Gå til innhold

Hvilke produkter er verdt å investere i og hvilke kan man kjøpe billig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Investerer i: produkter med aktive stoffer /syrer, gode nattkremer, shampoo+balsam og pleieprodukter hår. Så godt som alt av sminke og påføringsprodukter. Parfyme. 

Rimeligere: enkle dagkremer (cerave), rens (simple), dusjsåpe, tørrshampoo (bastise)

Anonymkode: c636a...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Investerer i: produkter med aktive stoffer /syrer, gode nattkremer, shampoo+balsam og pleieprodukter hår. Så godt som alt av sminke og påføringsprodukter. Parfyme. 

Rimeligere: enkle dagkremer (cerave), rens (simple), dusjsåpe, tørrshampoo (bastise)

Litt uenig. 

Shampoo: billig

Balsam/kur: dyrere

Anonymkode: 41ce3...655

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Billig: leppestift, lipgloss, rens, ansiktsvann, toner, neglelakk, håndkrem, scrub  

Dyrere: mascara, serum, foundation, pudder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Billig: leppestift, lipgloss, rens, ansiktsvann, toner, neglelakk, håndkrem, scrub  

Dyrere: mascara, serum, foundation, pudder 

Uenig i scrub, og neglelakk. 

rimeligere skrubber har partikler som lager små riper i huden, og gjør vondt verre på sikt. Skrubb bør være syrebasert. 

Skikkelig neglelakk sitter 6-7 dager i strekk, mot rimeligere varianter. Men mellomlaget (farge) kan gjerne være rimeligere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Uenig i scrub, og neglelakk. 

rimeligere skrubber har partikler som lager små riper i huden, og gjør vondt verre på sikt. Skrubb bør være syrebasert. 

Skikkelig neglelakk sitter 6-7 dager i strekk, mot rimeligere varianter. Men mellomlaget (farge) kan gjerne være rimeligere. 

Essie og Dior neglelakk er jo kjent for å sitte i maks én dag. H&M neglelakk sitter gjerne i 5 dager. 

Liker scrub fra Nivea. Ingen "små riper". Hva snakker du om? 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sko kan jeg legge mer penger i, siden jeg skal ha ryggen hele livet.

t-skjorte er forbruksvare. Kjøper ikke en til 500, når de til en 50-lapp funker like bra.

Mat er viktig for meg. Derfor spiser jeg ikke ute, men legger heller penger i råvarer av kvalitet. 

Reise interesserer meg ikke, så hadde spart mye der, hvis jeg hadde hatt råd til å reise.

Anonymkode: 30e18...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Essie og Dior neglelakk er jo kjent for å sitte i maks én dag. H&M neglelakk sitter gjerne i 5 dager. 

Liker scrub fra Nivea. Ingen "små riper". Hva snakker du om? 🤷‍♀️

At man skal unngå peeling som bruker "fysisk" exfoliering da det er små partikler som skraper huden. Det føles godt og huden føles myk der og da. Men man riper opp huden slik at den på sikt blir grovere. Man bør derfor holde seg til peeling som exfolierer med syrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns billige produkter kan være like bra som dyrere.

Men ansiktsserum,rens og parfyme bruker jeg mer penger på.

Shampo,balsam,hårkur,roll on,ansiktskrem,masker,øyekrem liker jeg like godt billige produkter.

Mascara,eyeliner,lip gloss,body lotion,leppomade midt på treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det man bruker sjeldent kan kjøpes billig, mens ting man ofte bruker kan det være fint å kjøpe dyrere varianter av, hvis det er bedre. 

Anonymkode: ede28...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har jeg kjøpt mye dyrere produkter, både til hår og hud. Enkelte produkter ser jeg er gode, men nå bruker jeg nesten utelukket billige produkter fra normal. Er i en semi hudfaste hvor jeg bruker minimalt med produkter. Bruker serum fra pure and care som har vist seg å være overrasket bra. Og vanligvis bruker jeg rens og krem fra cerave. Legger mer penger i sminke. 

Til håret bruker jeg by veira eller babysjampo, som er det eneste som ikke tørker ut hodebunn min og for den til å klø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Billig/billig-ish: Oljerens, rens, sminkefjerner fuktighetskrem, eksfoliernede syre,øyenbrynspenn, eyeliner, lipgloss

Dyrt: Alt for hår. Solkrem til ansikt, foundation, pudder, øyeskygge, blush, bronzer, consealer

Kunne bruke all sminken rimelig frem til jeg var 35 ish - men etter det begynte det sakte men sikkert å ikke se så bra ut mer..

Hårprodukter blir dyre fordi jeg reagerer på parabener/silikon og sls. Det kan gå bra lenge - men så plutselig kan jeg oppleve uker med en brennende følelse i hodebunnen og stort hårtap..

Anonymkode: 03f8e...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Billig/billig-ish: Oljerens, rens, sminkefjerner fuktighetskrem, eksfoliernede syre,øyenbrynspenn, eyeliner, lipgloss

Dyrt: Alt for hår. Solkrem til ansikt, foundation, pudder, øyeskygge, blush, bronzer, consealer

Kunne bruke all sminken rimelig frem til jeg var 35 ish - men etter det begynte det sakte men sikkert å ikke se så bra ut mer..

Hårprodukter blir dyre fordi jeg reagerer på parabener/silikon og sls. Det kan gå bra lenge - men så plutselig kan jeg oppleve uker med en brennende følelse i hodebunnen og stort hårtap..

Anonymkode: 03f8e...65b

Er billig og bra produkter på normal uten SLS og silikon, bare nevner det da jeg sliter med samme problemet.. brukt mye penger på sjampo/balsam fra frisør som klør og svir i hodebunn mens for eks by veira fra normal tåler jeg uten problemer, har også en sjampo fra finn & Gunnar for sensitiv hodebunn som jeg syntes er veldig god..  så ja, hårprodukter bruker jeg lite penger på etter jeg har funnet produkter som duger..

Legger mer penger i solkrem, sminke.. 

Anonymkode: 75269...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...