AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Er det normalt at melka skiller seg når man tiner den opp? Den har kun stått noen dager i kjøleskap, har stått innerst i fryseren så den ikke er utsatt for ujevn temperatur, og deretter tint ca. 12 timer i kjøleskap. Prøvde å riste på den for å se om det ble bedre men den inneholder fortsatt små klumper, stivnet fett tenker jeg, ser sbsolutt ikke fresh ut og jeg har ikke særlig lyst til å servere ungen dette 😛 er det vanlig at MM skiller seg ved opptining?? Anonymkode: 43135...ebf
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Noen dager i fryser, mente jeg selvfølgelig* Anonymkode: 43135...ebf
Mt3 Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Vil blande seg fint igjen når den blir varmet opp for servering. Vanlig at melk skiller seg om den står en stund, og hvertfall ved frysing da de ulike bestanddelene fryser ved ulike temperaturer. Du ser det godt om du fryser ned en boks fløte og river av kartongen rundt etterpå, og om du tiner den så må den nå bortimot kroppstemperatur før den blander seg helt igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Mt3 skrev (4 timer siden): Vil blande seg fint igjen når den blir varmet opp for servering. Vanlig at melk skiller seg om den står en stund, og hvertfall ved frysing da de ulike bestanddelene fryser ved ulike temperaturer. Du ser det godt om du fryser ned en boks fløte og river av kartongen rundt etterpå, og om du tiner den så må den nå bortimot kroppstemperatur før den blander seg helt igjen. Ah skjønner, så holder det å sette den i romtemperatur da eller må den i vannbad/mikro?😅 og kan jeg i teorien bruke den i smoothie uten å varme den opp? Anonymkode: 43135...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå