Gjest Gestus Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Hei jeg har et lite sporsmal til jenter,eller ogsa gutter, for den del. Jeg har vaert sammen med en jente i ca 2 aar. Vi har for det meste bodd sammen hele tiden,aa hatt det helt greit sammen. Har et lite (stort) problem jeg ikke klarer aa slutte aa tenke(irritere) paa. Kjaersten min har hatt en virkelig utsvevende fortid(jeg understreker fortid) sekuellt sett. Hun er i midten av 20 aerene og har sagt at hun har hatt ca 40 sex partnere paa de ca seks arene hun har vaert seksuellt aktiv. Jeg syntes det er utrolig ekkelt, men prover saa godt jeg kan aa ikke tenke paa det. Men problemet er at hun hele tiden skal ha kontakt med en hel rekke ekser og "kompiser" som hun kaller de. Jeg syntes det er ekkelt at det hele tiden tikker inn SMS og oppringninger paa tlf hennes.Hun sier hun ikke kan noe for det, men jeg vet at hun hele tiden SMS`er med mange av de naar jeg ikke er naerheten.Jeg godtar jo selvfolgelig at alle har en fortid,men jeg synts hun burde vise litt hensyn,med tanke paa den ganske spesielle/ekkle fortiden hennes. Dette er noe jeg ikke kan ta opp med henne, for hver gang jeg prover saa blir hun rasende. Trur snart at grensen min er naadd. Er det meg som overreagerer her, er det jeg som tenker feil,eller trenger hjelp? Har tenkt paa aa slaa opp med henne, men gruer meg fryktelig til det, for jeg er jo vanvittig glad i henne ogsa. Haaper noen har noen gode raad til meg.
Nelle Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Herregud!!! Du kaller fortiden hennes for ekkel!!!!!! Hvis du synes hun er så ekkel, at du må "jobbe" for å forsøke ikke å tenke på det, så foreslår jeg at du tar deg en tur til nærmeste menighetskontor og finner dei ei dame der. Så kan hun som er kjæresten din nå ha kontakt med akkurat hvem hun vil, og når hun vil. Uten at du skal bry deg med hvem hun har pult -hverken den gang da eller hver gang når. Typen min har sikkert knulla ca. 30 damer -det er helt i orden for meg. Det betyr vel for helvete ikke at han er ekkel for det!!! Tvert i mot synes jeg det er positivt at han tross alt har et forhold til pikken sin!
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Jeg forstår godt at du kjenner deg brydd av dette!! Gud, det hadde iallefall jeg gjort. Spesiellt om dere kan skilte med store ulike erfaringer rundt sex-livet. Og om hun fortsatt har kontakt med de?
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 men for fredens skyld; Ikke kall henne ekkel! det er hun ikke. Du er jo sammen med henne. Er du ekkel også da?
Gjest Gestus Skrevet 3. november 2005 #5 Skrevet 3. november 2005 Jeg mente for all del ikke aa kalle henne ekkel, formulerte meg kanskje litt rart.Men mente ikke at hun var ekkel, bare fortiden som jeg paa en maate opplever som ekkel.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #6 Skrevet 3. november 2005 (endret) Fortid er fortid! Når skal folk begynne å skjønne dette? Jeg har også hatt et litt "utsvevende" liv før jeg møtte min kjære, men (såvidt jeg vet, man kan jo begynne å lure på om han er av samme formening av deg? ), men det er like fullt FORTID! Forskjellen er at jeg IKKE holder kontakten med exer o.l. Joda, det hender at jeg også får mld/tlf fra "tidligere erobringer", men jeg svarer VELDIG sjelden på de. Man kan jo ikke velge man som sender meldinger til deg! Forresten, hvordan vet du om hun har kontakt med de når du ikke er der? :klø: Skal du la dette ødelegge forholdet ditt, så vil jeg påstå at kjæresten din fortjener MYE bedre enn deg! (men å si til henne at du ikke liker at hun holder kontakten med folk kan du godt gjøre) Endret 3. november 2005 av Sneip
Gjest Bellatrix Skrevet 3. november 2005 #7 Skrevet 3. november 2005 Om hun er ekkel eller ikke er ikke det egentlige temaet her. Jeg skjønner godt at du reagerer på at hun har så mye kontakt med ekser og tidligere elskere(fikk inntrykk av at det var det de var disse "kompisene" hennes).
