Gå til innhold

Hvor langt fremover tenker dere i starten av et forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er "på vei inn" i et forhold, avstandsforhold. Jeg lurer på hvordan hun tenker at det blir i fremtiden for oss. Når kan man ta praten om hvor man skal bo i fremtiden, hvordan vi skal gjøre det med mine og dine barn osv?

Jeg tenker før vi faktisk går inn i forholdet, men hun er litt sånn "la oss se hva som skjer" type, så vil ikke ta for stor prat for tidlig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 55832...af5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved avstand syns jeg det er viktig at man snakker litt rundt følelsen av å flytte hit eller dit. Det er jo ganske viktig at man på sikt kan bo på samme sted (med mindre man trives med avstand så klart). Samme som at jeg tidlig tar opp temaet om barn, det er ikke noe poeng for meg å innlede et forhold med noen som ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 9769a...b57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ganske tidlig, egentlig. Jeg gidder ikke innlede et seriøst forhold uten noen fremtid (innleder ikke useriøse forhold heller for såvidt). Så for meg er det naturlig å snakke om sånne ting tidlig. Hvor man vil bo, om man ønsker seg barn, osv. Mtp. avstandsforhold er det naturlig å snakke om hvorvidt det er aktuelt å flytte på seg.

Anonymkode: 87856...d20

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er "på vei inn" i et forhold, avstandsforhold. Jeg lurer på hvordan hun tenker at det blir i fremtiden for oss. Når kan man ta praten om hvor man skal bo i fremtiden, hvordan vi skal gjøre det med mine og dine barn osv?

Jeg tenker før vi faktisk går inn i forholdet, men hun er litt sånn "la oss se hva som skjer" type, så vil ikke ta for stor prat for tidlig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 55832...af5

Tenker det er for tidlig å ta praten før forholdet starter, men kan ta den tidlig inn i forholdet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avstandsforhold hadde aldri virket for meg. En eller to måneder max... 

Anonymkode: ec0b6...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Ved stor avstand tar jeg den praten tidlig, men da bare om personen er flyttbar. Siden jeg er ikke flyttbar grunnet mine barn. For er ikke vedkommende flyttbar, så gidder ikke jeg å gå inn i avstandsforhold.

Anonymkode: cc931...5c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor går du inn i et avstandsforhold? MÅ du bli sammen med noen? 

Anonymkode: b8177...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke fremtid i starten. Da er det eneste viktige å finne ut om ting stemmer. Stemmer ting, ordner det andre seg: da orker man ikke være fra hverandre i lengden og finner en løsning senere så man kan ha hverdagene sammen.

Tenker at det blir veldig rart å diskutere store ting FØR man går inn i et forhold, fordi det virker veldig bindende. Først og fremst må man jo bli kjent og se om man har det bra sammen. 

Anonymkode: ced48...2d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakka om slike ting før vi ble kjærester vi. Om barn, fremtidsplaner, drømmer for fremtiden osv. Det var jo en del av hele prosessen med å bli kjent.

Jeg hadde et stort ønske om familie, og kunne jo ikke blitt kjæreste med en som ikke hadde det samme ønsket. 

Anonymkode: 01a73...c44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her ble det også avstandsforhold i starten. Jeg tenkte uansett at jeg ikke ville flytte inn med noen før etter tidligst ett år, så jeg stresset ikke. 

Etter ca året begynte vi å snakke litt om det, spesielt siden kjæresten bodde i utlandet. Endte med at kjæresten flyttet hjem igjen etter ca 2 år, pga bedre jobbmuligheter, og da flyttet vi sammen.

Var enige hele veien, fra kanskje 6 mnd, at vi ville flytte sammen. Ville aldri gått inn i et avstandsforhold om jeg ikke oppriktig trodde dette var den rette for meg. Det er tungt, men det hjelper med god kommunikasjon (finn ut hvor mye som passer dere begge. Alle har ikke tid til å prate timesvis hver kveld). Dere må også kunne stole 100% på hverandre.

Anonymkode: d3c07...141

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor går du inn i et avstandsforhold? MÅ du bli sammen med noen? 

Anonymkode: b8177...fbe

Herre gud. Snu på det. Han kan ikke motstå henne, på tross av avstandsforhold. 

Anonymkode: 69ca4...26e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tatt det fra start til slutt. Pga barn har vi også en plan den dagen det blir brudd.

Vi snakket om store ting som flytting, barn, kjøpe hus osv før vi gikk inn i forholdet.

Alt av verdier og forventninger i et forhold.

🙂

Anonymkode: ea906...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...