Gå til innhold

Sex - den ene partenen vil ikke - hva skal man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skjer dette i forhold? Og kan forholdet funke for det? 

Jeg går snart på veggen for han orker ikke og vil ikke ha sex med meg... Det gjør at jeg får dårlig selvtilitt og føler meg stygg og uattraktiv, som igjen gir dårlig stemning..... Sex for meg er VIKTIG!! det er beroliggende (sliter med angst og depresjon) det gir meg glede, sover bedre, eller får en knall start på dagen... Jeg blir så godt humør av sex og kos... Det er det beste jeg vet 😵 og når det da går uker og mnd uten sex.... (når man bor sammen med kjæresten - det er så sykt trist, føles som slutten på forholdet... Utrolig vondt.... 

Beste jeg vet er og være lykkelige, finne på ting sammen, være spontan og bare ha sex når vi er på tur... Knulle i bilen osv... Kjedelig når alt skal være på sofaen eller senga... Spesielt sofaen med TVen på og det ikke går Ann og ligge 2 ved siden av hverandre.... 

Off savner sex så jævlig... Og han syntes jeg gnåler og maser om det hele tiden... Han mister tenninga av det... Men det hjelper ikke noe når jeg ikke maser og snakker om det heller 🤷🏽‍♀️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Rosaullteppe skrev (2 minutter siden):

Jeg går snart på veggen for han orker ikke og vil ikke ha sex med meg... Det gjør at jeg får dårlig selvtilitt og føler meg stygg og uattraktiv, som igjen gir dårlig stemning..... Sex for meg er VIKTIG!! det er beroliggende (sliter med angst og depresjon) det gir meg glede, sover bedre, eller får en knall start på dagen... Jeg blir så godt humør av sex og kos... Det er det beste jeg vet 😵

🤷🏽‍♀️

Endret av Rosaullteppe
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at når det blir slik så blir det sjeldent bedre. Man kan ikke tvinge den ene parten til å ha sex, om mas er ofte enda mer uatraktivt og dytter partner enda lengre bort. 

Anonymkode: 9bedd...a42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg tror ikke det er så lett å få slikt til å fungere. Lettere å fikse om kvinnen er den som har mister lysten tror jeg, for da kan det liksom snakkes om. Om mannen mister lysten tar menn det som regel som angrep på sin mandighet om det tas opp, for det er visst ikke legitimt at menn kan være den med minst lyst. Ja man kan bare lese litt her på kg. Selv om det er utallige tråder fra kvinner som er like fortvilet som deg hevdes det likevel stadig at menn alltid har god sexlyst.

Jeg har ikke klart å fikse slikt i mine forhold. Har hatt to forhold med menn som altfor sjelden orket å ha sex. Jeg er ikke veldig kravstor heller, i forhold til hva menn generelt hevder at de ønsker. Jeg er fornøyd med sex to ganger i uka. 

Det gikk ikke an å diskutere dette med mennene, for de ble såre og krenket. De er ekser nå. 

Jeg har slitt med lysten noen ganger jeg også, men det lot seg fikse. Jeg er jo kvinne, så det var mulig å snakke om det, og jobbe med det. 

Anonymkode: fc060...765

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Rosaullteppe skrev (1 time siden):

Ja, hvem blir ikke i godt humør av sex og kos…..? Det finnes jo ikke no’ bedre. Jeg nyter kosen og elsker deilig sex, både den heftige og dyriske, men også den langsomme og intense. Hver til din tid. Men jeg (er mann) har en kone som har mistet lysten helt. Har ikke hatt sex på et år. Hun vil heller ikke snakke om det. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å «restarte» sexlysten hennes.

Anonymkode: 05216...aa7

• Hjerte 1
Skrevet
Rosaullteppe skrev (2 timer siden):

Jeg går snart på veggen for han orker ikke og vil ikke ha sex med meg... Det gjør at jeg får dårlig selvtilitt og føler meg stygg og uattraktiv, som igjen gir dårlig stemning..... Sex for meg er VIKTIG!! det er beroliggende (sliter med angst og depresjon) det gir meg glede, sover bedre, eller får en knall start på dagen... Jeg blir så godt humør av sex og kos... Det er det beste jeg vet 😵 og når det da går uker og mnd uten sex.... (når man bor sammen med kjæresten - det er så sykt trist, føles som slutten på forholdet... Utrolig vondt.... 

Beste jeg vet er og være lykkelige, finne på ting sammen, være spontan og bare ha sex når vi er på tur... Knulle i bilen osv... Kjedelig når alt skal være på sofaen eller senga... Spesielt sofaen med TVen på og det ikke går Ann og ligge 2 ved siden av hverandre.... 

Off savner sex så jævlig... Og han syntes jeg gnåler og maser om det hele tiden... Han mister tenninga av det... Men det hjelper ikke noe når jeg ikke maser og snakker om det heller 🤷🏽‍♀️

Nå har jeg nettopp sitert deg i en annen tråd, så jeg føler jeg forfølger deg😆 Men dette er også et viktig og interessant tema... Det skulle iallefall gledet meg å få knekt problemstillinga di🧡 Og det finnes løsninger på alt, så lenge du er positiv og mater på med pågangsmot. Jeg leste jo nettopp om din oppvekst, og hvor deilig du hadde det. Og det skal jeg bare bekrefte med en gang.. hadde du ikke hatt det så deilig, så hadde du heller ikke vært så frustrert. For du fikk smaken av hvor deilig og frigjørende det er å være kåt og onanere mye, masse orgasmer.. og den tiden følte du deg også veldig lykkelig..

Så kommer tiden, hormonene svingninger, hormon prevensjonsmiddel, som demper sexlysten medisinsk. Pluss at en mann som du må forholde deg til. Det blir mye forstyrrelser som dreper sexlysten, og når sexlysten daler ned blir man irritert og skuffet. For du vet jo nøyaktig hvor deilig du hadde det, tidligere som ung og lykkelig. Du blir en lykkejeger når du må onanere i skjul, ikke minst gjør du det for å føle litt egen lykke.

Uansett hvor attraktiv og pen du er, blir alle påvirket av det negative en partner sier.. husk og tenk litt på det. men tenk også over at han viser deg kjærlighet uten å si et ord. Det er igrunn det mest avslørende du skal se etter i en partner.. det hjelper lite med roser og vakre ord, hvis de bare er til pynt bare for å berge husfreden.. ikke sant?

Og sliter du med angst og depresjon er han en dårlig hobby-psykolog, han kjører deg enda lengre ned i psyken og holder deg der. Da hjelper det også lite med medisiner og kostbare psykologtimer.. Den mest virksomme medisinen er å onanerer og ha en støttespiller som hjelper deg med hjerte. Dette vet jeg så meget mye om for min ex, var full av skader fra tidligere liv.. traumer, psyke av voldtekt, narsisisme, alkohol i oppveksten, skillsmisse av foreldre som kranglet og sloss. Det var meget tøff oppvekst for en ung dame, og det var heller ingen lett oppgave for meg. Med litt tid, og av seksuell forståelse var det faktisk orgasmens kraft som fikk henne bra til slutt. Men hun var positivt innstilt på det, og gav meg sjansen å nå hennes hjerte..

Endorfiner, Serotonin, Tryptofan og Dopamin.. Det var hennes egne hormoner og dop jeg benyttet meg av, det er medisinen som gjør oss lykkelig🤗 Pluss at jeg elsket henne over alt på jord❤️

Problemet er jo ikke deg Rosa, vi må heller se etter noe som gjør han mere sexlysten. Han burde egenlig tatt turen til fastlegen og sjekket testosteron nivået, men han burde også lese om hvorfor orgamen gjør oss lykkelig. Jeg nekter å tro at han er lykkelig og ler ofte, uten sex med deg. Det er noe som trykker i skoa hans.. Hva mener du om det jeg skriver? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lettere å fikse om kvinnen er den som har mister lysten tror jeg, for da kan det liksom snakkes om.

Det tror ikke jeg.  Det ligger i sakens natur, at den med mest lyst, eier problemet. For den andre er det ikke noe å snakke om, og gjerne skambelagt. Den som ikke er så seksuell, har gjerne ikke språk for, eller glede av å snakke om det. 

Anonymkode: a3bd6...f9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister lysten totalt hvis min mann maser og gnåler og alt dreier seg om sex. Jeg får lyst hvis han hjelper til med husarbeidet, flørter uten å forvente sex, gir kjærtegn utenom erogene soner, ber meg på date eller at vi gjør hyggelige ting sammen uten sexpress. Mas, sutring etc virker mot sin hensikt her.

Hvis orgasme er viktig for din helse, må du nesten ta ansvar for det selv.

Anonymkode: d8227...122

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en vond sirkel, jo mer du maser jo mindre lyst får han på sex/kos dessverre. Det skal jo ikke være «påtvunget» fra noen sin side. Sexuell lyst går jo også i bølgedaler, noen perioder mer og andre perioder mindre. Det trenger overhodet ikke ha noe med deg å gjøre. Hverdagen er hektisk, og sex krever energi både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: faca4...36d

• Liker 1
Skrevet
Rosaullteppe skrev (5 timer siden):

Mann her. 

Hvis fyren ikke vil gi deg sex når det er så viktig for deg og det går lengre tid så er det noe som skurrer. 

En dame som er så glad i sex og kos er jo drøm for mange menn, inkludert meg selv. Hadde jeg hatt en dame som deg, så hadde du ikke fått gått påkledd hjemme 😅

Jeg er minst like glad i kos som selve samleiet. Det å kunne ha fri tilgang til en vakker kvinne som elsker kos og sex, hadde nok gjort at jeg hadde hatt mange "sykmeldinger" 😅. Hva er vel bedre enn å vekke dama med deilig oral på morgenen ?! 😍😛

At det hjelper på psyken din å ha sex ville jeg sett på som en bonus og motivasjon nok til å kose og ligge med deg.

Tror du nesten trenger å la han få kjenne på at det er hans tap å miste en så flott kvinne. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rosaullteppe skrev (5 timer siden):

Jo men denne var enkel...manglende kjemi eller testosteron ...bare bytt mann du...asap.

Skrevet
Bamseklemmer skrev (19 timer siden):

Nå har jeg nettopp sitert deg i en annen tråd, så jeg føler jeg forfølger deg😆 Men dette er også et viktig og interessant tema... Det skulle iallefall gledet meg å få knekt problemstillinga di🧡 Og det finnes løsninger på alt, så lenge du er positiv og mater på med pågangsmot. Jeg leste jo nettopp om din oppvekst, og hvor deilig du hadde det. Og det skal jeg bare bekrefte med en gang.. hadde du ikke hatt det så deilig, så hadde du heller ikke vært så frustrert. For du fikk smaken av hvor deilig og frigjørende det er å være kåt og onanere mye, masse orgasmer.. og den tiden følte du deg også veldig lykkelig..

Så kommer tiden, hormonene svingninger, hormon prevensjonsmiddel, som demper sexlysten medisinsk. Pluss at en mann som du må forholde deg til. Det blir mye forstyrrelser som dreper sexlysten, og når sexlysten daler ned blir man irritert og skuffet. For du vet jo nøyaktig hvor deilig du hadde det, tidligere som ung og lykkelig. Du blir en lykkejeger når du må onanere i skjul, ikke minst gjør du det for å føle litt egen lykke.

Uansett hvor attraktiv og pen du er, blir alle påvirket av det negative en partner sier.. husk og tenk litt på det. men tenk også over at han viser deg kjærlighet uten å si et ord. Det er igrunn det mest avslørende du skal se etter i en partner.. det hjelper lite med roser og vakre ord, hvis de bare er til pynt bare for å berge husfreden.. ikke sant?

Og sliter du med angst og depresjon er han en dårlig hobby-psykolog, han kjører deg enda lengre ned i psyken og holder deg der. Da hjelper det også lite med medisiner og kostbare psykologtimer.. Den mest virksomme medisinen er å onanerer og ha en støttespiller som hjelper deg med hjerte. Dette vet jeg så meget mye om for min ex, var full av skader fra tidligere liv.. traumer, psyke av voldtekt, narsisisme, alkohol i oppveksten, skillsmisse av foreldre som kranglet og sloss. Det var meget tøff oppvekst for en ung dame, og det var heller ingen lett oppgave for meg. Med litt tid, og av seksuell forståelse var det faktisk orgasmens kraft som fikk henne bra til slutt. Men hun var positivt innstilt på det, og gav meg sjansen å nå hennes hjerte..

Endorfiner, Serotonin, Tryptofan og Dopamin.. Det var hennes egne hormoner og dop jeg benyttet meg av, det er medisinen som gjør oss lykkelig🤗 Pluss at jeg elsket henne over alt på jord❤️

Problemet er jo ikke deg Rosa, vi må heller se etter noe som gjør han mere sexlysten. Han burde egenlig tatt turen til fastlegen og sjekket testosteron nivået, men han burde også lese om hvorfor orgamen gjør oss lykkelig. Jeg nekter å tro at han er lykkelig og ler ofte, uten sex med deg. Det er noe som trykker i skoa hans.. Hva mener du om det jeg skriver? 

Alt det du skrev er helt riktig... 👍😀 Sex og orgasmer er viktig, godt og avslappende og gjør at man får mer selvtilitt osv osv... Sex og kos er limet i forholdet. Og det er også sant ar noe trykker nedi skoene hans som du skrev uten og bedype det noe mer... Men jeg blir frustrert... Jeg fikk sex i dag da 😀😀👍 jippi.. Det reddet dagen min.. Men vet det blir lenge igjen til neste gang, det er det som er så kjipt 😪

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg mister lysten totalt hvis min mann maser og gnåler og alt dreier seg om sex. Jeg får lyst hvis han hjelper til med husarbeidet, flørter uten å forvente sex, gir kjærtegn utenom erogene soner, ber meg på date eller at vi gjør hyggelige ting sammen uten sexpress. Mas, sutring etc virker mot sin hensikt her.

Hvis orgasme er viktig for din helse, må du nesten ta ansvar for det selv.

Anonymkode: d8227...122

Er enig i det du sier.. Jeg maser ikke... Tvert i mot.. Men når det går altfor lang tid så blir det tema tatt opp igjen av meg... Desverre... Men hva skal jeg gjøre da? 

Jeg ordner meg selv også når jeg kan det.. Men det er jo nærheten og intimiteten med min partner som ikke er tilstede og som jeg savner.... Savner og føle meg elsket, føle meg attraktiv for han og ikke minst føle avslappingen... Kjenne angsten forsvinne og heller nyte sex og være "et annet godt sted" 

AnonymBruker
Skrevet

Onaner , kjøp womanizer. 

Anonymkode: 5cf8e...2db

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta en tur innom Kondomeriet 🥰❤️❤️ deilig å gjøre det alene innimellom. 

Anonymkode: 1aaca...7bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det tror ikke jeg.  Det ligger i sakens natur, at den med mest lyst, eier problemet. For den andre er det ikke noe å snakke om, og gjerne skambelagt. Den som ikke er så seksuell, har gjerne ikke språk for, eller glede av å snakke om det. 

Anonymkode: a3bd6...f9a

Tenderer til å være enig med deg, men at kvinnen ikke har lyst kan iallefall nevnes. Det er ikke noe som tar livet av hennes selvfølelse, for det er liksom lov å ha lav lyst som kvinne. Angående menn som har lav lyst skulle man tro man kalte ham kjerring/ingen mann om man nevner det. 

Det at det kan nevnes når kvinnen har problemer med lysten gjør ikke at det er enkelt å fikse, men det er iallefall litt bedre sjanse for dialog om det enn når det ikke engang kan tas opp uten å ta kverken på mannens mandighetsfølelse. Da er det iallefall umulig å finne løsninger. 

Anonymkode: fc060...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...