AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Er mann lykkeligere hvis man har bra økonomi? Lettere er det iallefall Anonymkode: 2c69c...b57 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mann lykkeligere hvis man har bra økonomi? Lettere er det iallefall Anonymkode: 2c69c...b57 Gikk fra å ha elendig økonomi til bra økonomi bra inntekt og gjeldfri. Ikke mer lykkelig bare et lite hakk pga mindre stress og bekymringer. Men man får uansett nye bekymringer... Anonymkode: 970d0...cbe 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 De som sier at penger ikke gjør en lykkelig har neppe vært der at de sliter med å betale husleia fordi man våknet med tannverk en morgen, ikke vet om man klarer seg til neste måned fordi man er bare én helseplage unna dyr reseptbelagt medisin som gjør at en må spise havregryn i 2 uker. Beklager, det å gå fra tung sykdom til å bli friskere og kunne dra inn nok penger i mnd til at økonomien til hverdags ikke er en bekymring, er lykke og luksus! Anonymkode: 45af5...47f 19
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som sier at penger ikke gjør en lykkelig har neppe vært der at de sliter med å betale husleia fordi man våknet med tannverk en morgen, ikke vet om man klarer seg til neste måned fordi man er bare én helseplage unna dyr reseptbelagt medisin som gjør at en må spise havregryn i 2 uker. Beklager, det å gå fra tung sykdom til å bli friskere og kunne dra inn nok penger i mnd til at økonomien til hverdags ikke er en bekymring, er lykke og luksus! Anonymkode: 45af5...47f Her er det jo helseproblemer innvolvert da... Anonymkode: 970d0...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gikk fra å ha elendig økonomi til bra økonomi bra inntekt og gjeldfri. Ikke mer lykkelig bare et lite hakk pga mindre stress og bekymringer. Men man får uansett nye bekymringer... Anonymkode: 970d0...cbe Hvilke andre bekymringer for eksempel da? Det er så rart, for når man selv har trang økonomi, så blir man desverre litt blind for andre bekymringer 🙈 Anonymkode: 2f3b0...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gikk fra å ha elendig økonomi til bra økonomi bra inntekt og gjeldfri. Ikke mer lykkelig bare et lite hakk pga mindre stress og bekymringer. Men man får uansett nye bekymringer... Anonymkode: 970d0...cbe Hvordan klarte du å snu fra dårlig til bra økonomi? Jeg ser ingen lys i tunnelen Anonymkode: 2c69c...b57
Curiousine Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 Man blir nok ikke mer lykkelig, men man slipper noen bekymringer. 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 Curiousine skrev (8 minutter siden): Man blir nok ikke mer lykkelig, men man slipper noen bekymringer. Mindre ulykkelig ihvertfall Anonymkode: 69b84...b46 4
klondrik Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er mann lykkeligere hvis man har bra økonomi? Lettere er det iallefall Jeg tror ikke det er pengene eller god økonomi som gjør oss lykkeligere, men jeg tror det er selve mestringsfølelsen av å klare den økonomiske utfordringen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Nei. Mangler på midler kan gjøre livet hardt og vanskelig, altså når det er for lite av det og forbundet med mange bekymringer, men det betyr ikke at det motsatte, god økonomi, er ensbetydende med Lykke. Opplevde å få ganske god økonomi sammen med min eksmann kort tid før jeg gikk fra han. Nå er økonomien vanskeligere, men jeg er lykkeligere. Har jo fortsatt nok til å leve, og jeg er fri ❤️ Anonymkode: 0ebbe...35f 5
Trolltunge Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 Jeg må ærlig talt innrømme at jeg oftere kjente på dyp og inderlig lykke da jeg måtte snu på hver krone for å få det til å gå rundt. Ting betydde så mye mer for meg da. Nå tar jeg så mye som selvfølgelig. Likevel, det er mindre bekymringer for økonomi selvfølgelig, og det er deilig. Mer lykkelig kan jeg likevel ikke si at jeg er. 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 Tja, jeg var lykkelig som fattig student hvor jeg bodde i en nedslitt leilighet med 4 andre. Men det var fordi jeg visste det var midlertidig, og jeg jobbet mot et mål. Egentlig er jeg mindre lykkelig 10 år etterpå selv om økonomien er solid, men det har nok mer med alder og søvnløs småbarnsperiode å gjøre. Anonymkode: a624f...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 Jeg er mer lykkelig nå som jeg kan realisere mer av drømmene mine. Jeg er også mer lykkelig nå som jeg vet at jeg har råd til behandlinger og medisin sol holder sykdommen i sjakk, og jeg syns det er veldig fint å kunne overraske de rundt meg med artige opplevelser og diverse. Det er jo i og for seg ikke pengene som gjør meg mer lykkelig, men mulighetene som kommer med penger. Anonymkode: 299cb...967 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #14 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gikk fra å ha elendig økonomi til bra økonomi bra inntekt og gjeldfri. Ikke mer lykkelig bare et lite hakk pga mindre stress og bekymringer. Men man får uansett nye bekymringer... Anonymkode: 970d0...cbe Tror du har rett. Men sikkert en lykkefølelse når man først kommer dit håper å komme dit selv en dag. Gjeld er noe drit. Anonymkode: 64401...c5a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #15 Skrevet 14. april 2022 Min mening er at penger kan gjøre deg mindre ulykkelig, ved å fjerne økonomiske bekymringer. Det er ikke det samme som at man blir lykkelig av å ha penger, for til det er det alt for mye annet som spiller inn. Anonymkode: d0850...2ca
Gjest Blondie65 Skrevet 14. april 2022 #16 Skrevet 14. april 2022 Jeg er uenig i TS' påstand "Bra økonomi = lykkelig". Folk helt uten penger og som sliter med å få ting til å gå rundt kan også være lykkelige. Folk som bader i penger kan også være ulykkelige. God økonomi kan bety at man har mindre stress i hverdagen for å betale sine forpliktelser, noe som gir rom for å nyte livet slik at man kan finne lykke. Lykke finner man altså ikke i lommeboken, men i mulighetene som ligger i at man slipper stresset med å få endene til å møtes.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #17 Skrevet 14. april 2022 Hadde helt klart blitt lykkeligere om jeg fikk råd til å fikse tennene.... Anonymkode: fd5bf...d3f 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #18 Skrevet 14. april 2022 De fleste får vel mindre bekymringer om de går fra fattig til bra økonomi, men de blir nødvendigvis ikke lykkeligere. Her er jeg syk, og ufør på minstesats. Så jeg bekymrer meg mye for økonomien. Det finnes og behandling og medisiner som kan gjøre meg mye bedre. Men de er veldig dyre, og hadde jeg hatt råd til de, så hadde jeg vært mye bedre, kunne jobbe minst 50%, og hadde vært mye lykkeligere. Anonymkode: 8a991...b24 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #19 Skrevet 14. april 2022 Blondie65 skrev (45 minutter siden): Jeg er uenig i TS' påstand "Bra økonomi = lykkelig". Folk helt uten penger og som sliter med å få ting til å gå rundt kan også være lykkelige. Folk som bader i penger kan også være ulykkelige. God økonomi kan bety at man har mindre stress i hverdagen for å betale sine forpliktelser, noe som gir rom for å nyte livet slik at man kan finne lykke. Lykke finner man altså ikke i lommeboken, men i mulighetene som ligger i at man slipper stresset med å få endene til å møtes. Jeg tror du blander lykke med trygghet. TS, er alle kjendiser lykkelige? De har penger. Anonymkode: f4a32...90c 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #20 Skrevet 14. april 2022 det blir jo ofte påstått at "penger ikke kan kjøpe lykke" men å være fattig kan selvfølgelig ikke å kjøpe noe som helst... Anonymkode: 20106...772 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå