Gjest orfeus Skrevet 10. november 2017 #401 Del Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Llise skrev: Det var veldig flott av henne, helt enig i det. Det jeg reagerte litt på var at hun sa behandlingene hennes kostet titusenvis av kroner, men at hun ikke betalte et rødt øre av dette. Kanskje en talemåte, men jeg må bare spørre dere som vet bedre enn meg her: er det ikke slik at bloggere skal skatte av sånt? Så om en frisørtime koster 10 000, så må bloggeren likevel betale noen kroner? Joda, det regnes som inntekt. Nå vet jo ikke vi om hun har betalt skatt, noe jeg tror hun har, men flere unge bloggere har erfart at skatteetaten finner deg om du lar være (bare spør Andrea Badendyck og TCMN). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 15. november 2017 #402 Del Skrevet 15. november 2017 https://www.minmote.no/#!/artikkel/24187491/kjendiser-faar-refs-for-reklame-risikerer-boeter Temmelig flaut svar her, med tanke på at reglene aldri har vært tydeligere og at hun først ble gjort oppmerksom på merking når det ble laget en tråd her (nå slettet) i september. (Og veldig flott at hun begynte å merke mye bedre og tydeligere etter det!) Men dette blir bare sutring, for man bør sette seg inn i regelverket for sin bransje uten at noen skal mate en med teskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 15. november 2017 #403 Del Skrevet 15. november 2017 Har disse unge rosabloggerne sertifikat? Hvordan klarte de å skaffe seg det i så fall? Jeg mener, med den innstillingen til regler ... (Vikeplikt? Næh. Det bryr jeg meg ikke om, jeg setter #V på bilen min, da skjønner alle at jeg egentlig kjører lovlig, for det er jo de andre som er dumme og ikke har sendt meg en personlig mail om akkurat dette.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestgitt Skrevet 15. november 2017 #404 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg betviler litt intelligensen til bloggere når de ikke klarer å tolke en veileder som er så klar på reglene. Vondt i viljen og trassete oppførsel av Annijor, dette er et pinlig motsvar 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaya Skrevet 15. november 2017 #405 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg forstår virkelig ikke denne motviljen til å merke reklame. Tror de ikke vi skjønner at alt er kjøpt og betalt? Når man blogger og promoterer produkter, så er det faktisk ensbetydende med redusert kredibilitet i dag. Leserne vet at bloggerne sjeldent opptrer uten en oppdragsgiver. Så hvorfor ikke bare være en av dem som har orden i sakene og merker reklame? Det gir mye bedre inntrykk, enn denne trassige blånekten hos voksne folk. Det er rett og slett barnslig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 15. november 2017 #406 Del Skrevet 15. november 2017 Tråden er ryddet for krenkende utsagn. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 17. november 2017 #407 Del Skrevet 17. november 2017 http://annijor.no/jeg-er-lei-meg-forbanna/ Anniken, siden det er jeg som sendte inn til Forbrukerombudet ang manglende merking og du langer ut om det/meg i blogginnlegget ditt skal jeg gi deg følgende velmenende oppfording; Om du ikke takler tilbakemeldinger om manglende annonsemerking fra andre eller Forbrukerombudet, som er et statlig tilsynsorgan for å sørge for at markedsføringsloven blir fulgt, bør du muligens revurdere den kommersielle delen av bloggen din. Det handler ikke om hva som er "åpenbart" reklam i dine eller dine leseres øyene. Men om å følge de enkle reglene som er satt for å ivareta forbrukernes rett til å vite hva som er kommersielt innhold. Det må gå foran dine følelser i disse sakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. november 2017 #408 Del Skrevet 17. november 2017 25 minutter siden, Sirkustjukk skrev: http://annijor.no/jeg-er-lei-meg-forbanna/ Anniken, siden det er jeg som sendte inn til Forbrukerombudet ang manglende merking og du langer ut om det/meg i blogginnlegget ditt skal jeg gi deg følgende velmenende oppfording; Om du ikke takler tilbakemeldinger om manglende annonsemerking fra andre eller Forbrukerombudet, som er et statlig tilsynsorgan for å sørge for at markedsføringsloven blir fulgt, bør du muligens revurdere den kommersielle delen av bloggen din. Det handler ikke om hva som er "åpenbart" reklam i dine eller dine leseres øyene. Men om å følge de enkle reglene som er satt for å ivareta forbrukernes rett til å vite hva som er kommersielt innhold. Det må gå foran dine følelser i disse sakene. Bloggere må da være grusomt hårsåre,til å være så selverklært tykkhudet.. Det handler da ikke om henne som person,men jobben hennes. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. november 2017 #409 Del Skrevet 17. november 2017 Du verden. Slik oppfører man seg når man får påpakning for å bryte loven? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 17. november 2017 #410 Del Skrevet 17. november 2017 Til Annijor: Ut fra blogginnlegget - http://annijor.no/jeg-er-lei-meg-forbanna/ - er det tydelig at du ikke har satt deg inn i regelverket du er pliktig til. Veilederen er til for å hjelpe, slik at dere ikke bryter loven. Den er lettlest og enkel å forstå. Klarer du det ikke så er mitt råd: Slutt å blogge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestgitt Skrevet 17. november 2017 #411 Del Skrevet 17. november 2017 Dette tilsynet fra Forbrukerombudet har virkelig kommet under huden på bloggere, makan til sutring for noe som er så latterlig enkelt å følge. Enig med Asti ang Annijor, hvis det er så vanskelig å følge de enkle retningslinjene uten å oppføre seg som en trasig unge; så slutt å blogg De får ingen sympti fra meg iallfall. Jeg har i min jobb mye mer å tilrettelegge meg etter for å ikke bryte bl.a tausetsplikten og det er utrolig enkel jobb å følge retningslinjene 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peak Skrevet 17. november 2017 #412 Del Skrevet 17. november 2017 Dette er jobben din, Anniken. Du må følge lover og regler. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjasefrue Skrevet 17. november 2017 #413 Del Skrevet 17. november 2017 Forbrukerområdet 🤔🙄 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 17. november 2017 #414 Del Skrevet 17. november 2017 7 minutter siden, Fjasefrue skrev: Forbrukerområdet 🤔🙄 Ikke rart det er vanskelig å merke riktig.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 17. november 2017 #415 Del Skrevet 17. november 2017 Ble forøvrig overrasket over hvor sutrete hun virket fordi hun må merke med annonse. Synes hun det blir mye å merke, er det jo bare å lage noen innlegg innimellom som hun ikke får penger eller andre fordeler for å legge ut. Rett og slett ha mindre reklame. Så enkelt er det. Bloggere er blitt reklameplakater. Dette er jo jobben deres, noe de har 'mast' om at skal bli regnet som et seriøst arbeid i lange tider. Vil dere bli tatt seriøst, vær seriøse og følg reglene som er satt. Jeg har forøvrig ingen problemer med å akseptere/skjønne at blogging er en jobb. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. november 2017 #416 Del Skrevet 17. november 2017 Hun mener at det ikke er regler, men retningslinjer. En leser kommenterer at FO gjør blogger til nettbutikker. Eh, ja? De er jo det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 17. november 2017 #417 Del Skrevet 17. november 2017 Når du tar på deg rollen som levende reklameplakat og baker annonser inn i personlige anekdoter, vil antageligvis kritikk for manglende merking av reklame oppleves noe ... personlig. Who would have thought. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 17. november 2017 #418 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Herregud, dette er jobben hennes Helt utrolig! Anniken, anbefaler deg å sjekke Jørgine aka Funkygine sin snapstory i dag ang merking. Endret 17. november 2017 av TulleJenny 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 18. november 2017 #419 Del Skrevet 18. november 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haptic Skrevet 18. november 2017 #420 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) 1 time siden, TulleJenny skrev: Herregud, dette er jobben hennes Helt utrolig! Anniken, anbefaler deg å sjekke Jørgine aka Funkygine sin snapstory i dag ang merking. Nå vet jeg ikke hva dagens snapstory handler om, men funkygine har veldig mye rot i eget reir hva gjelder manglende reklamemerking, så om du mente å trekke henne frem som eksempel på det motsatte, synes jeg det er underlig. Endret 18. november 2017 av haptic 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå