AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Dere som dater nå og som også gjorde det før også , feks 10 år siden... Hva vil dere si har endret seg mest på dating-scenen? Anonymkode: 811a6...fc5
herremann Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Alt er på nett nå. Mye utseende, lite personlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Jeg tror kanskje fler spesielt menn, bare er ute etter sex nå, og de tror at dette er normen og de tror at det skal være lett. Anonymkode: abd9d...71b 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Synes det var lettere å stole på at de jeg møtte også var ute etter et langvarig forhold, og ikke bare ff eller engangsligg. Nå er jeg veldig usikker på alt. Anonymkode: fa787...cc0 2
sicario Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som dater nå og som også gjorde det før også , feks 10 år siden... Hva vil dere si har endret seg mest på dating-scenen? Anonymkode: 811a6...fc5 Sist jeg datet var det ikke noe som het Tinder og snapchat. Vi ringte/sendte en melding og møttes. Ofte initierte man kontakt personlig ved å snakke med personen man likte ansikt til ansikt. 2
Gjest AprilRyan Skrevet 14. april 2022 #6 Skrevet 14. april 2022 Jeg opplevde det som enklere. Tenkte ikke over at han jeg møtte var ute etter noe annet enn det jeg var for når vi møttes så gjorde vi det fordi vi likte hverandre og da fortsatte vi med det helt til vi plutselig var kjærester. Nå blir jeg mer usikker på hva de er ute etter og om de har noen andre i kikkerten eller om de er en av de der som har vanskelig med å finne noen og derfor tar til takke med meg. Man blir mer usikker på hvilke intensjoner folk egentlig har og om det egentlig er noen genuin interesse der. Før opplevde jeg ikke det som et problem og jeg tenkte ikke over at de var ute etter noe annet enn det jeg var. Likte vi hverandre så likte vi hverandre og det var det.
anonymbruker2312 Skrevet 14. april 2022 #7 Skrevet 14. april 2022 Vil nok si at mye skyldes sosiale medier. Ut i fra det foreldrene mine har merket, så er folk i dag mer opptatt av utseende og status, enn personlighet og genuin tiltrekning. Alt er mye mer tilgjengelig på nett nå som det ikke var før, mye mindre personlig og mer overfladisk. Vi setter ut vårt "portefølje" og skaper vår egen "identitet", mye konkurranse og et håp om å være "bedre enn andre". Dette kan vi fint se for eksempel gjennom instagram - har du ikke mange følgere eller mange likes, blir du ansett som noe mindreverdig. Har du derimot mange følgere og mange likes, vil du bli sett opp til. Dette kunne man ikke se før i tiden, som gjorde det enklere for mennesker å "se på alle likedan".
Gjest O.G. Skrevet 14. april 2022 #8 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dere som dater nå og som også gjorde det før også , feks 10 år siden... Hva vil dere si har endret seg mest på dating-scenen? Anonymkode: 811a6...fc5 Sosiale Media og sjekkeapper.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #9 Skrevet 14. april 2022 Som nevnt over man møttes fordi man likte hverandre og ikke pga et bilde på en skjerm, tanker om fyrens intensjoner var aldri en frykt på den tiden og alt var mer naturlig. Nå er det mye angst og skepsis i bildet og en date føles mer ut som noe jeg gruer meg til en hygge med sommerfugler i magen som det var før. Det var og mer vanlig å møte en av gangen, og folk hadde ikke like FOMO fordi det ikke ventet noe «bedre» bak neste sveip Anonymkode: b9ee1...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 Og fortid. På facebook ligger gamle ekser og gamle relasjoner til evig tid. Der menn/kvinner scroller tilbake i tid og leter opp gamle flingen fra nitten pil og bue. Et tastetrykk og fortiden er der. Hva gjør h#n på i dag tro? Jo jeg sender en melding eller nei jeg ringer og sier hei.... Altså nei. Det er bare trist. Synes ikke det er bare ok med sosiale medier. Der man følger med på andres liv og man klarer ikke gi slipp på det gamle når ekser og flinger ligger ute der. Og når man er i ny relasjon så ligger fortsatt ekser et tastetrykk unna. Man blir gal av det. Gal av evig uro. Jeg stalker selv (ekser av kjæresten) ....og sammenligner. Gamle ekser tar kontakt med min kjæreste hele tiden. Noen har han blokkert, men ikke alle. Jeg er nervøs av denne tilgjengeligheten. Beklager avsporing. Anonymkode: 954a7...6e0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Jeg syns grensene er langt utydelige og "gråere" nå. Før så likte man den og den, og enten ble man sammen eller ikke. Det var egentlig veldig ukomplisert. Som singel voksen kvinne så opplever jeg nå at menn vil være sammen og gjøre typiske kjæresteting over tid, uten å definere det som et "forhold". Mine slike forhold stopper jo når vedkommende ikke vil introdusere meg til venner og familie. Jeg stusser over at det har blitt vanlig. Det er på en måte ingen dybde der lengre, bare sex. Anonymkode: 30f82...468 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå