Gå til innhold

Hva pleier vanligvis å inkluderes i et sluttoppgjør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet jobb for første gang og har fått et veldig høyt sluttoppgjør jeg ikke skjønner noe av. Har ikke fått noen lønnsslipp.

Vanligvis pleier jeg å ha rundt 31-32 000 kr utbetalt hver måned. Vi lønnes for inneværende måned, det var jeg veldig sikker på. I fjor fikk jeg litt over 43 000 kr i Feriepenger. Dette var det jeg forventet å få utbetalt da lønna mi ikke har endret seg siden i fjor.

Overtid og avspasering er ikke et tema. Jeg hadde ingen ferie til gode fra i fjor.

Likevel har jeg fått utbetalt over 85 000 kr merket lønn fra tidligere arbeidsgiver. HVIS det er sånn at jeg tar feil og får etterbetalt lønn for forrige måned så vil likevel Feriepenger + lønn bli ca 75 000 kr.

Er det noe jeg ikke har skjønt her som er åpenbart? Skal såklart spørre HR, men det blir jo ikke før etter påske...

Anonymkode: a96a5...6da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må sjekke lønnsslippen din først og fremst. 

Anonymkode: ef320...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at du får utbetalt både feriepengene opptjent i år + feriepengene opptjent hittil i år. Det forklarer kanskje saken?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at du får utbetalt både feriepengene opptjent i år + feriepengene opptjent hittil i år. Det forklarer kanskje saken?

Feriepengene opptjent i FJOR + hittil i år, selvsagt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De hittil i år også? Det kan forklare mer ja kanskje. Men det er isåfall bare for 3 mnd. Da kan det kanskje være 1 mnd med lønn på etterskudd samt Feriepenger og feriepenger fra i fjor...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må sjekke lønnsslippen din først og fremst. 

Åpenbart, som jeg har skrevet. Jeg kan åpenbart også spørre HR. Nå er ikke de tilgjengelige før etter påske noen av dem så det hjelper ikke nå, og det er derfor jeg spør. 

Heldigvis har jeg fått et mer forklarende svar fra noen som vet mer enn meg 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De hittil i år også? Det kan forklare mer ja kanskje. Men det er isåfall bare for 3 mnd. Da kan det kanskje være 1 mnd med lønn på etterskudd samt Feriepenger og feriepenger fra i fjor...

Ja, du får også utbetalt feriepengene du har  opparbeidet deg fra januar til mars/april (vet ikke når du sluttet). Det blir jo også noen kroner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åpenbart, som jeg har skrevet. Jeg kan åpenbart også spørre HR. Nå er ikke de tilgjengelige før etter påske noen av dem så det hjelper ikke nå, og det er derfor jeg spør. 

Heldigvis har jeg fått et mer forklarende svar fra noen som vet mer enn meg 😊

Det var jeg som skrev begge svarene… 🙄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var jeg som skrev begge svarene… 🙄 

Haha åja. Ja som sagt, fikk heldigvis svar fra noen som kan mer enn meg! 😊😊

Men nå fikk jeg bekreftet at vi får lønn for inneværende måned. Min siste lønn skulle altså da være i mars og jeg skulle fått Feriepenger for i fjor og i år nå i april. Så da har vi altså redegjort for ca 55 000 kr av de. 30 000 kr to go 🥲

Må vel bare vente til HR er tilbake på jobb..

AnonymBruker
Skrevet

Lønn for én måned : 32 000 ish

Feriepenger for 2021: 43 000 ish

Feriepenger opptjent så langt i år :10 000 ish

Totalt :85 000 ish

Anonymkode: 46ff2...74e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lønn for én måned : 32 000 ish

Feriepenger for 2021: 43 000 ish

Feriepenger opptjent så langt i år :10 000 ish

Totalt :85 000 ish

Anonymkode: 46ff2...74e

Kan hende det er det, men har fått bekreftet fra tillitsvalgt nå at vi lønnes for inneværende måned, altså at jeg fikk siste lønn i mars som var min siste måned i jobb der. Kan være de har gjort feil her, setter pengene til sides fram til jeg får svar. Jeg får jo lønn fra ny arbeidsgiver i tillegg nå i april.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha åja. Ja som sagt, fikk heldigvis svar fra noen som kan mer enn meg! 😊😊

Men nå fikk jeg bekreftet at vi får lønn for inneværende måned. Min siste lønn skulle altså da være i mars og jeg skulle fått Feriepenger for i fjor og i år nå i april. Så da har vi altså redegjort for ca 55 000 kr av de. 30 000 kr to go 🥲

Må vel bare vente til HR er tilbake på jobb..

Ja - det er lurt å sjekke at det har blitt riktig, slik du gjør, det kan ha blitt gjort en feil. Og da må du betale tilbake pengene, så da er det kjekt at man ikke har brukt dem opp. 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...