Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Berga skrev:

Anmeldelsen i VG var vel grei nok. Hun mente boken var dårlig, og begrunnet det saklig, men - er det ikke litt rart av NRK å invitere en amatør som Annjor til å forsvare seg mot en dreven VG-journalist? Burde ikke forlaget vært den som forsvarte utgivelsen og ikke minst; hvorfor de valgte å gi ut boken uten at alle omtalte personer har fått anledning til å lese manus?

Jeg tipper (!) dette var en (dårlig) plan (A), lagt av PR-folk og at det fra den leiren ikke var ønsket noe annet enn at Annijor stilte opp. Tittelen var "Annijor refser VG etter bokslakt" og det var der fokuset lå.

Det var også en ekstra kameramann der som både ankom og reiste av gårde sammen med henne. (https://imgur.com/a/hvaefE7) (Filmer de til Bloggerne? Det virket i alle fall som om dette var del av noe mer.)

Først forlagets kommunikasjonssjefs kommentar i VG, så Annijor på Dagsnytt Atten. Check, check, tenker de, og har for så vidt rett. Vi fikk servert begge deler. Men hvor vellykket de synes dette var hadde jeg likt å vite. Synd for dem at det ikke finnes en plan B som visker ut plan A. 

Jeg synes for øvrig, uansett hvem sitt initiativ dette var, det er bra at Dagsnytt Atten ikke tenkte på Annijor som en amatør som må skånes for debatt med mer erfarne folk. Hun er en influencer og nå forfatter, et voksent menneske som må forvente å kunne snakke for seg selv.

Endret av Fvonk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fvonk skrev:

Jeg tipper (!) dette var en (dårlig) plan (A), lagt av PR-folk og at det fra den leiren ikke var ønsket noe annet enn at Annijor stilte opp. Tittelen var "Annijor refser VG etter bokslakt" og det var der fokuset lå.

Det var også en ekstra kameramann der som både ankom og reiste av gårde sammen med henne. (https://imgur.com/a/hvaefE7) (Filmer de til Bloggerne? Det virket i alle fall som om dette var del av noe mer.)

Først forlagssjefens kommentar i VG, så Annijor på Dagsnytt Atten. Check, check, tenker de, og har for så vidt rett. Vi fikk servert begge deler. Men hvor vellykket de synes dette var hadde jeg likt å vite. Synd for dem at det ikke finnes en plan B som visker ut plan A. 

Jeg synes for øvrig, uansett hvem sitt initiativ dette var, det er bra at Dagsnytt Atten ikke tenkte på Annijor som en amatør som må skånes for debatt med mer erfarne folk. Hun er en influencer og nå forfatter, et voksent menneske som må forvente å kunne snakke for seg selv.

Helt enig!

Men det viser hun gang på gang,at hun ikke kan.

Endret av J..
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
6 minutter siden, J.. skrev:

Den var fake,ja.

I det store å det hele får vi evt være enig i å være uenig.

Jeg klarer ikke å vise sympati for noen som krever spesialbehandling for helt vanlige opplevelser man ikke kommer utenom i livet.

Hun sa det jo til VG-anmelderen også - "du viser ingen sympati eller empati for meg!" 

*løst sitert.

Men hva er det å vise sympati for?..

Sympati for at hun har hatt det vanskelig. Selv om en kjærlighetssorg er normal, er den vond. Og den skal forstås, selv om det finnes verre ting i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg måtte like dette, siden jeg er ganske enig. Det er vanlig å måtte droppe ut av skolen, men det betyr ikke likevel at man er frisk om man gjør det. 

Ja, hun burde fortsette å gå til psykolog.  Jeg tror hun faktisk besvimte en gang, eller var det den som var fake?

Det var den som var fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:

Sympati for at hun har hatt det vanskelig. Selv om en kjærlighetssorg er normal, er den vond. Og den skal forstås, selv om det finnes verre ting i verden. 

Igjen - sympati for noe ALLE uten unntak går igjennom?

Hvorfor det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Synes det virker som om hun har møtt ganske mange dørstokker jeg. Eller tar jeg feil?

jeg tror du tar feil. Da hun var tenåring hadde nemlig familien feriehus i Spania, så det var liksom ikke fritt hvor de skulle feriere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, J.. skrev:

Hvorfor det?

Det er mange barn som går gjennom traumer også. Det vil ikke si at det er slik det skal være, eller at barna ikke har grunn til å ha det vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J.. skrev:

Hvorfor det?

Må problem være ekstraordinære greier som ingen andre har opplevd for at man skal kunne fortjene litt sympati? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 28.9.2018 den 21.44, minister-mio skrev:

jeg tror du tar feil. Da hun var tenåring hadde nemlig familien feriehus i Spania, så det var liksom ikke fritt hvor de skulle feriere.

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Greia er vel at hun hever seg selv over alle andre, hun mener at hun er viktigere, klokere og har hatt det ekstremt mye verre enn det alle andre noen gang kan ha hatt. Hun viser ikke sympati eller forståelse for andre selv, men hadde hun ikke bagatellisert alle andre så kunne dette ha blitt noe helt annet og mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fvonk skrev:

Her er hva Annijor sa om terningkastet:

"Jeg er oppegående nok, smart nok og har lest nok bøker og har nok hjerneceller til å forstå at denne boken ikke er en toer."

Jeg lo godt inni meg da hun sa det.

Altså, boken handler om 4 år i hennes liv, dette er en bok som hun har planlagt (i følge henne) i ''mange mange år''. Har hun da hatt boka i tankene sine gjennom alle henne handlinger? Da passet det kanskje bra at xen var utro, da fikk hun jo noe å skrive om... 🙄

Det er jo såå synd på henne. Kjærlighetssorg er noe alle går gjennom, opptil flere ganger i livet. Men å henge seg opp i en som man har hatt et forhold til i 6 MÅNEDER, i flere år, det blir for dumt asså. Derfor virker det for meg at hun dyrker sorgen, hun gir den næring om og om igjen i stedet for å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Fvonk skrev:

Først forlagssjefens kommentar i VG, så Annijor på Dagsnytt Atten. Check, check, tenker de, og har for så vidt rett. Vi fikk servert begge deler. Men hvor vellykket de synes dette var hadde jeg likt å vite. Synd for dem at det ikke finnes en plan B som visker ut plan A. 

Det dreier seg jo bare om å tjene penger. Alle midler tas i bruk, og jeg får litt følelsen av at bloggeren har blitt brukt, men det samme tenker jeg om de andre bloggernes flaue utgivelser også. De (bloggerne) virker så naive og så sikre på at de leverer stor litteratur, og da blir situasjonen så merkelig at jeg får lyst til å forsvare dem mot verden, slik man forsvarer små barn. 

Mitt poeng er at forlaget har ansvaret og burde derfor stille i studio, men at det selger mer ved å sende bloggeren. 

Regner forresten med at det var TV2 som var til stede med egen fotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 28.9.2018 den 21.52, Brielle skrev:

Greia er vel at hun hever seg selv over alle andre, hun mener at hun er viktigere, klokere og har hatt det ekstremt mye verre enn det alle andre noen gang kan ha hatt. Hun viser ikke sympati eller forståelse for andre selv, men hadde hun ikke bagatellisert alle andre så kunne dette ha blitt noe helt annet og mye bedre..

Der er jeg absolutt enig. Kommentaren "ingen har faen meg følt slik sterk smerte som meg" er veldig lite flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hun virkelig en av Norges mest populære bloggere? Det synes jeg i så fall en nitrist. For noen forbilder for unge! :( 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Berga skrev:

Det dreier seg jo bare om å tjene penger. Alle midler tas i bruk, og jeg får litt følelsen av at bloggeren har blitt brukt, men det samme tenker jeg om de andre bloggernes flaue utgivelser også. De (bloggerne) virker så naive og så sikre på at de leverer stor litteratur, og da blir situasjonen så merkelig at jeg får lyst til å forsvare dem mot verden, slik man forsvarer små barn. 

Mitt poeng er at forlaget har ansvaret og burde derfor stille i studio, men at det selger mer ved å sende bloggeren. 

Regner forresten med at det var TV2 som var til stede med egen fotograf.

Er helt enig i at det er forlagenes tanker på penger inn, ikke god litteratur ut, som gir disse influencerne mulighet til å gi ut bøker. Disse bøkene blir kjøpt og lest av relativt mange uansett hva det står i dem. Dette vet forlagene, men de vet også hva salgssuksessen egentlig skyldes. Influencerne tror nok, akkurat som du sier, at det skyldes stor litteratur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 28.9.2018 den 22.08, Fvonk skrev:

Er helt enig i at det er forlagenes tanker på penger inn, ikke god litteratur ut, som gir disse influencerne mulighet til å gi ut bøker. Disse bøkene blir kjøpt og lest av relativt mange uansett hva det står i dem. Dette vet forlagene, men de vet også hva salgssuksessen egentlig skyldes. Influencerne tror nok, akkurat som du sier, at det skyldes stor litteratur. 

I grunn litt trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...