J.. Skrevet 17. januar 2019 #1501 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, Takida skrev: Hehe, ja, kjenner igjen mye fra 12åringen i Anniken. Alt er urettferdig og cringe. Og hate på. Jeg forstår ikke hvorfor man skal dra inn vanskelige erfaringer som et argument heller, ja, stakkars Anniken, men kom deg videre liksom. Om noe er hun et godt eksempel på hva ekstrem dyrking av selvmedlidenhet kan gjøre med et menneske. Og vise alle foreldre der ute hva som skjer om man pakker ungene inn i vatt. Endret 17. januar 2019 av J.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 17. januar 2019 #1502 Del Skrevet 17. januar 2019 4 minutter siden, J.. skrev: Og vise alle foreldre der ute hva som skjer om man pakker ungene inn i vatt. Er egentlig ikke så sikker på at de har gjort det heller. Tror de har vært ganske omsorgsfulle, men jeg tror mye av dette er hennes ubderutviklede personlighet, som mange bloggere synes å ha.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 17. januar 2019 #1503 Del Skrevet 17. januar 2019 1 minutt siden, Takida skrev: Er egentlig ikke så sikker på at de har gjort det heller. Tror de har vært ganske omsorgsfulle, men jeg tror mye av dette er hennes ubderutviklede personlighet, som mange bloggere synes å ha.. Så farlig ut som at det var tilfellet da hun var med på Teenage boss. Sikkert mye staga, men likevel. Man får et visst inntrykk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. januar 2019 #1504 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Takida skrev: Er egentlig ikke så sikker på at de har gjort det heller. Tror de har vært ganske omsorgsfulle, men jeg tror mye av dette er hennes ubderutviklede personlighet, som mange bloggere synes å ha.. Helt riktig av foreldre å være omsorgsfulle. Ikke like bra å gjøre ungene en slik bjørnetjeneste. Ser jo hver gang de omgås hennes,så snakker de henne bare ettee munnen. Virker også helt klart som hun,som andre bloggere,har stagnert på 15-16 års stadiet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 17. januar 2019 #1505 Del Skrevet 17. januar 2019 https://tv.nrk.no/serie/teenage-boss/sesong/2/episode/2/avspiller "Vi kaller henne pengesluket. Hun er jo det. Vi føler at vi kjøper mat, også bruker hun resten" setter standarden. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. januar 2019 #1506 Del Skrevet 17. januar 2019 1 minutt siden, neiognei skrev: https://tv.nrk.no/serie/teenage-boss/sesong/2/episode/2/avspiller "Vi kaller henne pengesluket. Hun er jo det. Vi føler at vi kjøper mat, også bruker hun resten" setter standarden. Jepp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. januar 2019 #1507 Del Skrevet 17. januar 2019 15 minutter siden, Takida skrev: Hehe, ja, kjenner igjen mye fra 12åringen i Anniken. Alt er urettferdig og cringe. Og hate på. Jeg forstår ikke hvorfor man skal dra inn vanskelige erfaringer som et argument heller, ja, stakkars Anniken, men kom deg videre liksom. Om noe er hun et godt eksempel på hva ekstrem dyrking av selvmedlidenhet kan gjøre med et menneske. Tror du hun vil andre skal synes synd på henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. januar 2019 #1508 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Tror du hun vil andre skal synes synd på henne? Ja. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. januar 2019 #1509 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, J.. skrev: Ja. Jeg synes egentlig ikke det er så positivt å synes synd på folk (med mindre det er ekstremt). Det gir folk en sånn følelse av at de er stakkarslige. Må være mye bedre å bli sett på som sterk og tøff, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 17. januar 2019 #1510 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Tror du hun vil andre skal synes synd på henne? Du kan ikke ha fulgt Anniken noe særlig. Det kommer tydelig frem av alle dine utsagn. Har du sett når hun syter etter å ha blitt gjort oppmerksom på retningslinjene hun er underlagt f. eks? Tror du skal sette deg litt mer inn i akkurat hennes tilfelle, så kan man diskutere fakta. Du har sikkert mye god kompetanse innenfor psykisk helse, men du forstår sikkert også at det er høyst individuelt. Og om du har lest boka så har du lest hennes perspektiv, du ser ikke hva hun sender ut. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. januar 2019 #1511 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg synes egentlig ikke det er så positivt å synes synd på folk (med mindre det er ekstremt). Det gir folk en sånn følelse av at de er stakkarslige. Må være mye bedre å bli sett på som sterk og tøff, tenker jeg. Nettopp. Hun sier selv hun er så skjør(!),å derfor tåler kritikk så dårlig. Jeg vil heller kalle det stakkarslig,noe hun er. Sterk,tøff og modig er ikke ord som dukker opp i tankene engang når jeg tenker på eller leser noe om henne. Endret 17. januar 2019 av J.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 17. januar 2019 #1512 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg synes egentlig ikke det er så positivt å synes synd på folk (med mindre det er ekstremt). Det gir folk en sånn følelse av at de er stakkarslige. Må være mye bedre å bli sett på som sterk og tøff, tenker jeg. Er da ingen som sier at det er bedre å fremstå som sterk og tøff, men det er ikke sånn at man enten blir sett på som stakkarslig eller tøff. Livet og personer består av fler nyanser, heldigvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 17. januar 2019 #1513 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 12 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hva mener du med at hun er bortskjemt? 12 timer siden, Korpsnerden skrev: At hun alltid snakker om seg selv og sine behov uansett hvem hun snakker med,at hun forventer at venner skal komme til henne kl 00:01 på bursdagen hennes, at hun aldri spør noen om hvordan de har det, at når hun får kritikk ser hun kun saken fra sin egen side, at hun er utrolig frekk mot kjæresten hun hadde (Anders) og kun ville se han når det passet henne. Trenger du flere eksempler? Tror dere to er nokså enige, men Korpsnereden bruker ordet "bortskjemt", der det er vanlig å bruke "selvsentrert" eller "egoistisk"; en som bare tenker på seg selv og som har vanskelig for å se andres perspektiv og følelser. Med bortskjemt, så mener man mennesker som får alt de vil, gjerne av foreldrene som i tillegg syr puter under armene på barna. Endret 17. januar 2019 av Unika 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. januar 2019 #1514 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 3 minutter siden, neiognei skrev: Er da ingen som sier at det er bedre å fremstå som sterk og tøff, men det er ikke sånn at man enten blir sett på som stakkarslig eller tøff. Livet og personer består av fler nyanser, heldigvis. For å si det slikt ville jeg heller blitt sett på som en overlever enn et offer. Og det tror jeg gjelder mange, også bloggere. Endret 17. januar 2019 av Kjærlighetsbarn98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 17. januar 2019 #1515 Del Skrevet 17. januar 2019 Etter å ha sett dagens episode av bloggeren virker det som om Anniken tror at når man skal diskutere noe med noen så er det to måter å ta det på. Enten kan man kjenne på alt av følelser og ta diskusjonen deretter, felle et par tårer og avslutte med kombajamalord. Eller så må man være tøff og hard, hvorpå hun mener det er ensbetydende med å være bastant og ikke rikke seg etter man har sagt noe. For meg virker det ikke som om hun er vandt til å ha sunne diskusjoner rundt middagsbordet. Hvor man forholder seg til en sak, og ikke person/følelser. Hvor alle parter får legge fram sine argumenter som er forankret i fakta og rasjonelle tankerekker. Det er helt fint og naturlig å bli engasjert fra tid til annen, men man har ikke alltid rett. Og da bør man gripe muligheten til å faktisk innse og si «jeg tok feil, jeg hører hva du sier og er helt enig». Eller hvis man er uenig, så utrykker man det med ro og sindighet, og kanskje bare blir enig og å være uenig. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 17. januar 2019 #1516 Del Skrevet 17. januar 2019 58 minutter siden, Unika skrev: Tror dere to er nokså enige, men Korpsnereden bruker ordet "bortskjemt", der det er vanlig å bruke "selvsentrert" eller "egoistisk"; en som bare tenker på seg selv og som har vanskelig for å se andres perspektiv og følelser. Med bortskjemt, så mener man mennesker som får alt de vil, gjerne av foreldrene som i tillegg syr puter under armene på barna. Jeg mener hun er begge deler jeg da 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 17. januar 2019 #1517 Del Skrevet 17. januar 2019 Jeg ser flere fortsatt liker innlegget jeg skrev på 1 side for snart to år siden. Vel, siden den gang hadde jeg håpet Anniken skulle «bli litt mer voksen», men det syns jeg altså ikke hun har blitt. Hun virker ikke som hun har møtt noe motstand i livet noen sinne. Er hun enebarn? Hun virker å bære preg av å bli sydd puter under armene på og trenger virkelig litt perspektiv. Det er ikke alltid andre sin feil. Og nå er det vel på tide å la den ekskjæresten din fra 4-5 år siden få fred.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. januar 2019 #1518 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 1 minutt siden, Milio skrev: Jeg ser flere fortsatt liker innlegget jeg skrev på 1 side for snart to år siden. Vel, siden den gang hadde jeg håpet Anniken skulle «bli litt mer voksen», men det syns jeg altså ikke hun har blitt. Hun virker ikke som hun har møtt noe motstand i livet noen sinne. Er hun enebarn? Hun virker å bære preg av å bli sydd puter under armene på og trenger virkelig litt perspektiv. Det er ikke alltid andre sin feil. Og nå er det vel på tide å la den ekskjæresten din fra 4-5 år siden få fred.. Hun er enebarn,ja. Men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg slik det heller. Å det er vel nærmere 7 år siden Mikkel dumpet henne. Endret 17. januar 2019 av J.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. januar 2019 #1519 Del Skrevet 17. januar 2019 9 minutter siden, Milio skrev: Jeg ser flere fortsatt liker innlegget jeg skrev på 1 side for snart to år siden. Vel, siden den gang hadde jeg håpet Anniken skulle «bli litt mer voksen», men det syns jeg altså ikke hun har blitt. Hun virker ikke som hun har møtt noe motstand i livet noen sinne. Er hun enebarn? Hun virker å bære preg av å bli sydd puter under armene på og trenger virkelig litt perspektiv. Det er ikke alltid andre sin feil. Og nå er det vel på tide å la den ekskjæresten din fra 4-5 år siden få fred.. Hvis du leser boka hennes så ser du at hun har opplevd en del motstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 17. januar 2019 #1520 Del Skrevet 17. januar 2019 25 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hvis du leser boka hennes så ser du at hun har opplevd en del motstand Kanskje du skal ta til deg at 'en del motstand' ikke er en unnskyldning for dårlig oppførsel, og at det finnes en del mennesker som har opplevd langt verre ting enn Anniken. Hvorfor dette behovet for å forsvare henne? Er lov å like en blogger, men syns det blir dumt når du avfeier alles synspunkter med 'en del motgang' 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå