AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1 Skrevet 14. april 2022 Barnet mitt er 1 år. Går korte avstander uten støtte, krabber hvis hun skal skynde seg. Har nylig begynt i barnehagen, tenker at det kan ha noe med det å gjøre, bortsett fra at hun var litt slik før det også. Og at det går knirkefritt å levere i barnehagen og hun virker å trives og være trygg på de ansatte der. Problemet er at hun øyeblikkelig begynner å gråte om jeg går ifra henne, selv om jeg bare skal hente meg kaffe, gå på do, etc. Vi er hjemme i kjente omgivelser, det er ikke noe problem om det er hun som går ifra meg. Jeg prøver å si at jeg er straks tilbake, skal bare. Men hun blir helt ifra seg og skynder seg etter. Er det bare en fase? Eller, hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e38d7...bc2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #2 Skrevet 14. april 2022 Barn bør egentlig ikke begynne i barnehage før etter 18 mnd, pga faren for å utvikle seperasjonsangst. Anonymkode: ef05e...0f6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #3 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn bør egentlig ikke begynne i barnehage før etter 18 mnd, pga faren for å utvikle seperasjonsangst. Anonymkode: ef05e...0f6 Kilde til tøvet ditt? Anonymkode: 1e0ac...fe7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #4 Skrevet 14. april 2022 Unngå å gå fra henne, ta henne med så sant du kan. La barnet kjenne seg trygg på at du er der. Hun vil løsrive seg gradvis. Anonymkode: ef05e...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #5 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kilde til tøvet ditt? Anonymkode: 1e0ac...fe7 Ja, forskning. Men har det ikke foran meg akkurat. Tøv er det ikke. Du får google og finne ut av det selv om du er interessert. Anonymkode: ef05e...0f6
spegel Skrevet 14. april 2022 #6 Skrevet 14. april 2022 Helt normalt og tyder på sunn utvikling med seperasjonsangst i den alderen. Trenger ikke å gjøre noe med det. Det roer seg av seg selv. 😊
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #7 Skrevet 14. april 2022 Unger hyler jo for alt mulig! Det virker som noen foreldre tenker at det er noe riv ruskende galt om barnet gråter. Nyhetsoppdatering: unger griner ALLTID for ett eller annet. Det er en del av å være baby. Og så lærer de å kontrollere følelsene etterhvert som de blir eldre. Anonymkode: efe05...33f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #8 Skrevet 14. april 2022 Det er helt vanlig at de begynner å gråte, og det er ikke bare barn i din alder. Eldre barn som starter i barnehagen senere gjør også det. Anonymkode: 7873b...b16
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #9 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Unger hyler jo for alt mulig! Det virker som noen foreldre tenker at det er noe riv ruskende galt om barnet gråter. Nyhetsoppdatering: unger griner ALLTID for ett eller annet. Det er en del av å være baby. Og så lærer de å kontrollere følelsene etterhvert som de blir eldre. Anonymkode: efe05...33f Haha, takk. Det er bare det at det er så ofte og så voldsomt. Hun blir stressa bare jeg reiser meg. Men håper det går over snart. Anonymkode: e38d7...bc2
Jytte Skrevet 14. april 2022 #10 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Haha, takk. Det er bare det at det er så ofte og så voldsomt. Hun blir stressa bare jeg reiser meg. Men håper det går over snart. Anonymkode: e38d7...bc2 Bor dere i en stor bolig? Hadde ikke det problemet, men bodde på bare 52 kvm med åpen kjøkken-stue løsning så jeg var egentlig godt synlig uansett hvor jeg var og dusjet med badedøra åpen. Vi samsov også på den tida, før jeg måtte finne en annen løsning senere. Vet ikke, men kanskje størrelsen på boligen har litt å si? En annen ting var at barnet var vant til å bli passet på av mine foreldre som ikke bodde langt unna, og av en annen i familien helt fra baby-stadiet (ikke lenge, men ofte).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå