Gjest mettek Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Hei Håper noen kan hjelpe meg, forbrukerrådet er på kurs.... Saken er at jeg har sagt opp barnehageplassen for min datter, og blir ikke å benytte plassen siste mnd av oppsigelsestiden. Dette er en privat barnehage, og de vil ikke refundere matpengene da de mener barnet disponerer plass og mat denne mnd. Mitt argument for å få refundert disse pengene er at de jo ikke behøver kjøpe mat til en unge som ikke er der, og som de sikkert vet ikke kommer til å dukke opp for å spise. Matpengene skal jo være til selvkost av mat, ikke sant? Må innrømme at pengene egentlig ikke betyr så mye for meg, det er prinsippet, og sterk misnøye med en eier som presser regelverket til det ytterste for å tjene mest mulig penger, på bekostning av kvaliteten av tilbudet, uten at jeg skal gå nærmere inn på eksempler her. Vil heller gi pengene til frelsesarmeen enn berike denne personen enda mer, selv om det bare er snakk om 200 kr. Håper noen vet om jeg har noe regelverk å støtte meg på i mitt krav. På forhånd takk, og med vennlig hilsen Mette
Gjest tinno Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Hva står det om matpenger i avtalen du har med barnehagen? Dersom dette ikke er spesifisert der med noen form for fradrag ifht faktisk bruk, er du nok bundet til å betale.
Gjest Turi Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Hos oss ville du betalt. Fordi maten er en del av tilbudet, og du er bundet ut oppsigelsesperioden. At du velger å ikke bruke tilbudet du tidligere har bestilt, er ditt eget valg. Barnehagen ville dessuten ikke spart 200 kroner på at barnet ditt er borte (hos oss i alle fall med 70 barn). Matbudsjettet er regnet ut fra felles innkjøp, og siden du har plassen og vi ikke umiddelbart kan fylle den med et nytt bar som betaler disse 200 kronene, ville vi vært avhengig av å få dem inn. For ikke å snakke om at det ville kostet oss en god del å få regnskapsbyrået til å skrive en spesiell regning til bare deg. Det er jo ikke slik at man betaler 3/4 matpenger en måned man har en uke ferie heller - det er selvkost, men for barnehagen, ikke det enkelte barn. Tenk på hvor mye jeg da betaler for min lille jente som knapt spiser i forhold til noen av de store 5åringene i barnehagen som hauger innpå mengder med mat daglig. Trist at du er så misfornøyd da, men dette må du nok sette på konto for generell frustrasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå