Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, TheBookofSorrow skrev:

Fordi hun har denne holdningen om at hun er så mye viktigere enn andre, skal kun ha det beste av det beste, og bryr seg ikke om at hun er nedlatende mot andre i all offentlighet. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har av henne.

For ikke å glemme at hun krever å bli behandlet som en stakkarslig,krøkete blomst,som knapt tåler å bli sett på.

At hun aldri evner å se at det ikke er utelukkende alle andres feil.

At hun forventer å bli appluadert for å drukne seg selv i selvmedlidenhet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, TheBookofSorrow skrev:

Fordi hun har denne holdningen om at hun er så mye viktigere enn andre, skal kun ha det beste av det beste, og bryr seg ikke om at hun er nedlatende mot andre i all offentlighet. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har av henne.

Jeg har fått inntrykket av ei jente som er sårbar og som trenger langvarig psykologisk hjelp for å få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Synes heller ikke det var greit det som skjedde. Hun skulle ikke ha skrevet det, men når det først skjer, så lager han jo bare enda mer oppmerksomhet rundt egen figur. Dvs, hadde han latt det forbipassere så hadde sikkert svært få tenkt over det. 

Men ved å ta tak i det,så setter han også ned foten for seg selv å viser Anniken at "Nei,det er faktisk ikke greit av deg å slenge rundt deg med private fortellinger om 3partee som ikke har godkjent det selv."

Og det er viktig å si ifra når noe ikke er greit.

Bloggere slipper alt for enkelt unna med det aller meste.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykket av ei jente som er sårbar og som trenger langvarig psykologisk hjelp for å få det bedre. 

....at hun trenger hjelp,er jeg helt enig i.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, J.. skrev:

Men ved å ta tak i det,så setter han også ned foten for seg selv å viser Anniken at "Nei,det er faktisk ikke greit av deg å slenge rundt deg med private fortellinger om 3partee som ikke har godkjent det selv."

Og det er viktig å si ifra når noe ikke er greit.

Bloggere slipper alt for enkelt unna med det aller meste.

Enig i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja kanskje, men jeg kan sette meg inn i situasjonen hennes. Hun har gjort seg svært sårbar med bokprosjekter, og blir nesten utelukkende møtt med kritikk. Jeg skjønner godt at hun tolker det som personangrep, for mye av denne informasjonen er så sensitiv så sensitiv at det må føles som å bli spyttet på følelsene, tankene og situasjonene hun har vært i. Jeg forstår at hun reagerer selv om kritikerne ikke kritiserer det hun har vært gjennom, men eksponeringen av andre. Er selvsagt enig i at det ikke var greit å utlevere andre, men synes det var veldig dramatisk å anmelde noen for en setning. 

Om det virkelig er så sensitivt at all omtale som ikke er utelukkende positiv og hyllende blir oppfatta som personangrep - så er det en veldig, veldig dårlig ide å putte den informasjonen mellom to bokpermer og offentliggjøre det for hele verden. 

Problemet hennes med dette, ser for meg ut mest å være møtet med resten av offentligheten, at også veldig mange andre enn fansen leser og har en mening om boken hennes - og at de vanlige teknikkene for å unngå kritikk på sosiale media (sette seg i offerrolle, poste gråte-innlegg osv) plutselig ikke virker, eller virker mot sin hensikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheBookofSorrow
12 minutter siden, J.. skrev:

For ikke å glemme at hun krever å bli behandlet som en stakkarslig,krøkete blomst,som knapt tåler å bli sett på.

At hun aldri evner å se at det ikke er utelukkende alle andres feil.

At hun forventer å bli appluadert for å drukne seg selv i selvmedlidenhet.

Enig. Hun virker som en yngre versjon av Anne Brith. De har mange av disse trekkene til felles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, inox skrev:

Om det virkelig er så sensitivt at all omtale som ikke er utelukkende positiv og hyllende blir oppfatta som personangrep - så er det en veldig, veldig dårlig ide å putte den informasjonen mellom to bokpermer og offentliggjøre det for hele verden. 

Problemet hennes med dette, ser for meg ut mest å være møtet med resten av offentligheten, at også veldig mange andre enn fansen leser og har en mening om boken hennes - og at de vanlige teknikkene for å unngå kritikk på sosiale media (sette seg i offerrolle, poste gråte-innlegg osv) plutselig ikke virker, eller virker mot sin hensikt. 

Jeg er enig i at det kan virke mot sin hensikt å gråte og poste innlegg om hvor mye det går inn på henne. Dette tiltrekkes dessverre mer kritikk enn fortjent. 

Jeg er selv igang med et bokprosjekt, og jeg har bestemt at jeg ikke kommer til å uttale meg meg om innholdet i etterkant. Mitt siste ord i boka, blir mitt siste ord om saken. Får boka dårlig omtale, så kommer jeg ikke til å gå til media. 

Jeg tenker at jeg forstår henne veldig godt, men at det kanskje ikke er lurt å gå til media med hvordan man opplever kritikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TheBookofSorrow skrev:

Enig. Hun virker som en yngre versjon av Anne Brith. De har mange av disse trekkene til felles. :)

Haha ja da du sier det.. 😳

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheBookofSorrow
Akkurat nå, J.. skrev:

Haha ja da du sier det.. 😳

De er sånne som krever det beste, "vet best", arbeider hardere enn de fleste og ber aldri om unnskyldning.  Og når de har kjærlighetssorg blir de aldri ferdig med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det kan virke mot sin hensikt å gråte og poste innlegg om hvor mye det går inn på henne. Dette tiltrekkes dessverre mer kritikk enn fortjent. 

Jeg er selv igang med et bokprosjekt, og jeg har bestemt at jeg ikke kommer til å uttale meg meg om innholdet i etterkant. Mitt siste ord i boka, blir mitt siste ord om saken. Får boka dårlig omtale, så kommer jeg ikke til å gå til media. 

Jeg tenker at jeg forstår henne veldig godt, men at det kanskje ikke er lurt å gå til media med hvordan man opplever kritikken. 

Jeg tenker hun kunne diskutert boken på en mer ordentlig måte, og ikke bare gått rett i forsvar og offerrolle, gått til angrep å kritikere osv. Er hovedsaklig det å prøve å dra "debatt-teknikker" fra SoMe inn i den offentlige debatten som gir full skjærings.

Men sånn til tross for det, så skal hun ha litt ros for å ha engasjert seg i debatten - noe de aller fleste bloggere skyr som pesten. Det står respekt av å prøve, er på ingen måte bare-bare å debattere i fora der en ikke har kontroll selv og hvor andre normer gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er sånne som krever det beste, "vet best", arbeider hardere enn de fleste og ber aldri om unnskyldning.  Og når de har kjærlighetssorg blir de aldri ferdig med det. :)

Spot on.

Og svaret på alt er å angripe,gråte en skvett,og blokkere.

"Haters gonna hate."

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheBookofSorrow
Akkurat nå, J.. skrev:

Spot on.

Og svaret på alt er å angripe,gråte en skvett,og blokkere.

"Haters gonna hate."

Nettopp. Istedet for å svare for seg på en ordentlig måte, spiller de offeret, noe de for øvrig er veldig god til begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Istedet for å svare for seg på en ordentlig måte, spiller de offeret, noe de for øvrig er veldig god til begge to.

Ganske pinlig..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2018 den 16.43, Kjærlighetsbarn98 skrev:

«Ole Jacob Madsen beskriver en samtid og en psykologstand som hauser opp psykiske plager blant unge, og med det sykeliggjør dem. Dette på bekostning av virkelig psykisk syke, som lever sine lidelsesfulle liv i skyggen av eksempelvis bloggere som overgår hverandre i en selvsentrert kamp om offerrollen.»

Anniken fikk diagnosen utbrenthet og depresjon. Det er sykdommer. Ikke sykeliggjøring av normale tilstander. 

Det er ingen tvil om at det økende sykeliggjøring i samfunnet, og at enkelte bloggere bidrar til denne økningen er ikke Madsen alene om å tenke. Det kan være noe problematisk å skrive et innlegg om hvor grusom angsten man har er er, for å deretter slenge ut en reklame for en eller annen kleskjede i det neste. Åpenhet kan være en bra, men det blir mye åpenhet om depresjoner og angst, som takles tilsynelatende greit i en svært travel hverdag. Det kan også virke som at psykiske lidelser romantiseres, og at det gjør en "dyp" og full av visdom. At mennesker som marinerer seg selv i selvmedlidenhet og higer etter offerrollen er dem som får mest oppmerksomhet er åpenbart uheldig. 

I tillegg er det jo ingen tvil om at intimitet selger, både intime detaljer og intime bilder. Det er ikke til å stikke under stol at mange har tjent godt på historier om sin tunge tid, og i tillegg kan det jo fungere godt som et forsvar som kan brukes hver gang kritikerne kommer på banen. Å gi såpass mye oppmerksomhet til mennesker som muligens profiterer på ha, eller eventuelt skrive at de har en diagnose er lite gunstig. Selv om man har hatt en diagnose, eller har en diagnose for den slags skyld så kan man fremdeles sykeliggjøre normale tanker og følelser, det er til og med mulig å ende opp med en diagnose fordi man har sykeliggjort seg selv. Ikke at jeg påstår at Anniken har gjort det, men det er likevel et problem økt sykeliggjøring kan føre med seg. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hufff fikk vondt av henne jeg. Hvis hun har fått magesår, så er dette psykosomatisk og handler ikke om å være skjør. 

Det er jo ulikt hvordan mennesker takler psykiske påkjenninger, og hvis dette her har gitt henne store psykosomatiske plager, vel så er hun ikke særlig robust. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 14.17, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Synes heller ikke det var greit det som skjedde. Hun skulle ikke ha skrevet det, men når det først skjer, så lager han jo bare enda mer oppmerksomhet rundt egen figur. Dvs, hadde han latt det forbipassere så hadde sikkert svært få tenkt over det. 

så da er løsningen og bare tillate alt vondt og negativt som skjer, la alle som gjør urett slippe unna med det for å slippe mer oppmerksomhet? La mennesker som gjør urett slippe unna med det? Har du tenkt på at for noen er det viktigere og faktisk stå opp for seg selv, enn bare å la det passere, selvom fler får vite om det? 

Jeg ble mobbet i mange år. Både fysisk og psykisk. Da jeg tilslutt fortalte det til en lærer ble det enda jævligere å gå på skolen, fordi jeg "sladret". De siste månedene av ungdomsskolen var forferdelige, men ved å vite at jeg hadde stått opp for meg selv kunne jeg hvertfall se meg selv i speilet og vite at jeg hvertfall hadde prøvd. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
5 minutter siden, Moi04 skrev:

så da er løsningen og bare tillate alt vondt og negativt som skjer, la alle som gjør urett slippe unna med det for å slippe mer oppmerksomhet? La mennesker som gjør urett slippe unna med det? Har du tenkt på at for noen er det viktigere og faktisk stå opp for seg selv, enn bare å la det passere, selvom fler får vite om det? 

Jeg ble mobbet i mange år. Både fysisk og psykisk. Da jeg tilslutt fortalte det til en lærer ble det enda jævligere å gå på skolen, fordi jeg "sladret". De siste månedene av ungdomsskolen var forferdelige, men ved å vite at jeg hadde stått opp for meg selv kunne jeg hvertfall se meg selv i speilet og vite at jeg hvertfall hadde prøvd. 

Neinei. Selvfølgelig mener jeg ikke man skal tillate det. Jeg er veldig for at man skal stå opp for seg selv. Det er ikke lett, jeg er ikke flink på det selv. Jeg synes det er bra at han setter en strek, men rettssaken kunne vel ha pågått privat? Slik at ikke mediene fikk det med seg. 

Vondt å høre om erfaringene dine på skolen. Synes du var tøff som sa ifra! Bra gjort. Håper du er omringet med gode mennesker idag og at du har det bra nå. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Neinei. Selvfølgelig mener jeg ikke man skal tillate det. Jeg er veldig for at man skal stå opp for seg selv. Det er ikke lett, jeg er ikke flink på det selv. Jeg synes det er bra at han setter en strek, men rettssaken kunne vel ha pågått privat? Slik at ikke mediene fikk det med seg. 

Vondt å høre om erfaringene dine på skolen. Synes du var tøff som sa ifra! Bra gjort. Håper du er omringet med gode mennesker idag og at du har det bra nå. ❤️

Dette bestemmer man ikke selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...