Gå til innhold

Dere andre som er enslige har ca 30000 kr utbetalt i mnd , hvor mye klarer du å spare hver mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heg har 29500 i mnd meg å en tenåring. Sparer ca 7000 kr i mnd . Bo utgifter er på 6000 kr .strøm ca 1300 . Burde jeg ikke klart å spare mer? Eller hva tenker dere? 

Anonymkode: caf52...023

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor burde du spare mer? Hva sparer du til?

Anonymkode: 8e94c...058

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

3 barn, ca 30k alt går ut! 

Anonymkode: 1d80c...566

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

40.000 utbetalt, ingen barn, lave boutgifter. Kan spare 15.000 på en rolig måned. Mindre før ferier og andre måneder når det er høyere forbruk. 

Anonymkode: 0d210...914

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på utgifter selvsagt. Jeg har utbetalt mye mindre, 22-23 000. Men sparer 5000-10 000 i mnd som regel. Er gjeldsfri.

Anonymkode: 87f71...a05

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hi her. Jeg sparer til konfirmasjon , bil til meg selv  . 

AnonymBruker
Skrevet

32,000 utbetalt i mnd.

Betaler litt ekstra på avdrag og studielån hver måned. Sparer ikke utover det.

Har en buffer jeg satte til side etter salg av siste bolig forøvrig.

Anonymkode: ba3b3...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor billig og sparer 19 tusen hver måned. Med 29 tusen utb i mnd

Anonymkode: 9154e...f0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enslig med voksne barn som har flyttet ut. Utbetalt ca 37-38000, sparer ca 6000. Jeg kan knipe inn på matbudsjettet, ellers ser jeg ikke helt hvordan jeg skulle klart å spare så voldsomt mye mer, egentlig. 

Anonymkode: 6b42f...45c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Enslig med voksne barn som har flyttet ut. Utbetalt ca 37-38000, sparer ca 6000. Jeg kan knipe inn på matbudsjettet, ellers ser jeg ikke helt hvordan jeg skulle klart å spare så voldsomt mye mer, egentlig. 

Så du bruker 30 000 på deg selv?

Anonymkode: 10d64...489

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene, og har ikke barn. Hadde vært en drøm å ha så mye. Da hadde jeg kost meg. Hadde uanset aldri giddet å spare mer enn 3000 i mnd i så fall. Liker å nyte livet, og vil ikke daue med mye penger i banken som jeg aldri får brukt.

Anonymkode: 6ea41...6fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pjah. Er det så hårreisende da? Er boutgiftene høye, så kan det ryke 20K/mnd bare der.

Anonymkode: cc565...4f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor alene, og har ikke barn. Hadde vært en drøm å ha så mye. Da hadde jeg kost meg. Hadde uanset aldri giddet å spare mer enn 3000 i mnd i så fall. Liker å nyte livet, og vil ikke daue med mye penger i banken som jeg aldri får brukt.

Anonymkode: 6ea41...6fa

Enig med deg. Har en ok buffer, men hva søren skal man dø med en mill i banken for. Gangner ingen andre enn de som arver, og når man ikke har egne barn så «skylder» man heller ikke noen arv.

Anonymkode: cc565...4f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enslig med 4 barn, 32.000 inn og klarer sjelden å spare noe. 

Anonymkode: da745...acc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heg har 29500 i mnd meg å en tenåring. Sparer ca 7000 kr i mnd . Bo utgifter er på 6000 kr .strøm ca 1300 . Burde jeg ikke klart å spare mer? Eller hva tenker dere? 

35 år, enslig, barnløs. Har 27 000 utbetalt, boutgifter (lån,kommunale avgifter, eiendomskatt, forsikring osv) på 12 000, og sparer i gjennomsnitt 7000 kr iløpet av ett år. 

For 3 år siden hadde jeg 45000 utbetalt, men sparte ikke en krone og trodde forbruket mitt var lavt, og hadde panikk for den økonomiske situasjonen jeg ville havne i etterhvert. Se hvordan det utspant seg ;) 

Men jeg har gjennomgått, redusert, fjernet, kuttet og analysert hver eneste transaksjon, og fører 2 budsjetter og 3 regnskaper i sanntid for å få det til. Hadde jeg gjort det samme for 10 år siden hadde jeg vært millionær eller gjeldsfri nå. 

Er rett og slett imponert over meg selv :) 

For øvrig er det DYRT å bo alene. Ting som andre er to om, f.eks TV-abonnement, internett, boutgifter osv, samt at mat og strøm for 2 er ikke dobbelt så dyrt som mat og strøm for 1 osv, må en enslig betale full pupp for selv. 

Anonymkode: 92b69...344

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

35 år, enslig, barnløs. Har 27 000 utbetalt, boutgifter (lån,kommunale avgifter, eiendomskatt, forsikring osv) på 12 000, og sparer i gjennomsnitt 7000 kr iløpet av ett år. 

Herregud. Så feil. 

Jeg sparer 7000 kr i måneden i gjennomsnitt iløpet av ett år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har under 30 utbetalt om det ikke er overtid, har fast trekk på 2500 til sparekonto. 

Boutgifter rundt 12.000 inkl strøm, jeg har bil og motorsykkel. Forsikringer etc er 1800 i mnd, mobil 400, bompenger 3-500 i mnd, enda jeg kun bruker bilen i helgene….

Er det penger igjen på lønnskonto når måneden er over går de og på sparing. 

Har ikke vært på ferie siden Covid, jobbet hele veien, så etter å ha vært nede på 30.000 er sparekontoen nå oppe i 170.000, og da har jeg brukt en del på dyre kurs og en ny sofa bla 🤪

Anonymkode: 39690...9b1

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Så feil. 

Jeg sparer 7000 kr i måneden i gjennomsnitt iløpet av ett år. 

Så bra! Jeg måtte lese to ganger da litt over 500 kr sparing i måneden ikke er så mye å skryte av i budsjettet ditt, men 7 k er absolutt det!

Anonymkode: 02fda...61b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kommer jo an på hvordan man ser det. 15-16000 i faste utgifter (her regner jeg boliglån, fellesutgifter, kommunale avgifter/renovasjon, strøm, telefon/internett, forsikringer, fagforeningskontingent, diesel til bilen, litt til vedlikehold av bilen, pensjonssparing).  Jeg vet ikke om dette kan regnes som om jeg bruker det på meg selv? 

15-16000 til forbruk. I dette inngår alle abonnementer (Spotify, HBO, Netflix etc), linser (1000 kr mnd, men de må jeg ha), frisør, lege, tannlege, parkering og alt annet. Er det noe til overs dagen før lønning setter jeg det inn på sparekonto. Ofte er det ikke det og jeg må heller "låne" av sparekonto. 

Ca 6000 til sparing, pluss/minus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

For 3 år siden hadde jeg 45000 utbetalt, men sparte ikke en krone og trodde forbruket mitt var lavt, og hadde panikk for den økonomiske situasjonen jeg ville havne i etterhvert. Se hvordan det utspant seg ;) 

Men jeg har gjennomgått, redusert, fjernet, kuttet og analysert hver eneste transaksjon, og fører 2 budsjetter og 3 regnskaper i sanntid for å få det til. Hadde jeg gjort det samme for 10 år siden hadde jeg vært millionær eller gjeldsfri nå. 

Er rett og slett imponert over meg selv :) 

For øvrig er det DYRT å bo alene. Ting som andre er to om, f.eks TV-abonnement, internett, boutgifter osv, samt at mat og strøm for 2 er ikke dobbelt så dyrt som mat og strøm for 1 osv, må en enslig betale full pupp for selv. 

Mat Koster like mye 1 som 2. Synes det blir dyrere når en bor sammen med en mann. Han trenger mer mat en meg. 

Anonymkode: 72fc1...936

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...