Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Rubella skrev:

Hva vet du om alderen til brukerne som kommenterer her? Og er ikke Annijor også over 18 og dermed myndig?

Liker å tro at det ikke er 14-åringer her inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, amzz skrev:

Liker å tro at det ikke er 14-åringer her inne. 

Tro kan du gjøre i kirka.

Drittkasting og sjikane er dessuten ikke lov her på forumet. Annijor er en bedrift som tjener på annonsering av produkter. Da er det faktisk helt innafor å diskutere om bedriften ikke forholder seg til norske lover og regler.

Endret av Rubella
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Anniken før jeg.. Men etter at hun begynte å syte så fælt for litt siden, om all mulig snev av kritikk hun får, synes jeg hun virker både umoden, selvsentret og litt mindre smartt.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rubella skrev:

Tro kan du gjøre i kirka.

Drittkasting og sjikane er dessuten ikke lov her på forumet. Annijor er en bedrift som tjener på annonsering av produkter. Da er det faktisk helt innafor å diskutere om bedriften ikke forholder seg til norske lover og regler.

Litt som å si at man kan si hva man vil pga ytringsfriheten. 

Greit nok at bloggen er en bedrift, og at det er fult lov til å diskuterer den. Men like tråder som dette går mer på enkeltpersonene som står bak disse såkalte "bedriftene". Og hva utbytte har dere av å diskutere en blogg? Blir livet bedre og hverdagen enklere så fort man har vært her inne og snakket litt nedlatende om bloggmiljøet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, amzz skrev:

Greit nok at bloggen er en bedrift, og at det er fult lov til å diskuterer den. Men like tråder som dette går mer på enkeltpersonene som står bak disse såkalte "bedriftene". Og hva utbytte har dere av å diskutere en blogg? Blir livet bedre og hverdagen enklere så fort man har vært her inne og snakket litt nedlatende om bloggmiljøet?

Kjære vene. Når hun selv er bedriften, så må hun jo stå for det hun gjør. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ingenting av Annikens snap. Følger snillegucci på insta, og leste i kommentarene på instabildet før hun sletta det og la det ut på nytt. Verken Snillegucci, Linnea Myhre eller noen andre nevnte spesifikke bloggere? Så ikke at AJ var nevnt med et ord, så skjønner virkelig ikke hvorfor hun ble så sur. Noen som fikk med seg noe jeg ikke har fått med meg?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PatrickBateman_ skrev:

Skjønner ingenting av Annikens snap. Følger snillegucci på insta, og leste i kommentarene på instabildet før hun sletta det og la det ut på nytt. Verken Snillegucci, Linnea Myhre eller noen andre nevnte spesifikke bloggere? Så ikke at AJ var nevnt med et ord, så skjønner virkelig ikke hvorfor hun ble så sur. Noen som fikk med seg noe jeg ikke har fått med meg?

For de av oss som ikke har fått med seg noe av dette, hva dreier det seg om? Hva har blitt kommentert og hva har blitt slettet? Hva er koblingen med Snillegucci, Linnèa Myhre og andre bloggere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, englefjert skrev:

For de av oss som ikke har fått med seg noe av dette, hva dreier det seg om? Hva har blitt kommentert og hva har blitt slettet? Hva er koblingen med Snillegucci, Linnèa Myhre og andre bloggere?

Snillegucci (instagrammer) la ut et bilde på insta der det sto noe sånt som: ikke bli lurt av bloggernes rabattkoder fra danielwellington.com, da prisen på klokken er dyrere på nettsiden selv med rabatt fordi det kommer moms i tillegg. Linnea Myhre applauderte instaposten. Husker ikke helt hva hun kommenterte. Etterhvert sletta Snille instaposten og la ut et nytt bilde med samme beskjed uten å nevne ordet blogger. AJ snakket i sikkert en halvtime på snapchat om at Snille (ingen navn ble nevnt, men veldig tydelig hvem det var snakk om) hengte henne ut osv osv. Bare skjønner ikke hvordan AJ fikk det for seg at det var henne instaposten var mynta på. Føler alle instagrammere med over 10k følgere har postet innlegg om rabattkoden. Men som sagt, mulig jeg har gått glipp av noe vesentlig. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, amzz skrev:

Synes det er ufattelig morsomt hvordan VOKSNE mennesker kan sitte her å skrive dritt om folk man ikke kjenner. Bare fordi noen har andre meninger enn deg selv, betyr det ikke at du har rett til å rakke ned og slenge dritt. Altså voks opp folkens. 

Hvis Annijor ikke ønsket oppmerksomhet, ville hun ikke deltatt i Bloggerne. Programmet er til for å få omtale, og dermed tjene penger på reklame/påvirkning.

Er du ikke glad for at folk stiller spørsmål ved hva influencere/påvirkere driver med?  Annijor var en av de 20 som fikk brev fra FO i november: https://forbrukerombudet.no/skjult-reklame-sosiale-medier .

Jeg som forbruker sier iallefall: Hurra for søkelyset bloggere/influencere/påvirkere får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PatrickBateman_ skrev:

Snillegucci (instagrammer) la ut et bilde på insta der det sto noe sånt som: ikke bli lurt av bloggernes rabattkoder fra danielwellington.com, da prisen på klokken er dyrere på nettsiden selv med rabatt fordi det kommer moms i tillegg. Linnea Myhre applauderte instaposten. Husker ikke helt hva hun kommenterte. Etterhvert sletta Snille instaposten og la ut et nytt bilde med samme beskjed uten å nevne ordet blogger. AJ snakket i sikkert en halvtime på snapchat om at Snille (ingen navn ble nevnt, men veldig tydelig hvem det var snakk om) hengte henne ut osv osv. Bare skjønner ikke hvordan AJ fikk det for seg at det var henne instaposten var mynta på. Føler alle instagrammere med over 10k følgere har postet innlegg om rabattkoden. Men som sagt, mulig jeg har gått glipp av noe vesentlig. 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. 

Takk for at du tok deg tiden til å forklare! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PatrickBateman_ skrev:

Takk. :)

Ser at BliVakker har 25% på klokkene akkurat nå:  https://www.blivakker.no/search?SearchTerm=daniel wellington . I tillegg kan man få 20% hvis man handler for mer enn 499,- med denne rabattkoden:   MKPLVR

Da kan det være på sin plass å sammenligne (om bloggerne gir gode tilbud):

Hadde jeg som trofast leser hørt på Annijor (eller AB) ville jeg følt meg lurt... Det de kommer med er ikke noe godt tilbud....

Tilføyelse: La inn lignende svar i AB-tråden.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
59 minutter siden, englefjert skrev:

Nå har bloggomtoppbloggere skrevet 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest goldlion

Nå har Julie Aida lagt ut klipp fra snapstoryen til Annijor på sin offentlige instagramprofil. Viser at Julie tydeligvis bryr seg om kritikken når hun fortsetter å prøve å «henge ut» annijor. Eventuelt bare er oppmerksomhetssyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske tydelig at hun ble tatt på senga med dette momsgreiene. Føler seg kanskje litt dum?

Hun viser også til postens satser og at man ikke betaler toll, bare moms. Men det er ikke posten som har pakkene fra DW.com. Det er DHL.  Og DHL har egne gebyrer, som ikke posten ville tatt. Så det blir enda dyrere med dem.

Sånt er det nok greit å sette seg inn i, før man velger å fronte et produkt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, amzz skrev:

Synes det er ufattelig morsomt hvordan VOKSNE mennesker kan sitte her å skrive dritt om folk man ikke kjenner. Bare fordi noen har andre meninger enn deg selv, betyr det ikke at du har rett til å rakke ned og slenge dritt. Altså voks opp folkens. 

Enda en venninne av Anniken som oppretter bruker for å forsvare henne? Det er ingen som slenger dritt her, men må tåle at venninnen får konstruktiv kritikk når man er kjent. Sånn er det bare. Deal with it.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/8/2017 at 5:38 PM, amzz said:

Det er jo åpenbart yrkesutøvelsen hennes som annonseselger man snakker om når man diskuterer hvorvidt hun bør opplyse at klokkene sendes fra utlandet, slik at det tilkommer mva. Hvordan får du det til å handle om henne som enkeltperson?

I så fall er all kritikk av enkeltpersonsforetak kritikk av personen bak. Åja, er det ei søt, ung, blond jente bak som blir lei seg når hun får kritikk? Ja, da må det jo være personlig kritikk, da. Kanskje til og med mobbing? Føler denne diskusjonen er utdatert. Jeg sier som Gunnar Tjomlid (riktignok om Sophie Elise):

"Ser du ikke at det å beskytte en voksen person fra kritikk fordi hun er "ung og blond", nettopp gjør DEG til den som i praksis mobber henne for å være "ung og dum", ikke vi som kritiserer henne på lik linje med enhver annen offentlig person?"

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Det er jo åpenbart yrkesutøvelsen hennes som annonseselger man snakker om når man diskuterer hvorvidt hun bør opplyse at klokkene sendes fra utlandet, slik at det tilkommer mva. Hvordan får du det til å handle om henne som enkeltperson?

I så fall er all kritikk av enkeltpersonsforetak kritikk av personen bak. Åja, er det ei søt, ung, blond jente bak som blir lei seg når hun får kritikk? Ja, da må det jo være personlig kritikk, da. Kanskje til og med mobbing? Føler denne diskusjonen er utdatert. Jeg sier som Gunnar Tjomlid (riktignok om Sophie Elise):

Helt enig. De som er nedlatende mot bloggere er de som mener man ikke skal behandle bloggerne som voksne individer med ansvar for egne handlinger bare fordi de er unge, lyshårede kvinner. 

Er da virkelig ikke mobbing av Annijor å kommentere at reklamen ikke reflekterer den reelle prisen for kjøperen :roll: Villedende reklame er det det er og ikke tillatt etter Norsk lov. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hvor provosert Annijor ble av Julie Aidas instagram innlegg, hun skrev jo ikke noe tilbake? Ler meg i hjel

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...