Gjest lurven Skrevet 3. november 2005 #8 Skrevet 3. november 2005 fortid er fortid ja, men det sier kanskje noe om hvordan folk er. hvis ikke hun har forandret seg veldig da
Gjest Violetta Skrevet 3. november 2005 #9 Skrevet 3. november 2005 Skjønner godt at du reagerer på at hun har såpass mye kontakt med dem, jeg. Jeg synes hun kunne tatt litt hensyn til deg om hun bryr seg om deg.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #10 Skrevet 3. november 2005 Er det meg som overreagerer her, er det jeg som tenker feil,eller trenger hjelp? ← Jeg synes i hvert fall ikke du overreagerer! Jeg skjønner godt du er fortvilet. Hvorfor blir kjæresten din sint når du konfronterer henne med alle sms'ene og telefonene fra "kamerater" ?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #11 Skrevet 3. november 2005 Jøss, her var det jammen noen sure folk. Begynner og banne og greier.. Syns du har fullt lov til å oppfatte det som ekkelt at hun har hatt 40 stk før deg, uten at du må piskes inn i et menighetshus for det. Jeg blir ikke like opptatt av antall tidligere sexpartnere, som jeg blir av hvordan hun respekterer deg når du tar opp at det er et problem. Man må jo kunne snakke sammen, og finne ut av hvor hverandres grenser går. Hvis to partnere ikke er villige til å snakke ut om noe, tror jeg desverre de enten kommer til å gå fra hverandre eller MÅ jobbe ganske mye for å få det til. Tror ikke på langvarige forhold uten kommunikasjon. Lyhkke til.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #12 Skrevet 3. november 2005 Synes 40 hørtes ekkelt ut jeg, uansett om jeg vil eller ikke. I hvertfall kjipt om hun fremdeles har kontakt med mange av de.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 4. november 2005 #13 Skrevet 4. november 2005 Jeg forstår at du reagerer på at hun har kontakt med ekser og "kompiser", men om hun har hatt 10, 20 eller 40 sexpartnere er jo ikke så viktig. Å ha kontakt med kompiser som har vært hennes venner lenge, gjerne både før og etter de evt hadde seksuell kontakt synes jeg ikke du har en grunn til å bekymre deg over. Når man er singel har man jo lov å gjøre hva man vil, og hvis hun ved forskjellige anledninger har funnet ut at sex med en allerede eksisterende kompis var ok, og at dette ikke ødelagte deres vennskap på noen måte, så må hun nesten få lov å fortsette å være venner med dem? Er det ikke da relativt uvesentlig om de har hatt noe på gang eller ikke, hvis det er vennskapet som er viktig? Å holde kontakten med tilfeldige one-night stands ser jeg imidlertid ikke noen unnskyldninger for. Hvis det eneste de har felles er at de tilbrakte en natt sammen er det vel ingen grunn for å holde kontakten videre. Nå er det jo uansett vesentlig hvilken type kontakt de har - er det normalt vennskapelig, eller er det flørtete? Hvis det er flørtete har du all rett til å be henne om å slutte kontakten, men hvis det er kun vennskapelig har du ikke noe å frykte.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #14 Skrevet 4. november 2005 Personlig synes jeg ikke antall har så mye å si. Jeg synes det er verre at hun har så stor interesse av å holde kontakten med ekser. Utifra meg selv, så er en eks en ganske uinteressant person for meg. Det er en grunn til at han er en eks!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #15 Skrevet 4. november 2005 Blir forundret over folk som mener det er ekkelt om man har hatt flere partnere enn dem selv. Ekkelt er et så vanvittig barnslig ord å bruke i en slik sammenheng. For meg spiller antall ingen rolle, men å ha kontakt med alle, det er spesielt.
Shagya Skrevet 5. november 2005 #16 Skrevet 5. november 2005 (endret) Du må lære deg til å leve med hennes fortid, aksepter og godta den, ellers vil du ødelegge forholdet, og slutt å kall det for ekkelt ! De valgene man tar som singel behøver ikke gjenspeile hvordan man oppfører seg i et forhold, og folk kan forandre seg ! Legg dine forutinntatte holdninger og fordommer på hylla. Jobb med deg selv. Du kan nesten ikke hindre henne eller nekte henne å snakke med gamle elskere/kjærester, noe annet er hvis kontakten har en seksuell tone. Har hun kontakt med one-night stands, så bør det kunne ofres, når det gjelder mennesker hun ikke har hatt et vennskap til. Endret 5. november 2005 av Arara
valentino Skrevet 5. november 2005 #17 Skrevet 5. november 2005 jeg synts hun burde vise litt hensyn,med tanke paa den ganske spesielle/ekkle fortiden hennes.← Det her minner jeg om dama mi. Jeg fikk inntrykk av at hun var en kvinnelig player da jeg møtte henne. Hun har heller ikke lagt sjul på dette, og av og til snakket om gutter hun har datet. Det er jo greit for meg. For noen uker siden sa hun før vi skulle ut en kveld at hun ville treffe en gammel kompis og at jeg måtte hilse på han. Han var visst en skikkelig morsom fyr sa hun. Greit nok. Men etterpå så sa hun at han var elskeren hennes før hun traff meg. Noe sånt er jo ødeleggende for tillitten jeg har til henne. Er alle hun omtaler som kompiser plutselig tidligere elskere? Altså: Dere kvinner må lære dere å holde kjeft om en del ting som har skjedd i fortiden. Det er ikke alt partnerene deres vil vite. Men rådet mitt til deg må være at det er et kompliment til deg at hun faktisk er sammen med deg for mer enn sex. Hun vil ha hele deg, ikke bare kroppen din.
valentino Skrevet 5. november 2005 #18 Skrevet 5. november 2005 Fortid er fortid! ← Det er klart, men hvorfor snakke om de delene av fortiden som får kjæresten til å føle seg dårlig?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #19 Skrevet 5. november 2005 Dem som dømmer deg nord og ned fordi du synes hennes fortid er kvalmenes er dem som har lev utsvevende selv, og prøver å holde selvtilitten sin oppe med å angripe deg. Jeg skjønner ikke at du gidder å kaste bort tiden din på denne jenta, når hun er like interrisert i å holde kontakt med gamle flammer som deg? Burde deg ikke ringe noen klokker her? Jeg for min del hadde ikke brukt mer tid på en slik jente. Oppbrukt jente som jeg liker å kalle det :D. Skjønner ikke at du klarer å tenke på at 40 stykker har rørt i samma suppa som deg. Så for å ikke starte dem utsvevende kvinnenes korstog her mot meg, så er det like mange menn som er like kvalmenes! Og i denne saken er ikke fortid, fortid når hun har kontakt med folka hun har elsket med! ps: jeg har dysleksi så er ikke noe vits å plage meg med gramatiske feilformuleringer. Mvh
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #20 Skrevet 5. november 2005 Ekkelt er ingen dårlig beskrivelse, av at hun har aktiv kontakt med flere tidligere elskere eller pulevenner. Om det skyldes behov for bekreftelse, liten evne til å vise hensyn, eller bare generell forvirring, så vil det garantert skape problemer, i et forhold. Satt på spissen: Hei kom å hils på Kari, det var hun som tok meg med på gruppesex før jeg traff deg, men vi er bare venner nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå