Gå til innhold

Sprengt trommehinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten var på fotballbanen med noen venner for 2 dager siden. Noen sparket ballen hardt og den traff øret hans. Han sier at han har litt vondt i øret og hører lyder når han rister på hodet. Kan det være at trommehinnen er sprengt? Går det over av seg selv? 

Anonymkode: 29316...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville fått sjekket det. Jeg hadde sprukket trommehinne for 5 år siden. Hørte nesten ingenting på det øret, og det var skikkelig vondt. Jeg fikk også beskjed om å bære forsiktig med vann i det øret. Husker jeg ble skikkelig svimmel om jeg fikk mye vann i det øret. Sjekk det, for sikkerhets skyld

AnonymBruker
Skrevet
Minlillelykke skrev (2 timer siden):

Ville fått sjekket det. Jeg hadde sprukket trommehinne for 5 år siden. Hørte nesten ingenting på det øret, og det var skikkelig vondt. Jeg fikk også beskjed om å bære forsiktig med vann i det øret. Husker jeg ble skikkelig svimmel om jeg fikk mye vann i det øret. Sjekk det, for sikkerhets skyld

Vente til fastlegen åpner,?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vente til fastlegen åpner,?

Jeg ville nok snakket med legevakten. Det er rimelig smertefullt om det er sprukket trommehinne. Lenge å vente til tirsdag da

AnonymBruker
Skrevet
Minlillelykke skrev (6 minutter siden):

Jeg ville nok snakket med legevakten. Det er rimelig smertefullt om det er sprukket trommehinne. Lenge å vente til tirsdag da

Min erfaring med sprukket trommehinne er at det gjør vondt i det den sprekker, eller før når det har vært snakk om infeksjon. Etter at den er sprukket er det ikke vondt, bare ubehagelig å høre dårlig.

Anonymkode: b48c8...96c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke farlig.

Vær obs på eventuell nedsatt hørsel på det øret, dersom det vedvarer over to uker.

Anonymkode: 694b0...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...