Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forelsket i en mann i 30-åra, synes han er helt perfekt. Bortsett fra en ting... at han røyker hasj/weed i blant. Tror han gjør det omtrent en gang i uka. Ofte i sosiale sammenhenger, eller på søndager på sofaen. Tror han tar heftigere ting i blant også. Han er oppegående og i full jobb osv. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette. Mange virker å være veldig imot det, men jeg selv har ikke så sterke meninger om saken, eller noe særlig kunnskap om stoffer. Det er ulovlig ja, men kanskje litt tilfeldig at dette er ulovlig mens alkohol er lovlig? Ville dette vært dealbreaker for dere andre? Virker som jeg burde ha mye imot det, men føler meg egentlig mer nøytral.

Anonymkode: 1cc08...c72

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styr unna!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit for en sommerflørt, men hvis du vurderer å få barn ville jeg sett etter noen andre :)

"Heftigere ting" hadde vært helt utelukket for meg.

Anonymkode: 78da1...ec4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke relasjoner med folk som begår gjentatte lovbrudd. Bare tapere driver med narkotika.

Anonymkode: 090a0...468

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal be om kjærlighetsråd her på Kvinneguiden altså. Just saying. 

Alt for mange hysteriske kvinnfolk her inne...         

Anonymkode: 63090...3fc

AnonymBruker
Skrevet

"Heftigere ting" hadde jeg vært skeptisk til. Litt hasj er ikke farlig. Det er lovlig og blir lovlig fler og fler steder. Burde bli det her og.

Så lenge han røyker 1 gang i uka og ikke synes det er noe problem å droppe det en gang i blant hvis dere har planer f.eks så ser jeg ikke problemet.

Men hvis du har barn, dere vil få barn sammen er det greit å ta en prat om det. Virker som han er ganske åpen om det? Litt skummelt når det er barn involvert, pga barnevernet og overivrige meldere.

Anonymkode: 8ea4d...5ed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke innlede et forhold til noen som driver med dop. 

Anonymkode: b5e71...249

• Liker 4
Skrevet

Et stoff, flere stoff. 

Ville ikke bekymret meg, ingenting er så farlig eller avhengighetsskapende som alkohol.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, ajarRun said:

Et stoff, flere stoff. 

Ville ikke bekymret meg, ingenting er så farlig eller avhengighetsskapende som alkohol.

Forskjellen på alkohol og hasj, er at virkestoff i hasj akkumuleres i kroppen (fettvev) og utgjør på sikt en risiko når det røykes jevnlig, feks psykose. Alkohol er vannløselig og ute av kroppen etter ca 12 timer. 

Anonymkode: 84e46...b20

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva det er.
Hvis han drar på hyttetur med kompiser og spiser knips eller sopp en gang eller to i året, er ikke det å regne som "heftigere ting".
Driver han derimot med amfetamin, benzo og lignende burde du droppe det

Hasjrøyking på fredagskvelden tar ingen skade av

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en fyr som holdt på med det. Det var helvete hele livet vårt. Løgner, kjøring i ruspåvirket tilstand, lukta hasj overalt.  Han tok også etter hvert sterkere stoffer bak ryggen min. Liker heller ikke menn som drikker for mye alkohol, men dette er jo akseptert i sosiale sammenhenger, så litt må man ofte tåle, men jeg tar ingen form for rus selv. Jeg har erfaring med mye, og er bare ferdig med det.

Anonymkode: 6704a...958

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett på totalen av han. I utgangspunktet synes jeg ikke man skal avvise pga hasj en gang i uken. Personlig synes jeg hasjrøykere er turnoff. Særlig om de er av den typen som ikke drikker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskjellen på alkohol og hasj, er at virkestoff i hasj akkumuleres i kroppen (fettvev) og utgjør på sikt en risiko når det røykes jevnlig, feks psykose. Alkohol er vannløselig og ute av kroppen etter ca 12 timer. 

Ditt søte sommerbarn. Her har du misforstått en del.

I fettvevet akkumuleres inaktive metabolitter av virkestoffene. 

Disse har for øvrig ingen assosiasjon med psykose.

Psykose har korrelasjon med all rusbruk, spesielt med alkohol. Men korrelasjon, som vi alle vet, impliserer aldri kausalitet. 

Metabolitter etter alkohol kan detekteres i kroppen i flere dager etter bruk. Dette kan testes med PEth, U-EtG, eller S-etanol, for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hasj eskalerer ofte  til tyngre rusmidler etterhvert.  Samt går ut over psyken. 

Tro meg,- har sett tragedier med dette i nære relasjoner.  Multiple.  Ikke gå der ❤ 

Anonymkode: b5ef1...db0

AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg har holdt på med i ungdommen gjorde ting som å røyke hasj eller ta kokain. Min nåværende kjæreste har også gjort dette før, men lover på tro og ære at han har sluttet med dette lenge før vi ble sammen grunnet angst og psykiske plager som følge av stoffene han har tatt. Jeg ser for meg å få barn med han endag, og har derfor gjort det klinkende klart at dersom han rører noe slikt blir det slutt. Det burde du også gjøre, om det er en du ønsker en fremtid med. 

Anonymkode: 4da2b...b58

AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke folk som ruser seg, jeg unngår også folk som drikker alkohol jevnlig. 

Anonymkode: 52956...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...