Gå til innhold

Blir du sint/irritert når barn/ungdommer sier "Ok, boomer" eller "Ok, Karen" til deg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en kjent hersketeknikk fra den yngre garde.

Hvordan reagerer du?

Anonymkode: 49d18...0c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha jeg bare overser det. Ingen oppmerksomhet, ingen glede av det.

Anonymkode: 1a319...9b3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir trist. Det er jo en slags påminnelse på at jeg ikke er så ung lenger. 

Anonymkode: 913fc...2e0

AnonymBruker
Skrevet

Synes bare det er festlig, bryr meg ikke om det og gir det heller ingen oppmerksomhet. 

Anonymkode: f2806...92f

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt noen si det ute i den virkelige verden. Det er bare ting jeg ser skrevet på nett. Og ikke av den yngre garde man kanskje skulle tro. 

Anonymkode: 4b28e...0ba

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Alle boomere er ikke ok boomere. Så i stedet for å bli lei seg eller sint kan man reflektere over hvorfor blir jeg nå oppfattet som virkelighetsfjern, vulgær eller egosentrisk.

Anonymkode: fc39c...188

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir irritert, siden jeg jo ikke er en boomer, men gen x. Millenials kan være litt dumme. 

Anonymkode: 2d2d1...fd0

• Liker 18
  • Nyttig 2
Gjest Geitis
Skrevet

Har ikke skjedd. Guttungen kalte meg bruh en gang, kunne ikke annet enn å flire. Sa også ifra at jeg likte bedre å bli kalt mamma, så han har ikke sagt det mer enn den ene gangen. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt. Hvor lever disse menneskene som sier slikt?

Anonymkode: a0205...740

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri hørt. Hvor lever disse menneskene som sier slikt?

Det er sånn små eller veldig unge mennesker. Kalles barn og ungdom. Og de lever faktisk rundt om i de tusen hjem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller bli kalt femcel eller i psykisk ubalanse, for det er det som er riktig beskrivelse om meg. 

Anonymkode: 2528f...aed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sånn små eller veldig unge mennesker. Kalles barn og ungdom. Og de lever faktisk rundt om i de tusen hjem.

Jeg omgir meg med barn og er lærer på høgskule. Har likevel aldri hørt dette. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Den ene ganga jeg ble kalt det så bare lo jeg høyt. Det er bare morsomt når ungdommer prøver seg på sånne hersketeknikker fordi de ikke får det som de vil.

Endret av Hannabanna
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva det betyr. 

Anonymkode: 548a9...2b7

Skrevet

Det har ikke skjedd foreløpig, men jeg hadde nok bare ledd høyt, kjenner jeg meg sjøl rett. Hersketeknikker biter dårlig på meg, uansett hvem som prøver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg omgir meg med barn og er lærer på høgskule. Har likevel aldri hørt dette. 

Lærer på høgskole ja. Mange barn der?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hender jeg blir kalt « surfitte» og sånt. Ofte fordi jeg påpeker at det går an å hive bossposer i et spann som ikke allerede er overfylt. Eller at jeg ikke synes hærverk er ok. Dette er det som regel unge voksne eller drittunger som kaller meg og jeg bare flirer inni meg av det. Men gir meg ikke før de slutter med hærverk eller hiver boss riktig. 

Anonymkode: 48a34...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar meg ikke påvirke av sånt, men noen ganger kan det være på sin plass å snakke om hvorfor man tillegger en person negative karakteristikker fordi de setter grenser.

Anonymkode: 57344...239

AnonymBruker
Skrevet

Stedatter sier "sure Karen" om jeg ber henne rydde egen tallerken inn i oppvaskmaskinen, henviser henne videre til far for utbetaling av ukepenger osvm

Tenker vel at hun får seg en overraskelse senere i livet om hun tror all motstand skal møtes slik. 

Anonymkode: 2776b...a54

• Liker 6
Gjest Lucius
Skrevet

Ignorerer dem. Gir man slike tåpelige unger oppmerksomhet, får de jo det slik de vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...