Gå til innhold

Hunden min er syk og kommer til å dø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har en sykdom i hjernen som gjør at h*n ikke har lenge igjen. H*n har _ikke_ fysiske smerter. Dersom h*n ikke sovner inn i påsken så skal dyrlegen hjelpe til på tirsdag. 
Hvordan skal jeg komme meg videre fra dette? Hunden min har vert med meg hver dag i snart 10 år. Ser ikke for meg at jeg kommer over dette. Hvordan går man videre egentlig? Jeg og samboeren min har ingen barn og ikke så stor familie. hunden har vert vår nærmeste ❤️ merker hunden at den skal dø? Hvordan blir hunden før dødsfallet? Hvordan er prosessen hos dyrlegen? når går smerten bort fra hjertet mitt? 

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

♥️:hug:

Anonymkode: de2bd...dd4

Skrevet

Har dessverre måtte avlive 2 hunder

.ene ble 9 år andre ble 11 år. 

De får først en sprøyte med sove medisin..så de sovner tungt, så en sprøyte som stopper hjerte. De lider ikke.

Det er skikkelig tungt...etter vi måtte avlive vår første skulle vi ikke ha hund igjen..en etter flere år kom nr 2...som vi etter 9 år måtte avlive da han ble lam:(

Savnet de...men det går over. Ta masse bilder, klipp pelsen og legg i en beholder. Og ikke kast halsbåndet ❣️

• Hjerte 1
Skrevet
silkhand skrev (24 minutter siden):

Hunden min har en sykdom i hjernen som gjør at h*n ikke har lenge igjen. H*n har _ikke_ fysiske smerter. Dersom h*n ikke sovner inn i påsken så skal dyrlegen hjelpe til på tirsdag. 
Hvordan skal jeg komme meg videre fra dette? Hunden min har vert med meg hver dag i snart 10 år. Ser ikke for meg at jeg kommer over dette. Hvordan går man videre egentlig? Jeg og samboeren min har ingen barn og ikke så stor familie. hunden har vert vår nærmeste ❤️ merker hunden at den skal dø? Hvordan blir hunden før dødsfallet? Hvordan er prosessen hos dyrlegen? når går smerten bort fra hjertet mitt? 

mangen dyrleger som har god erfaring med å formidle forklaring på de følelser en får ved å miste et familimedlem , som en hund er. Du har en samboer , veldig bra, da har du hatt flere å porsjonere din kjærlighet ut på , ikke kun på hunden..er en alene i verden med en hund og hunden dør så kan sorgreaksjonene bli så alvorlige at mennesket tar livet av seg for å bli forenet med hunden.. sorgreaksjoner og depressive reaksjoner er normalt ved tap av nære og egen helse.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/13/2022 at 9:05 PM, silkhand said:

Hvordan går det med deg? ❤️ 

Anonymkode: 20046...6e5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer ❤️ Jeg opplevde nesten det samme som deg. Hadde hunden i nesten ti år, så fikk den en sykdom som ikke var mulig å kurere. Hunden var livet mitt, og jeg trodde heller ikke jeg skulle klare meg forbi dette.

Det var veldig tungt, og såklart kjenner man sterkt på savnet, men litt etter litt ble sorgen mindre altoppslukende. Ønsker deg alt godt, og prøv og ikke glem deg selv oppi alt.

Anonymkode: 77739...39d

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten prøve å tenke på det som om det er din gamle bestefar som har levd ett godt og langt liv og nå fortjener å slippe.

Skjønner det er vondt ❤️

Anonymkode: 9cf22...983

• 10 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 12.25):

Hvordan går det med deg? ❤️ 

Anonymkode: 20046...6e5

Hei, 

Takk som spør. Det går bedre nå men jeg tenker fremdeles på hunden min ♥️hun blir aldri glemt. Gråter ikke hver dag lenger men det kommer en tåre nå og da ♥️ Rart å lese tilbake på dette etter snart 1 år. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...