Gjest001 Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Hei, beklager langt innlegg... Fikk for en stund siden påvist skabb. Satt i gang behandling med Nix krem. Hadde den på i 24 timer hver gang. Var veldig (!) nøye med sanering av hus og alt. Flyttet ut av soverom og vasket sengklær og annet tøy som ble brukt hver dag på 60 grader og opp. Dette gjorde jeg i litt over 2 uker for å være sikker. Har i ettertid ikke sett noen nye streker. Har avogtil hatt noen små blemmer på hånden mellom tommel og pekefinger, men har gått bort kjapt. Nå er det snart 5 uker siden siste behandling med nix. Kløen har vært litt av og på, følt mest som en slags stikking. Noe som jeg har forstått er normalt. Men de siste dagene har dette økt på. Stikker/klør litt på bryst og til dels på rygg å litt på rumpe/bein. Ser ingen nye merker, det være seg streker eller røde prikker...Antihistaminer føler jeg ikke det er noe hjelp i. Til info har jeg ingen problemer med å sove om nettene og heller ingen kløe ved eller etter lang dysj. Dere som har vært gjennom dette. Hvordan føles den post skabiøse kløen ut? Hvor lenge klødde dere? Er det som mange små nålestikk å gjerne litt generell kløe over hele kroppen? Er rimelig frustrert og til tider litt nedfor... 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Det kan klø i flere uker etterpå selv om det ikke er skabb igjen. Om du har fått sjekket av lege at det ikke er igjen skabb må du bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: a1839...e11
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Kan en ha skabb uten å klø? Anonymkode: a8d76...5e5
Gjest001 Skrevet 20. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2022 Har ikke vært hos legen etter behandlingsstart. Kløen roet seg litt etter noen dager forrige uke, tatt seg opp igjen idag. Eller ikke kløe, mer som følelsen en får etter å ha fått på seg glava isolasjon eller glassfiber. Mer en følelse av stikking. Finner ingen(!) nye merker eller prikker/streker...Nærmer seg 6 uker etter siste behandling. Lest på utenlandske forum at kløe kan vedvare i måneder uten at det er ny infeksjon...
Guest123456 Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Gjest001 skrev (På 20.4.2022 den 17.45): Har ikke vært hos legen etter behandlingsstart. Kløen roet seg litt etter noen dager forrige uke, tatt seg opp igjen idag. Eller ikke kløe, mer som følelsen en får etter å ha fått på seg glava isolasjon eller glassfiber. Mer en følelse av stikking. Finner ingen(!) nye merker eller prikker/streker...Nærmer seg 6 uker etter siste behandling. Lest på utenlandske forum at kløe kan vedvare i måneder uten at det er ny infeksjon... Jeg har det akkurat som deg. kjenner på en veldig usikkerhet. Jeg har ingen nye nupper, men den glava følelsen som du beskriver 🤔 lurer på om det er normalt 1
Gjest001 Skrevet 28. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2022 (endret) Litt godt å høre at jeg ikke er helt alene om det i det minste. Står veldig lite om tiden etter endt kur. Funnet litt mer på engelske forumer. Der er det flere som skriver at kløe/stikking kan vedvare mye lengre enn de 3-6 ukene som går igjen. For min del nå siste tiden har det vært litt av og på med kløe/stikking. Men fremdeles ingen problem med kløe ved dysjing eller når jeg legger meg for kvelden. Kan plutselig begynne å klø utover dagen litt gradvis. Tenker at så lenge jeg ikke ser nye nupper eller streker så avventer jeg litt til. Tror nok Nix kremen gir huden mye juling også... Hvor lenge er det siden du gjennomførte behandling? Å hva brukte du til å behandle med? Endret 28. april 2022 av Gjest001
Guest123456 Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Jeg hadde først 2 runder med Nix (altså 2x2… 4 smøringinger) uten hell. hudlegen mente nix var nyttesløst å jeg fikk tenutex krem. siste smøring denne uken. Så jeg er veldig spent. Jeg har fremdeles Ingen nye nupper eller utslett.. men blir usikker på den krele/krype/glava følelsen 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå