Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at det er flere med denne erfaringen da utroskap dessverre er mer normalt enn man tror. Jeg opplevde at min mann gjennom mange år var utro over en lengre periode og valgte til slutt, etter mye smerte å avslutte med han.

Jeg er nå igang med dating og var ganske rask på ballen fordi det føltes riktig for meg.

Men, jeg kjenner at jeg sliter med tillit og invaderende tanker. Jeg vet at det finnes masse flotte mennesker der ute som aldri vil være utro, men min erfaring gjør at jeg tidvis tenker at han jeg dater nå ikke er til å stole på.

Er det noen med lignende erfaringer og hva har dere gjort for å kjempe mot de invaderende tankene?

Jeg synes det er så leit at det jeg har opplevd av utroskap skal ødelegge et potensielt nytt forhold fordi jeg overreagerer. Jeg har et stort behov for bekreftelse - både muntlig og ved at personen jeg dater setter av tid til meg. Det er jo selvsagt ikke unormalt, men når han jeg dater ikke er en veldig muntlig person og vi av ulike årsaker ikke kan sees så ofte som vi skulle ønske blir dette ekstra vanskelig.

Han vet om troskapen, men har aldri opplevd dette selv så tror det er vanskelig for han å forstå. Dessuten ønsker jeg ikke at utroskapen skal få plass i det nye forholdet og at han skal måtte tilpasse seg disse behovene som jeg har. Litt tilpasning trenger jeg nok her og der, men jeg vil jo at det er jeg som selv klarer å gjøre meg selv i stand til å stole på noen. 

Så, noen med lignende erfaringer? Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også utsatt for utroskap i et forhold, og var ganske knust da jeg kom ut av det, og det tok meg flere år før jeg klarte å komme på hesten igjen.

Jeg møtte en mann som jeg ble interessert i, men jeg holdt igjen i månedsvis for jeg var så redd for å bli såret, men han kjørte på med flørting og smiger og til slutt måtte jeg bare kaste inn håndkleet og vi ble kjærester.

Jeg hadde det helt fantastisk og tenkte at nå har jeg funnet mannen jeg skal bli gammel med.

Jeg fortalte han ganske tidlig at jeg hadde blitt utsatt for utroskap i mitt forrige forhold, og at det hadde satt dype spor. Min nye kjæreste sa da at han aldri kommer til å være utro mot meg, og at han tar sterkt avstand fra sånt dritt.

I flere år snakket han nedsettende om min eks som hadde vært utro mot meg.

Helt tilfeldig en dag for et par år siden, oppdaget jeg at kjæresten hadde flørtet intenst online med andre damer, invitert med seg damer både på hytteturer og hotell, og også hatt et fuckfriend forhold til en av våre naboer.

Kommer aldri til å date andre igjen.

Har null selvtillit igjen.

Anonymkode: f791c...393

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...