AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Jeg har hodepine flere dager i uka. Jobber altfor hardt/effektivt. Er en av få vernepleiere i bolig for mennesker med utviklingshemming, og mye ekstraarbeid faller på meg. Jeg er engasjert og har en stor arbeidskapasitet, så det er vanskelig for meg å ta det roligere på jobb. Men det er et problem for familielivet at jeg kollapser når jeg kommer hjem. Utslitt og med hodepine. Jeg syns det er vanskelig å skulle yte noe mindre enn jeg gjør, for behovet er jo der. Og uansett om jeg har færre oppgaver en dag, så finner jeg andre ting å ta tak i. Noen råd? Anonymkode: 61e74...0ca 1 2
Sofakona Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Hvor lenge har du hat hodepinen? Uker..mnd?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Ingen takker deg for at du jobber deg syk. Anonymkode: 4e2d4...30a 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Arbeidslivet i dag forventer at du jobber raskt og effektivt uten unntak. Så det er bra for deg at du jobber hardt, verre for dine kolleger som gjør mindre og som etter hvert gjør seg selv overflødige. Anonymkode: 62b66...7f4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Har du snakket med legen din om hodepinen? Tror jeg ville fått et profesjonelt råd og forholdt meg til det. Anonymkode: 6aae6...6af 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Du må lære deg å regulere deg så kapasiteten holder hele dagen. Selv om du får gjort litt mindre og litt saktere. Antagelig kjenner du på stress og trenger å øve stressmestring. Det går ann å være effektiv uten stress men det krever mentalisering. Anonymkode: 3af09...de1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen takker deg for at du jobber deg syk. Anonymkode: 4e2d4...30a Nettopp. Jeg slet og stod på. Til tross for smerter. Knasket smertestillende for harde livet. Til jeg fikk smellen og kroppen sa stopp. Nå greier jeg ikke jobbe. Blir å leve på oppsparte midler i noen år. Etter det er livet over. Anonymkode: 40991...75f 1 1
Knoot Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 Kanskje et dumt spørsmål, får du i deg nok med mat og drikke? Særlig mangel på væske kan føre til hodepine. Av erfaring i helsevesenet hvor alt skal gå fort og man stresser, glemmer man å ta seg de pausene og få i seg vann, mat etc. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nettopp. Jeg slet og stod på. Til tross for smerter. Knasket smertestillende for harde livet. Til jeg fikk smellen og kroppen sa stopp. Nå greier jeg ikke jobbe. Blir å leve på oppsparte midler i noen år. Etter det er livet over. Anonymkode: 40991...75f Du har jo nav ? Anonymkode: 30673...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har jo nav ? Anonymkode: 30673...5f4 Nei. Gidder ikke ha noe med NAV å gjøre. Energitappende Anonymkode: 40991...75f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #11 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nettopp. Jeg slet og stod på. Til tross for smerter. Knasket smertestillende for harde livet. Til jeg fikk smellen og kroppen sa stopp. Nå greier jeg ikke jobbe. Blir å leve på oppsparte midler i noen år. Etter det er livet over. Anonymkode: 40991...75f på arbeidsplassen er du sikkert erstattet og glemt, på lik linje når livet tar slutt. Sett egen helse og lykke først. Arbeid er sunt, det kan bli for mye av det gode og , så viktig med balanse i livet. Anonymkode: 2162a...ae8 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #12 Skrevet 14. april 2022 Sofakona skrev (10 timer siden): Hvor lenge har du hat hodepinen? Uker..mnd? Det startet for ca to år siden, etter at jeg kom tilbake til arbeidslivet etter først studier, og deretter fødsel og 13 mnd permisjon. Kom tilbake til samme jobben jeg hadde hatt i årevis, men nå med mer ansvar pga utdanning. Etter ca 8 mnd sa jeg opp, var på vei til å bli utbrent, vondt i hodet omtrent daglig, og masse stress. Ble mye bedre i ny jobb. Vært der et år nå. Hodepinen kommer og går. Har også hatt noen tilfeller av migrene (sett aura, derfor vet jeg det er migrene). Etter de to første koronavaksinene hadde jeg hodepine i en uke i strekk. Og etter korona (for 6 uker siden) hadde jeg det i ca 2 uker. Hodepinen kommer av at jeg presser meg for hardt, tar ikke nok pauser, jobber for effektivt. Det er så viktig for meg å gjøre en god jobb. Jobber med mange folk som drikker kaffe og slapper av alt for mye, og det syns jeg ikke er greit når ting må gjøres. Så da er det litt ekstra viktig for meg å gjøre en god jobb. Ts Anonymkode: 61e74...0ca
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #13 Skrevet 14. april 2022 Knoot skrev (9 timer siden): Kanskje et dumt spørsmål, får du i deg nok med mat og drikke? Særlig mangel på væske kan føre til hodepine. Av erfaring i helsevesenet hvor alt skal gå fort og man stresser, glemmer man å ta seg de pausene og få i seg vann, mat etc. Det var et godt spørsmål. Nei, jeg gjør nok ikke det. Skal prøve å drikke mer i dag. Takk for rådet ☺ Anonymkode: 61e74...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #14 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du snakket med legen din om hodepinen? Tror jeg ville fått et profesjonelt råd og forholdt meg til det. Anonymkode: 6aae6...6af Jeg bør absolutt dra til legen... har snakket med han om hodepinen før. Fått migrenemedisin, men ikke hatt migrene etter det, så det er ikke blitt brukt. Han gav meg også sykemelding i ca 10 uker når jeg var på vei mot utbrenthet og byttet jobb for et år siden, så han vet at jeg har slitt med hodepine. Skal bestille time ☺ Anonymkode: 61e74...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #15 Skrevet 14. april 2022 Har du en sympatisk leder du kan snakke med om at du sliter med migrene? Dersom vedkommende kan tilrettelegge og gi aksept for at du for eksempel kan ta deg fem minutter pause hist og her i frisk luft, kan bare det hjelpe. Er vedkommende smart, vil h*n forstå at dette er et bedre alternativ enn at h*n alternativt til slutt sitter med en sykemelding i hånden. Sitat Arbeidsgiver har også plikt til å legge arbeidet til rette for arbeidstakere som står i fare for å bli sykmeldt. Her må arbeidsgiver og arbeidstaker sammen finne gode midlertidige eller varige løsninger slik at en sykmelding kan unngås så langt det er mulig. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/tilrettelegging/ Anonymkode: b3e66...5e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #16 Skrevet 14. april 2022 Kan være mange grunner til hodepine.. til meg var det at jeg hadde ei tann som måtte rotfylles. Og overgangsalderen spiller meg et puss. Ble bedre etter at tannen ble fikset. Visste ikke at det var betennelse. Dårlig luft, lite drikking og mat inntak å stress over tid som fører til at man gruer seg til å vær på jobb. Kan også være en grunn. Anonymkode: 5e1e3...9cf
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #17 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hodepinen kommer av at jeg presser meg for hardt, tar ikke nok pauser, jobber for effektivt. Det er så viktig for meg å gjøre en god jobb. Jobber med mange folk som drikker kaffe og slapper av alt for mye, og det syns jeg ikke er greit når ting må gjøres. Så da er det litt ekstra viktig for meg å gjøre en god jobb. Ts Anonymkode: 61e74...0ca Men da legger du jo opp til det selv, når du bevist presser deg såpass og du vet du ender med å få hodepine.. merkelig opplegg av deg. Anonymkode: b0ece...203 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #18 Skrevet 14. april 2022 Er det noen mulighet for å ansette flere så det blir mindre krevende? Det skal ikke være nødvendig at en skal ødelegge helsen for jobben. Det vil kun på sikt føre til flere på uføretrygd. Anonymkode: 54834...728 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå