Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hun er bedre i engelsk enn meg😜

Det sier mer om deg :P

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hun er bedre i engelsk enn meg😜

Hun er sikkert bedre enn mange men forskjellen er vel at du ikke lever av å skrive :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
19 minutter siden, BethD skrev:

Hun er sikkert bedre enn mange men forskjellen er vel at du ikke lever av å skrive :) 

Foreløpig ikke, men planlegger å skrive bok i senere tid. Selvfølgelig ikke på engelsk da😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba

Jeg ser Bloggerne, men spoler forbi alt om henne ( og Stina). Jeg klarer virkelig ikke å like Anniken - for meg fremstår hun som en bortskjemt «drittunge». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg er faktisk enig med Anniken at det er tøft å stå opp for meningene sine selv om folk er uenige. Synes hun er tøff jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Ift til reportasjer med anmelderen- jeg tror nok at grunnen til at hun tar det så personlig er at hun føler som hun sier; at hun må beskytte 16 år gamle Anniken. 

Det er nok vanskelig å skille sak og person når det hun har gjort er så personlig. En slik bok er veldig sårbar, så da føler hun at noen går til angrep på den sårbare og knuste jenta hun en gang var. Jeg forstår det godt. 

Likevel tenker jeg at det kanskje hadde vært bedre for henne å vente en stund med å gi ut boka. Da hadde hun kanskje følt seg bedre og mindre sårbar i omtalelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ift til reportasjer med anmelderen- jeg tror nok at grunnen til at hun tar det så personlig er at hun føler som hun sier; at hun må beskytte 16 år gamle Anniken. 

Det er nok vanskelig å skille sak og person når det hun har gjort er så personlig. En slik bok er veldig sårbar, så da føler hun at noen går til angrep på den sårbare og knuste jenta hun en gang var. Jeg forstår det godt. 

Likevel tenker jeg at det kanskje hadde vært bedre for henne å vente en stund med å gi ut boka. Da hadde hun kanskje følt seg bedre og mindre sårbar i omtalelsene.

Eller bare aldri gitt den ut.

Hun sier selv at boken hennes er viktig.

Men for hvem?

Man tar ikke råd fra noen som aldri klarte å fikse sitt eget problem.

Endret av J..
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, J.. skrev:

Men for hvem?

Man tar ikke råd fra noens om aldri klarte å fikse sitt eget problem.

Den er nok viktig for henne selv, i den form at hun får ut alt hun har bært på og bearbeidet det. 

Den kan også være bra for ungdom i samme alder. Flere lesere, ifølge Anniken, kommentert at boka hjalp dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Den er nok viktig for henne selv, i den form at hun får ut alt hun har bært på og bearbeidet det. 

Da kan hun skrive dagbok, prate med venner eller gå til psykolog.

Se for deg kaoset om alle i hele landet skulle utgitt bok om alt de bærer på av vonde hendelser!

Endret av Rubella
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, J.. skrev:

Men for hvem?

Man tar ikke råd fra noen som aldri klarte å fikse sitt eget problem.

Helt enig. Anniken har gjentatt til det kjedsommelige hvor viktig hun mener boken er. Ikke bare for seg selv, men hun mener også at den er viktig for andre jenter på den alderen. Jeg tror kanskje ikke hun har lest så mange ungdomsbøker selv? Forelskelse og kjærlighetssorg er ikke akkurat et unik og sjeldent tema i bøker rettet mot ungdom. Det er med andre ord ikke en revolusjonerende bok hun har kommet med. Klart det er hennes egen historie og sånn sett unik med tanke på at det kun er hun som har stått i og opplevd livet slik som hun beskriver, men i det store bildet (som Anniken har en tendens til å overse) er det ikke noe nytt at kjærlighetssorg og mobbing er kjipt og får folk til å gjøre rare ting.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
13 minutter siden, Rubella skrev:

Da kan hun skrive dagbok, prate med venner eller gå til psykolog.

Se for deg kaoset om alle i hele landet skulle utgitt bok om alt de bærer på av vonde hendelser!

Dagbok er en fin ting jeg tror mange hadde fått noe positivt ut fra ja, man skal ikke se bort i fra det. Mange psykologer anbefaler å skrive dagbok nettopp fordi det hjelper å sile ut vonde tanker og følelser.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, Klink skrev:

Hva syns du? 

Er en stund siden jeg leste den nå. Jeg har medfølelse for henne og ser hun har hatt det vanskelig, men jeg er også skeptisk til eksponeringen av tredje personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...