Gjest CecilieX Skrevet 31. august 2020 #1641 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) 31 minutter siden, Sursøtsaus skrev: Betaler ikke for AP så fint om du kunne kommet med et lite sammendrag av anmeldelsen Når det kommer til influencere som forfattere er det vel bare Linnéa Myhre jeg har giddet å lese. Skal ikke rakke ned på et verk jeg ikke har sett i butikkene enda en gang, men den kraftige toeren fra forrige bok og alt rabalderet rundt den anmeldelsen har gitt meg ganske avsmak på Annijor og det hun representerer. Håper hun har unngått plagiat denne gangen nå som hun vet hvordan det føles å få arbeidet sitt stjelt. Beklager, tenkte ikke på at det var en plussartikkel. Jeg skal ikke gi noe sammendrag, nettopp på grunn av det som handler om retten til eget åndsverk. Men anmelder påpeker at først kommet boka, «Og så kom regnet», hvor det skildres tørr hud på hovedpersonen. Deretter lanserer forfatteren egen hudpleieserie der et av produktene heter «Rainy». Blir mer som et konsept. Gjort på denne måten hjelper det jo ikke akkurat på kredibiliteten til bloggerbøkene. Også her er det sammenblanding av content og reklame et poeng. Skulle likt å se andre forfattere holde på sånn. Merk at det ikke er jeg som fikk øye på dette, men anmelderen av boka. Endret 31. august 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 1. september 2020 #1642 Del Skrevet 1. september 2020 14 timer siden, CecilieX skrev: Beklager, tenkte ikke på at det var en plussartikkel. Jeg skal ikke gi noe sammendrag, nettopp på grunn av det som handler om retten til eget åndsverk. Men anmelder påpeker at først kommet boka, «Og så kom regnet», hvor det skildres tørr hud på hovedpersonen. Deretter lanserer forfatteren egen hudpleieserie der et av produktene heter «Rainy». Blir mer som et konsept. Gjort på denne måten hjelper det jo ikke akkurat på kredibiliteten til bloggerbøkene. Også her er det sammenblanding av content og reklame et poeng. Skulle likt å se andre forfattere holde på sånn. Merk at det ikke er jeg som fikk øye på dette, men anmelderen av boka. Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Et sammendrag fratar ikke noen retten på eget åndsverk. Da hadde ikke anmeldere vært noe seriøst yrke fordi de ofte må gjengi en liten oppsummering av verket de skal anmelde for å lage kontekst til publikum. Til resten av det du skriver så er jeg helt enig og synes det både er trist og problematisk. Problematisk fordi som du sier overlapper kunst og reklame så mye at det ikke går an å skille dem ordentlig fra hverandre, og man kan spørre seg om boka er et eget verk i seg selv eller kun en reklamekampanje for produkter. Trist fordi det finnes et fleng av skribenter der ute med potensiale som blir danket ut av konkurransen fordi influencere allerede selger og tar opp plassen til kunstnere som prøver å leve av kunsten sin. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 1. september 2020 #1643 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) 49 minutter siden, Sursøtsaus skrev: Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Et sammendrag fratar ikke noen retten på eget åndsverk. Da hadde ikke anmeldere vært noe seriøst yrke fordi de ofte må gjengi en liten oppsummering av verket de skal anmelde for å lage kontekst til publikum. Til resten av det du skriver så er jeg helt enig og synes det både er trist og problematisk. Problematisk fordi som du sier overlapper kunst og reklame så mye at det ikke går an å skille dem ordentlig fra hverandre, og man kan spørre seg om boka er et eget verk i seg selv eller kun en reklamekampanje for produkter. Trist fordi det finnes et fleng av skribenter der ute med potensiale som blir danket ut av konkurransen fordi influencere allerede selger og tar opp plassen til kunstnere som prøver å leve av kunsten sin. Jeg var nok litt upresis i begrepsbruken rundt det med åndsverk. Influencerne har i flere år nå spist kraftig av annonsemarkedet, med det til følge at tradisjonelle medier mister tilsvarende inntekter. Å gjengi innhold på artikler som ligger bak betalingsmur er å bidra til dette. Vi trenger mer enn noensinne uavhengige medier der man slipper å lurer på hvem som er avsender av budskapet. Som du nevnte er jo plagiering et problem, og man er nesten rettsløs på internett. Det handler jo om retten til eget arbeid. Så det ble vanskelig å gjengi noen andres arbeid (anmeldelsen). Jeg er også usikker på hvor grensa går på KG i forhold til dette. Gikk derfor ikke inn på selve anmeldelsen av boka. Endret 1. september 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. september 2020 #1644 Del Skrevet 1. september 2020 På 3.5.2020 den 11.22, Trude.lutt skrev: Hva er det hun lever av? Hvordan tjener hun penger? Det er ikke noe vi har noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boooooo Skrevet 2. oktober 2020 #1645 Del Skrevet 2. oktober 2020 Noen som vet hva som skjer med henne og Anders? Er de sammen lenger? eller har de slått opp igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cocogirl Skrevet 2. oktober 2020 #1646 Del Skrevet 2. oktober 2020 3 timer siden, boooooo skrev: Noen som vet hva som skjer med henne og Anders? Er de sammen lenger? eller har de slått opp igjen Slått opp for lenge siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrakadabra88 Skrevet 13. februar 2021 #1647 Del Skrevet 13. februar 2021 Flere som heier på henne og Øde? Jeg synes de ser så søte ut sammen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 13. februar 2021 #1648 Del Skrevet 13. februar 2021 Abrakadabra88 skrev (3 minutter siden): Flere som heier på henne og Øde? Jeg synes de ser så søte ut sammen Enig 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 13. februar 2021 #1649 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) Hun er så vakker! En naturlig skjønnhet. Også elsker jeg stilen hennes. Endret 13. februar 2021 av miaw 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gretchenlowell Skrevet 14. februar 2021 #1650 Del Skrevet 14. februar 2021 Jeg elsker og misliker Anniken! Hun er vakker og tidvis reflektert, men noen ganger får jeg en følelse av at hun prøver alt for hardt å fremstå som dyp. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 10. september 2021 #1651 Del Skrevet 10. september 2021 Øde og Anniken - status? Ble det aldri noe med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 10. september 2021 #1652 Del Skrevet 10. september 2021 Daisy_B skrev (5 timer siden): Øde og Anniken - status? Ble det aldri noe med dem? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelinn Skrevet 12. september 2021 #1653 Del Skrevet 12. september 2021 Ny kjæreste på gang, virker det som. Krøllete hår, men neppe Øde, da er han i tilfelle nytatovert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 12. september 2021 #1654 Del Skrevet 12. september 2021 Lykkelinn skrev (1 time siden): Ny kjæreste på gang, virker det som. Krøllete hår, men neppe Øde, da er han i tilfelle nytatovert. Mer enn tatoveringene her som avslører at dette ikke er Øde.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 13. september 2021 #1655 Del Skrevet 13. september 2021 (endret) Er visst han her: https://www.instagram.com/pflowmoves/ Edit: Dette er avkreftet. Endret 13. september 2021 av Llise 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 13. september 2021 #1656 Del Skrevet 13. september 2021 Llise skrev (9 timer siden): Er visst han her: https://www.instagram.com/pflowmoves/ Det kan det umulig være med mindre han fjernet alt av tatoveringer på nakke og overarmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 13. september 2021 #1657 Del Skrevet 13. september 2021 Fizzypo skrev (1 time siden): Det kan det umulig være med mindre han fjernet alt av tatoveringer på nakke og overarmer. Så etterpå at hun avkreftet det i kommentarfeltet, så da er det nok ikke han. Skal jeg slette innlegget mitt, kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 13. september 2021 #1658 Del Skrevet 13. september 2021 Llise skrev (8 minutter siden): Så etterpå at hun avkreftet det i kommentarfeltet, så da er det nok ikke han. Skal jeg slette innlegget mitt, kanskje? Du kan eventuelt endre det og bare legge til at det er avkreftet.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 14. april 2022 #1659 Del Skrevet 14. april 2022 Som influenser har hun et stort ansvar for hva hun påvirker til, for eksempel kjøp av klær. For noen år siden var hun med i produksjonen av en dokumentarserie som tok for seg arbeidsforholdene til tekstilarbeidere i Sørøst-Asia. Etter det har hun blitt en voksen kvinne som man kan forvente har tilegnet seg mer kunnskap om emnet fast fashion, men det har ikke skjedd. I intervjuet med VG ser det ikke ut til at miljøaspektet eksisterer, det er i alle fall en merkelig tro på at problematikken rundt mikroplast blir borte når man bruker resirkulert plast i tekstiler. Det hersker også en litt ganske naiv tro på at det å flytte produksjonen til Europa fjerner alle problemer vedrørende klesproduksjon. Hvis man skal tro Anniken, finnes det ikke fabrikker i Europa, fabrikker eid av Kina og der importert arbeidskraft lever under elendige forhold … https://www.vg.no/rampelys/i/oWa21R/anniken-joergensen-slaar-tilbake-etter-kleskritikk-kom-overraskende Jeg håper hun leser seg opp slik at hun får litt mer troverdighet. Ikke minst skulle jeg ønske hun, som kanskje har et navn innen mote (?), kunne gått foran og promovert en ny trend, en trend der man ikke shopper på impuls, men planlegger innkjøp etter reelle behov og viser omtanke for både miljø og produksjon. https://www.english-online.at/news-articles/business-economy/chinese-clothes-made-in-italy.htm 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 14. april 2022 #1660 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg er så enig og jeg klarer ikke å fatte hvorfor disse "influenserne" lar seg bruke som bjellekuer slik at klesindustrien kan fortsette med å spy ut ultrafast fashion. https://www.instagram.com/p/Ca2I6gKAZmQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå