J.. Skrevet 2. oktober 2018 #941 Del Skrevet 2. oktober 2018 12 minutter siden, xemiliex skrev: Det Anniken Jørgensen først og fremst lider av er abnorm selvmedlidenhet. Hun drukner i det,faktisk. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClaireF Skrevet 2. oktober 2018 #942 Del Skrevet 2. oktober 2018 Priser meg lykkelig over å aldri ha blitt kjent med henne med det resultatet det tydeligvis kan få å bli nevnt i denne boka. Samtidig som jeg er veldig glad for at noen har prinsipper, og står på sitt mot henne i denne saken. Jeg kjenner meg faktisk ganske krenka på vegne av de som blir nevnt og utlevert i boka hennes. Mest på grunn av den respektløse og "selvsagte" måten å utlevere andre på, i tillegg til den påfølgende ikke-eksisterende evnen til selvkritikk. At folk ikke vil assosieres med boka, har jeg ingen problemer med å forstå. At de ikke vil utleveres, forstår jeg også. Er så drittlei bloggermentalitet hvor de mener å eie all debatt og kritikk rundt det de foretar seg, og at, tydeligvis, ingen har satt dem på plass eller kritisert dem i løpet av livet. Vi har vel alle opplevd kriser, jeg følte for eksempel der og da at ingen har hatt det like jævlig som meg da jeg ble alvorlig sjuk. Den følelsen var legitim, uansett hva som målbart er verst å stå i, men derfra til å uttale det i en bok i ettertid, er det jo noen hakk på selvopptatthetsskalaen, kan man si. Jeg håper at noen nær meg ville sagt "Du Claire, jeg skjønner du opplevde det sånn, men altså..." hvis jeg prøvde meg på noe sånt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 2. oktober 2018 #943 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Jeg kan bare forestille meg det drama hvis hun selv ble omtalt på en lite flatterende måte i noen andre sin bok. Litt selvinnsikt kommer godt med i en alder av 22.. Når det gjelder dette at alle opplever nedturer i livet forskjellig, at ingen kan si at hennes kjærlighetssorg er mer eller mindre vond enn noe fælt en selv har opplevd så er jeg enig. Men normalt (med mindre det er noe voldsomt traumatisk) så går man gjennom en prosess der man bearbeider det. Man gråter, er sint, fortvilet og så en dag våkner man og er drittlei av å være nedfor, og man begynner å kravle mot overflaten igjen. For noen vil det også involvere både medisinering og terapi, men man forsøker ihvertfall å livet opp på fote igjen. Jeg har dyp medfølelse for alle som har opplevd å falle sammen her i livet, jeg har vært der selv. Men når man i årevis dyrker en kjærlighetssorg etter en sommerflørt så bruker man opp menneskene som bryr seg om deg. Det er begrenset hvor lenge man har kapasitet til å forsøke å løfte et annet menneske opp, når de ikke vil selv. Endret 2. oktober 2018 av marie_82 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. oktober 2018 #944 Del Skrevet 2. oktober 2018 3 minutter siden, marie_82 skrev: Jeg kan bare forestille meg det drama hvis hun selv ble omtalt på en lite flatterende måte i noen andre sin bok. Litt selvinnsikt kommer godt med i en alder av 22.. Når det gjelder dette at alle opplever nedturer i livet forskjellig, at ingen kan si at hennes kjærlighetssorg er mer eller mindre vond enn noe fælt en selv har opplevd så er jeg enig. Men normalt (med mindre det er noe voldsomt traumatisk) så går man gjennom en prosess der man bearbeider det. Man gråter, er sint, fortvilet og så en dag våkner man og er drittlei av å være nedfor, og man begynner å kravle mot overflaten igjen. For noen vil det også involvere både medisinering og terapi, men man forsøker ihvertfall å livet opp på fote igjen. Jeg har dyp medfølelse for alle som har opplevd å falle sammen her i livet, jeg har vært der selv. Men når man i årevis dyrker en kjærlighetssorg etter en sommerflørt så bruker man opp menneskene som bryr seg om deg. Det er begrenset hvor lenge man har kapasitet til å forsøke å løfte et annet menneske opp, når de ikke vil selv. Så enig 🙌🙌 Nå skjønner jeg ikke hvorfor de anmeldte henne da. Eller jo, jeg skjønner. Men for 3 setninger? Ja, hun skulle ikke ha gjort det, men føler ikke det er stort nok til å gå til retten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 2. oktober 2018 #945 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev: Så enig 🙌🙌 Nå skjønner jeg ikke hvorfor de anmeldte henne da. Eller jo, jeg skjønner. Men for 3 setninger? Ja, hun skulle ikke ha gjort det, men føler ikke det er stort nok til å gå til retten. Nå har ikke jeg lest boken og vet ikke hva som står i disse 3 setningene, men jeg forstår hvis det er krekende omtale. Hvis det som står der kan gi konsekvenser for vedkommende. Og jeg vil tro det også handler om prinsippet, at hun selv aldri hadde godkjent det samme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 2. oktober 2018 #946 Del Skrevet 2. oktober 2018 6 minutter siden, marie_82 skrev: Jeg kan bare forestille meg det drama hvis hun selv ble omtalt på en lite flatterende måte i noen andre sin bok. Litt selvinnsikt kommer godt med i en alder av 22.. Når det gjelder dette at alle opplever nedturer i livet forskjellig, at ingen kan si at hennes kjærlighetssorg er mer eller mindre vond enn noe fælt en selv har opplevd så er jeg enig. Men normalt (med mindre det er noe voldsomt traumatisk) så går man gjennom en prosess der man bearbeider det. Man gråter, er sint, fortvilet og så en dag våkner man og er drittlei av å være nedfor, og man begynner å kravle mot overflaten igjen. For noen vil det også involvere både medisinering og terapi, men man forsøker ihvertfall å livet opp på fote igjen. Jeg har dyp medfølelse for alle som har opplevd å falle sammen her i livet, jeg har vært der selv. Men når man i årevis dyrker en kjærlighetssorg etter en sommerflørt så bruker man opp menneskene som bryr seg om deg. Det er begrenset hvor lenge man har kapasitet til å forsøke å løfte et annet menneske opp, når de ikke vil selv. 👏👏👏👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 2. oktober 2018 #947 Del Skrevet 2. oktober 2018 2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Så enig 🙌🙌 Nå skjønner jeg ikke hvorfor de anmeldte henne da. Eller jo, jeg skjønner. Men for 3 setninger? Ja, hun skulle ikke ha gjort det, men føler ikke det er stort nok til å gå til retten. Det er altså ikke antall setninger dette handler om, men hva de inneholder. Selv unnskylder hun seg med at den krenkende omtalen bare er en bisetning, som om det har noe som helst relevans for saken. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 2. oktober 2018 #948 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 minutt siden, xemiliex skrev: Det er altså ikke antall setninger dette handler om, men hva de inneholder. Selv unnskylder hun seg med at den krenkende omtalen bare er en bisetning, som om det har noe som helst relevans for saken. Og hvis det bare var en bisetning så kunne hun utelatt det fra boken. Det kan høres ut som det er tatt med for å krenke. Hun virker jo bitter nok på Mikkel og hans omgangskrets til å oppføre seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. oktober 2018 #949 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) På 2.10.2018 den 23.31, xemiliex skrev: Det er altså ikke antall setninger dette handler om, men hva de inneholder. Selv unnskylder hun seg med at den krenkende omtalen bare er en bisetning, som om det har noe som helst relevans for saken. Ja, Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2. oktober 2018 #950 Del Skrevet 2. oktober 2018 10 timer siden, veggteppe skrev: Joda til en viss grad måler vi faktisk smerte. det finnes «smerteskala» og kliniske tegn til hvordan man observerer smerte og hvordan man best håndterer smerte. Om to stk kommer på legevakta og mener de begge har akutt behov for hjelp, hvor den ene har flis i fingeren og den andre har kutta seg i foten med ei øks, så er det faktisk noe man veier opp imot hverandre. Uansett om vedkommende med flis i fingeren føler seg dypt traumatisert og vedkommende med massiv blødning synes selv det ikke er så ille. Det er såklart lettere å måle fysisk smerte i forhold til psykisk. Men alle opplever vi normale utfordringer i livet. Tenåringskjærlighetssorg, er noe av det mest vanlige. ALLE mennesker opplever dette. Så er spørsmålet hvor bra man takler smerte og sorg og hvilke verktøy man har. Noen er også mer sårbar enn andre. Noen overreagerer og skaper mye drama rundt segselv. Hvilke mestringsstrategier er mest gunstig...? Om Anniken skriver bok som mer eller mindre sykeliggjør det normale, og normaliserer sykeliggjøringen ( det er normalt å leve 7 år i depresjon pga en 6 mnd kjærlighetsforhold man hadde som fjortiss) Så er ikke bare ett av problemene med boka at hun utleverer andre, men at hun fremstår som en form for legitimering av å legge seg ned å gi opp når livet blir litt tøft. Man må faktisk kunne kritisere hvordan folk håndterer eget følelsesliv om de ønsker å skrive bok om det som skal være til «selvhjelp» for andre. Boka kan ikke være begge dele. Den kan ikke både være en utlevering av hennes tenåringsliv OG et «verktøy for andre» om hun ikke kommer med direkte verktøy. Ja: det er kjipt at hun ikke takla dette, at hun fortsatt drar med seg denne bagasjen, og hun må gjerne dele enhver selvbiografisk katastrofe, men ikke forvent at alle vil klappe i hender og synes dette er så fantastisk. Fordi det er det ikke. Det er se og hør, tabloid, sladder. Fordi hun er en eller annen semikjendis som har vært sammen med en annen semikjendis. Det er det eneste denne boka er. Hadde kjæresten vært anonym, og hun var ukjent, er det absolutt ingen som hadde giddi brydd seg om denne boka. Det er ikke mer dybde i dette en Kim Kardashian sin selfie bok. Det er meg-meg-meg. Og sykeliggjøring og krisemaksimering av normale livshendelser. Og den siste delen er mer til skade for tenåringer som opplever noe NORMALT, og får fortalt av en influencer at dette er så dramatisk at nå er det bare å legge seg ned å dø. Det er overhodet ikke positivt. Det er faktisk heller skremmende. AMEN 🙏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppeluppen Skrevet 2. oktober 2018 #951 Del Skrevet 2. oktober 2018 Noen som har lest boka og kan fortelle hva hun sier om han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. oktober 2018 #952 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, xemiliex skrev: Det Anniken Jørgensen først og fremst lider av er abnorm selvmedlidenhet. Absolutt. Jeg tror alle har et grunnleggende behov for å bli forstått, men man kan ikke bli bare bli forstått om man ikke klarer å bli kvitt problemene. Da trenger man konkrete verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 2. oktober 2018 #953 Del Skrevet 2. oktober 2018 24 minutter siden, Snuppeluppen skrev: Noen som har lest boka og kan fortelle hva hun sier om han? Det er bare å høre på debatten i DAX18, ligger link i tråden her, der sier hun hva hun har skrevet om han. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. oktober 2018 #954 Del Skrevet 2. oktober 2018 23 minutter siden, Snuppeluppen skrev: Noen som har lest boka og kan fortelle hva hun sier om han? Har ikke lest boka, men mener hun sa på dax 18 at hun skriver at han var utro bla. Noe jeg oppfattet hun uttrykte som en fillesak... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmarin(ert) Skrevet 2. oktober 2018 #955 Del Skrevet 2. oktober 2018 2 minutter siden, Jobbermedbarn said: Har ikke lest boka, men mener hun sa på dax 18 at hun skriver at han var utro bla. Noe jeg oppfattet hun uttrykte som en fillesak... Men det var jo bare i en bisetning, så da er det ikke så farlig 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 2. oktober 2018 #956 Del Skrevet 2. oktober 2018 Anniken er så druknet i selvmedlidenhet at hun ikke eier hemninger lenger. Jeg vet ikke om hun noen gang har gjort det. Hun snakker om sorg, kjærlighetssorg og svik? Hun som lekte katt og mus med han eksen/typen sin nå i det siste? Hun som direkte rett ut sier at ingen har opplevd større sorg enn henne? Jeg begynner å lure på om det ikke er så mye sorg som at han broilereksen såret egoet hennes så jævlig den gangen at narsissisten i henne aldri kom over det. Anniken er en skjør fuglunge som gråter og bare er lei seg, helt til hun blir motsagt eller satt på plass, da plutselig er det rart hvor sterk og i stand til å forsvare seg og angripe hun blir. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 2. oktober 2018 #957 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hvis jeg hadde hatt en eks/sommerflørt som fortsatt etter flere år var så besatt og sår så hadde jeg faktisk vært redd han, og folk ville tenke at han er farlig og truende til å skade. Men fordi hun er en søt og skjør jente så har hun det bare vondt og trenger omtanke og støtte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. oktober 2018 #958 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) På 3.10.2018 den 0.30, Stjernekikkeren skrev: Anniken er så druknet i selvmedlidenhet at hun ikke eier hemninger lenger. Jeg vet ikke om hun noen gang har gjort det. Hun snakker om sorg, kjærlighetssorg og svik? Hun som lekte katt og mus med han eksen/typen sin nå i det siste? Hun som direkte rett ut sier at ingen har opplevd større sorg enn henne? Jeg begynner å lure på om det ikke er så mye sorg som at han broilereksen såret egoet hennes så jævlig den gangen at narsissisten i henne aldri kom over det. Anniken er en skjør fuglunge som gråter og bare er lei seg, helt til hun blir motsagt eller satt på plass, da plutselig er det rart hvor sterk og i stand til å forsvare seg og angripe hun blir. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 2. oktober 2018 #959 Del Skrevet 2. oktober 2018 14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja. Hun er ganske druknet i selvmedlidenhet. Hun sa jo at hun følte kontroll av å være trist, at slik skulle hun være. Så da dyrker hun jo offerrollen Leste den artikkelen om at han Simen vil ha boken stoppet, forlaget sier at "de vil kjempe for at Anniken skal få fortelle sin unike historie og samtidig nå ut et viktig budskap ( eller noe sånt) til unge og deres foreldre om hvordan det er å være ung i dag". Så de antar at dagens unge kommer til å grave seg ned i drit og sutre resten av livet, og boka rettferdiggjør det? Hvordan skal den ellers hjelpe, om ikke være en oppskrift på hvordan bli en selvsentrert, egoistisk grineunge? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestgitt Skrevet 2. oktober 2018 #960 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg klarer ikke å ha sympati for Annijor, hun er så arrogant. Hun takler hverken kritikk for hennes elendig annonsemerking eller kritikk for boken hennes. Meg, meg, meg, meg...må være slitsomt å forholde seg til henne. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå