Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte du og handle til babyen? Hadde du noen basisting du hadde klart? Hva kjøpte du først? :)  Det føles umulig og vente, når man kommer over gode kupp på ull og merker som man vet vil holde lenge 🙈 men syns det er også litt skummelt og kjøpe før den er ute. 

Anonymkode: defea...c9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi arvet veldig mye klær i de minste størrelsene, så kjøpte lite på forhånd 😅 Fikk en del utstyr rimelig på Finn. 

Anonymkode: 354ea...7f4

Skrevet

Kjøpe alt når jeg var gravid...sp jeg hadde alt klart når vi kom hjem fra sykehuset.

Så kjøpte jeg nye klær og ting etterhvert:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med nummer to, så vi har litt utstyr fra før. Arvet en del og. 

Jeg ville kjøpt de store tingene nå når du er gravid, og kjøpt litt og litt. Blir jo en del penger tilslutt.

Ville hatt dette før fødsel. Alt dette har jeg fått bruk for med første mann. Resten, som f.eks en myk matte, noen biteleker, babygym, vippestol, nyfødt stol til tripp trapp stol.. osv kan du kjøpe etter fødsel.

Stellebord, bleier, myk stellebordsmatte, stellebordsmatte laken, tørrservietter, olje og bleiesalve, kluter, termometer, paracett, snørrsuger (elektrisk) 

Badestamp, termometer til vann. 

Bilstol, speil til bil, vugge/seng, vogn, vognpose, teppe til vogn.

Smokk, en flaske, elektrisk brystpumpe, bb-hugme pute/ammepute, babynest, morsmelkerstatning (noen trenger bittelitt før melka kommer) Sterilisator til micro (til flasker/smokker) 

Noen bodyer, bukser, sokker, luer, noe strikket varmt tøy, og en ytterdress. Litt klær. 

Anonymkode: 41374...ff7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er gravid med nummer to, så vi har litt utstyr fra før. Arvet en del og. 

Jeg ville kjøpt de store tingene nå når du er gravid, og kjøpt litt og litt. Blir jo en del penger tilslutt.

Ville hatt dette før fødsel. Alt dette har jeg fått bruk for med første mann. Resten, som f.eks en myk matte, noen biteleker, babygym, vippestol, nyfødt stol til tripp trapp stol.. osv kan du kjøpe etter fødsel.

Stellebord, bleier, myk stellebordsmatte, stellebordsmatte laken, tørrservietter, olje og bleiesalve, kluter, termometer, paracett, snørrsuger (elektrisk) 

Badestamp, termometer til vann. 

Bilstol, speil til bil, vugge/seng, vogn, vognpose, teppe til vogn.

Smokk, en flaske, elektrisk brystpumpe, bb-hugme pute/ammepute, babynest, morsmelkerstatning (noen trenger bittelitt før melka kommer) Sterilisator til micro (til flasker/smokker) 

Noen bodyer, bukser, sokker, luer, noe strikket varmt tøy, og en ytterdress. Litt klær. 

Og en liten dyne, laken, dynetrekk. Gjerne 2 stk av alt sånn at du kan bytte om det blir søl. En nattlampe til amming kom og godt med. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville startet så smått med å kjøpe inn etter 12 uker, eller etter første ultralyd. Da vet du litt mer sikkert at alt er ok. 

Ville kjøpt inn litt hver mnd, for å fordele utgiftene. Ikke nøl med å bruke Finn.no, dette er ting som bøir brukt en kort periode. Tenk på miljøet.

AnonymBruker
Skrevet

Åh, takk som deler! Det er ting jeg ikke har tenkt på en gang at man trenger, som badetermometer! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når begynte du og handle til babyen? Hadde du noen basisting du hadde klart? Hva kjøpte du først? :)  Det føles umulig og vente, når man kommer over gode kupp på ull og merker som man vet vil holde lenge 🙈 men syns det er også litt skummelt og kjøpe før den er ute. 

Begynte så tidlig som mulig. Dvs. rundt uke 24.

Hadde alt klart i flere måneder før de kom til verden. 

Anonymkode: e53b9...569

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ingenting før uke 30. Var så livredd før dødfødsel, men da tok fornuften over. Kunne ikke fortsette med sånn pessimisme🙈Ønsket ikke å vite kjønnet, så hadde bare litt klær. Handlet endel klær dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset. 

Anonymkode: 0aa6e...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Begynte fra uke 12 med de større investeringene, blir jo mye penger når man ikke har noe som helst fra før av. I januar (har termim i slutten av april) var alt dette på plass, og har de siste par mnd bare hatt «koseshoppingen» igjen, og handlet klær smått her og der når jeg kommer over ting jeg synes er fint. ☺️

Anonymkode: 886ef...cc6

Skrevet

Begynte tidlig og kjøpte i omganger. Ikke noe vits i å vente til siste liten med det du vet du trenger. Kjøpte først alle møbler (seng, stellebord,vugge), deretter vogn og bilstol, deretter småting (klær, stelleting, vippestol, bæresele osv). 

Du får sikkert litt klær, bamser, smokker og sånt av venner og familie, så ta det til slutt når du ser hva du mangler 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Åh, takk som deler! Det er ting jeg ikke har tenkt på en gang at man trenger, som badetermometer! 

Det trenger du heller ikke. Bruk kroppen din som termometer. 

Anonymkode: d7aaa...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å handle inn klær tidlig, rundt uke 10, men bare litt om gangen. Kjøper nok ikke store ting som møbler og vogn før etter OL i uke 18.

Anonymkode: e98ad...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...