Gå til innhold

Rydde i datters leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun bor en halvtimes kjøring unna henne, er 21 år. Alltid har hun vært «kaos», hun er svært distre. Hun studerer på universitetet, har mange venner og har et svært aktivt liv. 

Jeg har nøkkel til leiligheten, det hender hun er bortreist eller utenlands. Da mater jeg fiskene. Da er leiligheten, om ikke ryddig, så i alle fall fremkommelig.

Skulle på et besøk, og dro innom. Hun var ikke hjemme, så jeg låste meg inn. (Muligens litt frekt). Men altså: DET VAR TOTALT KAOS!!!

Gammel oppvask på kjøkkenet, brukte kopper og tallerkner på gulv, hyller og overalt! Gulvet kan ikke være vasket på måneder! Klær overalt, en ren svinesti!

Hun virker til å være totalt likegyldig på dette feltet! Jeg vet at jeg var kaos selv på den alderen, men SÅ ille var det ikke. Vet at om jeg konfronterer henne, vil hun bare le det bort.

Har så lyst til å vaske og rydde! Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: c3bdd...086

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det være.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Gjesten skrev (Akkurat nå):

La det være.

Er jo så fælt å tenke på at hun lever slik…

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

La være. Hun er voksen og må rydde i rotet sitt selv.

Lærer ikke noe om mamma kommer å ordner opp hver gang det ser ut som en svinesti.

Anonymkode: 6b975...f6a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Spør henne om du kan få lov til å rydde. Kan være at hun ville sette pris på det:) men ikke mas om det...tro meg det hjelper ikke. Dette vil hun finne ut selv etterhvert

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nei og atter nei. 

Det er bare respektløst hvis hun ikke spør, og hvis mamma alltid gjør det for henne lærer hun ingenting.  Hun er voksen nå og lever som hun vil. Hun lærer ettervært eller ikke.  Å låse seg inn uten tillatelse fy faen så respektløs. Det tråkker man  bare over grenser.

Lever nøkkelene tilbake,. Da du ikke respektere hennes hjem. 

Endret av ostekaker
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du låste deg faktisk inn hos henne når hun ikke var hjemme? Uten å ha spurt først? Jeg hadde klikka i VINKEL. Du har jo ingen respekt.

Anonymkode: f12cf...ad6

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

Det er hennes eget valg 

Anonymkode: 95225...820

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort noe med. Det er hennes valg å leve i det rotet. 

Og så låser en seg ikke inn selv om en har nøkkel.

Anonymkode: 01910...86e

• Liker 6
Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke rydde eller låse deg inn hos din datter med mindre dere er enige om det.

Herregud. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingenting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Det skjønner jeg, men det er ingen løsning å bryte deg inn hos din datter og rydde for henne. I beste fall blir hun takknemlig, men roter stedet ned igjen med en gang, i verste (og mye mer sannsynlige) fall bmir hun rasende. Det er et enormt overtramp å ta seg den typen frihet i andres hjem.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har nøkkel til min sønns leilighet, og lovet at den kun er til akutte situasjoner. Ville aldri låst meg inn. Og da evt. Begynne å rydde hadde vært et stort brudd på tilliten mellom oss!

• Liker 3
Skrevet

Man låser seg ikke inn uten avtale selv om du har nøkkel til når du skal mate fisker!

Og nei, du rydder ikke!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Vil si at min mor hadde nøkkel til min og Mann min sin leilighet..hun fikk komme og rydde når vi ble enig..også når vi gikk på skolen.

Det var deilig å komme hjem etter lang dag til rydding leiligheten.

Spør din datter...spør om du kan låse deg inn på eks tirsdag og torsdag og rydde?

• Liker 4
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Har hun bedt deg om hjelp?? Slutt å invadere leiligheten hennes når hun ikke er hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun virker til å være totalt likegyldig på dette feltet! Jeg vet at jeg var kaos selv på den alderen, men SÅ ille var det ikke. Vet at om jeg konfronterer henne, vil hun bare le det bort.

Eventuelt vil hun bli sur for at du låste deg inn i leiligheten hennes uten å spørre om lov  og på toppen av det hele føler du at det er du som skal konfrontere henne. 

Man flytter fra foreldrene for å få et privatliv og leve livet man ønsker.  

Anonymkode: 782c4...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. Da jeg besøkte sønnen min før, var han ofte på jobb på dagtid og jeg vasket leiligheten for å ha noe å gjøre mens han var borte og hadde lyst til å gjøre nytte for meg. Han virkelig hatet det og vi inngikk kompromiss for jeg sa jeg ikke maktet å bruke et så bedritent bad så da fikk jeg lov å rengjøre det mot at resten fikk være en svinesti. Jeg var selv ei slumse i ungdommen, men fra ca 30 års alder tok jeg til vett. Jeg trodde kanskje det ville skje med ham, men nå er han nesten 40, gift med ei som er akkurat lik (hadde ikke gått ellers), men de har god råd og hushjelp, takk & lov.

Så - nei, la henne få leve slik, selv om det klør i fingra. De liker ikke at vi vasker og rydder for dem, en blanding av skam og følelsen av uønsket inngripen i livene deres tror jeg.

Anonymkode: f5083...230

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun bor en halvtimes kjøring unna henne, er 21 år. Alltid har hun vært «kaos», hun er svært distre. Hun studerer på universitetet, har mange venner og har et svært aktivt liv. 

Jeg har nøkkel til leiligheten, det hender hun er bortreist eller utenlands. Da mater jeg fiskene. Da er leiligheten, om ikke ryddig, så i alle fall fremkommelig.

Skulle på et besøk, og dro innom. Hun var ikke hjemme, så jeg låste meg inn. (Muligens litt frekt). Men altså: DET VAR TOTALT KAOS!!!

Gammel oppvask på kjøkkenet, brukte kopper og tallerkner på gulv, hyller og overalt! Gulvet kan ikke være vasket på måneder! Klær overalt, en ren svinesti!

Du må slutte å gjøre bjørnetjenester for henne. Det er en grunn til at hun ha blitt slik. 

Anonymkode: a08bb...b32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Vil si at min mor hadde nøkkel til min og Mann min sin leilighet..hun fikk komme og rydde når vi ble enig..også når vi gikk på skolen.

Det var deilig å komme hjem etter lang dag til rydding leiligheten.

Spør din datter...spør om du kan låse deg inn på eks tirsdag og torsdag og rydde?

Enig med den. Blir som moren til Frode i side om side 😄

Anonymkode: 93870...5d4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...