Gå til innhold

12 år gammel søster som blir oppvartet uansett hva hun gjør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søster kommer inn i leiligheten og trør ut av skoene sine midt på gulvet innenfor døren, slipper sekken og bagen rett ned på gulvet og slenger fra seg jakken på gulvet eller på skohyllen, uten tanke om at hun blokkerer veien bort til døren.

Når hun bytter klær slipper hun det bare rett ned på baderomsgulvet og lar det ligge, selv om skittentøyskurven står en meter bortenfo, og når hun dusjer slipper hun bare håndduker ned på bbaderomsgulvet gulvet og går.

På rommet sitt ligger alle klær i en haug overalt på gulvet, og alt skal vaskes selv om hun bare har hatt det på seg i 30 minutter.

Hun sier ofte at hun er sulten men går aldri på kjøkkenet å lager mat selv, men bare setter øynene sine i meg eller foreldrene våre.

Faktisk så tror jeg ikke hun klarer å finne fram mat selv, uten at foreldrene våre eller jeg står ved siden av henne og forteller akkurat hva hun skal ta ut av skapet og hvordan hun skal smøre skiven.

Tror ikke hun klarer å steke egg helt alene faktisk.

Hun irriterer meg grenseløst med alt rotet sitt, og foreldrene mine sier ingenting til henne. Jeg hører at de kan si noe negativt om min søsters rot til hverandre, men de sier ingenting til henne.

Snakk om å fostre opp en bortskjemt drittunge!

Anonymkode: 26daf...546

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er minstemann...

All forskning viser at eldstemann klarer seg best i livet. De har oftere bedre utdannelse, lederstilling, og mer stabile forhold og økonomi. 

Anonymkode: 90908...2f0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere andre foreldre at det er greit at hun oppfører seg sånn?

Er deres barn også sånn?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er deres barn også sånn?

Ts

Nei, jeg synes ikke det er greit å oppføre seg sånn. Høres ut som hun trenger å bli stilt litt krav til.  Jeg har en på elleve og en på ni, og de oppfører seg ikke slik. De rydder klærene etter seg. Eldste vil helst bli servert, men vi jobber med saken. 

Anonymkode: 9a5f2...68b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, jeg synes ikke det er greit å oppføre seg sånn. Høres ut som hun trenger å bli stilt litt krav til.  Jeg har en på elleve og en på ni, og de oppfører seg ikke slik. De rydder klærene etter seg. Eldste vil helst bli servert, men vi jobber med saken. 

Anonymkode: 9a5f2...68b

De stiller ingen krav til henne og det virker som om de mener at sånn er bare barn og at man ikke skal lære de noe.

Jeg er 7 år eldre og har aldri vært sånn, enten fordi jeg har lært meg selv å rydde opp eller at de krevdd mer av meg.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De stiller ingen krav til henne og det virker som om de mener at sånn er bare barn og at man ikke skal lære de noe.

Jeg er 7 år eldre og har aldri vært sånn, enten fordi jeg har lært meg selv å rydde opp eller at de krevdd mer av meg.

Ts

Hvorfor i alle dager bor du hjemme om du er 19+? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne gjør alt for 14 åringen. Vi overnattet i går og i dag la hun frem klær til gutten ved siden av senga før han våknet. Jeg trodde at en tenåring vil velge klærne sine sjøl 

Anonymkode: 8c600...ddf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Svært få 19-åringer har flyttet hjemmefra. Man går fortsatt på videregående.

Anonymkode: a80e1...2c7

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er alderen, hormoner og pubertet..

blir bedre

Anonymkode: 1cfe1...bcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Student, men jeg betaler for meg😊

Mine foreldre sier at jeg må bare bo hjemme mens jeg studerer på BI.

Jeg har en liten jobb ved siden av studiene, og har selv bestemt at jeg vil betale litt for meg mens jeg bor hjemme siden strømmen er veldig dyr nå.

Jeg har også betalt for mitt eget sertifikat (sparte alle pengene jeg tjente da jeg var i militæret og tok lappen) og betaler mobilabonnementet mitt.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en 6 åring og 9 åring,  de henger opp sekkene sine, legger på plass ytterklær og tar ut matpakken av sekkene sine , men det startet ikke før vi hang opp et skjema i gangen som viser hva de skal gjøre , det funker da . Ei på 12 burde definitivt ha dette inne for lenge siden .. Sitter hun å sulter foran brødboksen etter skolen da, eller er det alltid noen andre hjemme? 

Anonymkode: b9e1b...ea5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en 6 åring og 9 åring,  de henger opp sekkene sine, legger på plass ytterklær og tar ut matpakken av sekkene sine , men det startet ikke før vi hang opp et skjema i gangen som viser hva de skal gjøre , det funker da . Ei på 12 burde definitivt ha dette inne for lenge siden .. Sitter hun å sulter foran brødboksen etter skolen da, eller er det alltid noen andre hjemme? 

Anonymkode: b9e1b...ea5

Kommer hun hjem først kan hun en sjelden gang ta noe å spise selv hvis det står fremme, men som oftest sitter hun sulten og venter på at jeg eller mamma&pappa skal komme slik at hun får mat🙈

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hun er minstemann...

All forskning viser at eldstemann klarer seg best i livet. De har oftere bedre utdannelse, lederstilling, og mer stabile forhold og økonomi. 

Kilde...? Dette har jeg ingenting tro på. Og antakeligvis helt irrelevant når det er snakk om en 12-åring. 

Anonymkode: 41887...76c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kommer hun hjem først kan hun en sjelden gang ta noe å spise selv hvis det står fremme, men som oftest sitter hun sulten og venter på at jeg eller mamma&pappa skal komme slik at hun får mat🙈

Ts

Men da bare skygger du banen og later som om du er veldig opptatt slik at hun får klare seg selv!

Anonymkode: d6bfa...985

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Student, men jeg betaler for meg😊

Mine foreldre sier at jeg må bare bo hjemme mens jeg studerer på BI.

Jeg har en liten jobb ved siden av studiene, og har selv bestemt at jeg vil betale litt for meg mens jeg bor hjemme siden strømmen er veldig dyr nå.

Jeg har også betalt for mitt eget sertifikat (sparte alle pengene jeg tjente da jeg var i militæret og tok lappen) og betaler mobilabonnementet mitt.

Ts

Lurer på hvor mye du betaler hjemme? 

Har en 20 åring som bor hjemme. Han får 5000 kr pr måned i studielån. Han betaler ikke noe hjemme nå, men hvis han får seg en jobb, så tenker jeg at han bør betale litt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men da bare skygger du banen og later som om du er veldig opptatt slik at hun får klare seg selv!

Anonymkode: d6bfa...985

Hun sier da at hun er sulten eller spør om vi har mat i huset.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lurer på hvor mye du betaler hjemme? 

Har en 20 åring som bor hjemme. Han får 5000 kr pr måned i studielån. Han betaler ikke noe hjemme nå, men hvis han får seg en jobb, så tenker jeg at han bør betale litt? 

Jeg har 35 000 i skolepenger pr semester siden jeg går på BI og får derfor utvidet studielån.

Mamma og pappa har sagt at jeg ikke trenger å betale noe hjemme, men jeg har ikke samvittighet til å ikke betale.

Jeg har betalt opp mot 3000 per måned som skal dekke i alle fall den strømmen jeg bruker og mere til, og så betaler jeg mobil regningen min og har betalt sertifikatet selv, og det kom jo på langt over 30 000 så jeg har jo spart de for masse penger.

Er mye hos kjæresten min også.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun sier da at hun er sulten eller spør om vi har mat i huset.

Ts

Du spør om dette er normalt og svaret er at ja, det er definitivt normalt.

At en 12 åring «går ut» av sko og skolesekk i gangen betyr ikke at foreldrene dine aldri forsøker å bedre dette. Tenk så vidunderlig det var om man bare trengte å gi barn beskjed en gang også gjorde de nøyaktig hva man sa. Mener du det er slik du selv var som barn? Eller tror du andre husker deg i et annet lys..? En del av å være foreldre er både å terpe, terpe terpe men også å velge sine kamper. Du sier såpass lite om denne jenta at vi aner ingenting egentlig om henne. 
Eller, jeg gjetter meg til at hvis hun var frekk, ufin, stygg i munnen, ekkel med andre mennesker osv, så hadde du med glede delt den informasjonen om henne, når du først er i gang med å ramse opp alt hun gjør feil. Så jeg frister meg til å anta at siden du ikke nevner noe av dette, så er hun kanskje en sympatisk, snill og høflig unge, men hun er rett og slett et rotehode som ikke er så veldig selvstendig. Med andre ord : en helt vanlig 12 åring.

( Jeg er forøvrig mer overrasket over at innlegget ditt ikke er signert «stemor». ) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Du spør om dette er normalt og svaret er at ja, det er definitivt normalt.

At en 12 åring «går ut» av sko og skolesekk i gangen betyr ikke at foreldrene dine aldri forsøker å bedre dette. Tenk så vidunderlig det var om man bare trengte å gi barn beskjed en gang også gjorde de nøyaktig hva man sa. Mener du det er slik du selv var som barn? Eller tror du andre husker deg i et annet lys..? En del av å være foreldre er både å terpe, terpe terpe men også å velge sine kamper. Du sier såpass lite om denne jenta at vi aner ingenting egentlig om henne. 
Eller, jeg gjetter meg til at hvis hun var frekk, ufin, stygg i munnen, ekkel med andre mennesker osv, så hadde du med glede delt den informasjonen om henne, når du først er i gang med å ramse opp alt hun gjør feil. Så jeg frister meg til å anta at siden du ikke nevner noe av dette, så er hun kanskje en sympatisk, snill og høflig unge, men hun er rett og slett et rotehode som ikke er så veldig selvstendig. Med andre ord : en helt vanlig 12 åring.

( Jeg er forøvrig mer overrasket over at innlegget ditt ikke er signert «stemor». ) 

Søstra mi er ikke ofte frekk og sånn, men jeg har vel nesten aldri hørt foreldrene mine si at hun skal plukke opp etter seg.

Husker jo selvfølgelig ikke akkurat hvordan jeg var i den alderen, men husker at jeg laget litt enkel middag, og bakte brownies og vafler, og at jeg hivde skitne klær i dunken på badet istedenfor å slippe alt ned på gulvet.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er deres barn også sånn?

Ts

Jeg har fire barn Og må innrømme at når han attpåklatten var liten dullet vi alle mye med han. Inkludert hans 3 eldre søsken. Fikk han ikke noe fra den ene gikk han til neste mann,og til slutt sa en aller annen ja.  Og nå er han plutselig 8 år og nå syns vi alle han ikke er så flink som de eldre var og er bortskjemt. Så jeg prøver å ta tak i dette nå før det er alt for sent😅 Men vi er alle skyldig. Han var jo kosebabyen som plutselig ble stor😅😅

Anonymkode: 7457b...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...