AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Vil starte med at jeg er raus og snill. En omsorgsperson som liker å hjelpe andre når de trenger det. opp gjennom årene har jeg passet andres barn, tatt de med på turer, ferier, helger osv. sammen med mine barn. Nå sliter ett av mine barn, og jeg har invitert både barnas venner og snakket med foreldrene om å bidra litt. ingenting! Alle tenker på seg og sitt.. Jeg vet hvertfall en ting. Når mitt barn er over denne perioden og kommet seg skikkelig på beina igjen er ikke jeg den som stiller opp for andre mere. De kan bare drømme! Her blir det meg meg meg og oss.. Anonymkode: bdded...c77 2 8
Batteri Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Ja, å gi opp er alltid en god løsning. Hadde du et spørsmål? 3 3
Kaneel Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vil starte med at jeg er raus og snill. En omsorgsperson som liker å hjelpe andre når de trenger det. opp gjennom årene har jeg passet andres barn, tatt de med på turer, ferier, helger osv. sammen med mine barn. Nå sliter ett av mine barn, og jeg har invitert både barnas venner og snakket med foreldrene om å bidra litt. ingenting! Alle tenker på seg og sitt.. Jeg vet hvertfall en ting. Når mitt barn er over denne perioden og kommet seg skikkelig på beina igjen er ikke jeg den som stiller opp for andre mere. De kan bare drømme! Her blir det meg meg meg og oss.. Anonymkode: bdded...c77 Den deprimerte dattera fra den andre tråden eller? 18
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Folk antar da, ts, at du inviterer og styrer på fordi du liker det og får glede og livskvalitet ut av det. Om du gjør slikt uten å få glede av det så er du jo helt irrasjonell. Jeg gjør ikke slikt, fordi jeg ikke får noe utav det. Får du likevel ikke noe utav en handling? Slutt med den. Om jeg skulle anta at du inviterte barn på ferie fordi du samlet tjenester til senere så ville jeg jo anta du var helt psyko. Da ville det aldri falt meg inn å overlate barn til deg. Anonymkode: f8568...a05 10 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Man gjør ikke ting ut av godhet hvis man forventer å få noe tilbake. Anonymkode: 343be...583 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Her er jeg og hun, som alltid har hatt åpent hus, og hatt med andre barn på masse aktiviteter og ferier. Og hatt andre sine barn her i vinterferien og høstferien. Huset fult av tenåringer. Men alt dette har jeg gjort for å glede mine barn. Det har aldri vært gjort fordi vi skal få noe igjen. Jeg vil og ha et godt forhold til alle barnas venner, og at det kan være her de er som tenåringer. Så vet jeg hvor de er. Nå er eldste 21 år, og det er ikke lenge siden 2 av vennene hennes kom en tur på besøk. Så koselig. Anonymkode: 227e3...e62 19 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 Du har jo bidratt med noe for andre for at det kanskje har vært enkelt for deg, nå vil du ha det gjengjeldt med noe som for mange føles veldig vanskelig. Det er noe helt annet og man kan ikke forvente at alle føler seg trygg på å gjøre det riktig og holder seg unna. Jeg gjør heller ingen ting for mine barns venner og forventer noe tilbake. Jeg har tid til å kjøre og hente overalt, vi har plass til å ha gjengene samlet og ha masse overnatting. Anonymkode: 0d45f...8b9 5 1
Wsl Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vil starte med at jeg er raus og snill. En omsorgsperson som liker å hjelpe andre når de trenger det. opp gjennom årene har jeg passet andres barn, tatt de med på turer, ferier, helger osv. sammen med mine barn. Nå sliter ett av mine barn, og jeg har invitert både barnas venner og snakket med foreldrene om å bidra litt. ingenting! Alle tenker på seg og sitt.. Jeg vet hvertfall en ting. Når mitt barn er over denne perioden og kommet seg skikkelig på beina igjen er ikke jeg den som stiller opp for andre mere. De kan bare drømme! Her blir det meg meg meg og oss.. Anonymkode: bdded...c77 Så ekkelt at du ikke opplever at de vil bidra. Jeg har opplevd det den harde måten at ikke alle mennesker er rause, snille og tenker på andre, en del tenker bare meg, meg, meg ja. men ts, ikke synk ned på deres nivå. Du trenger ikke selv å bli som dem, bare heller sett mer grenser. Gjør akkurat det du tenker er rimelig du gjør. Ikke gi for mye til mennesker som ikke yter selv og Finn heller rause mennesker som deg selv. God bedring til barnet ditt forresten, og håper at barnet kommer sterkere ut av denne perioden 3
Daria Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 Nå er det jo helt håpløst å vite noe som helst om situasjonen ut fra HI - kanskje er de selvsentrerte, kanskje forventer du for mye - men det er en enorm forskjell på å gjøre noe for andre ut fra eget ønske og overskudd og å bli bedt om å bidra i en vanskelig situasjon. Å være raus handler ikke bare om hva du gjør (fortrinnsvis uten å forvente å få noe tilbake), men også hva du aksepterer hos andre. At det er lett for deg å gi av ditt eget overskudd når det passer deg, betyr ikke at andre har et overskudd de like lett kan øse av på kommando når du trenger det. 7
Wsl Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Folk antar da, ts, at du inviterer og styrer på fordi du liker det og får glede og livskvalitet ut av det. Om du gjør slikt uten å få glede av det så er du jo helt irrasjonell. Jeg gjør ikke slikt, fordi jeg ikke får noe utav det. Får du likevel ikke noe utav en handling? Slutt med den. Om jeg skulle anta at du inviterte barn på ferie fordi du samlet tjenester til senere så ville jeg jo anta du var helt psyko. Da ville det aldri falt meg inn å overlate barn til deg. Anonymkode: f8568...a05 Virker som Ts har passet andres barn mye og det er veldig skjevfordeling. Å ønske en balanse - litt gi og ta er da ikke så unormalt? TS kan ha begynt å gjøre det for å glede barna og så kan hun ha opplevd at det forventes av henne fra andre foreldre Etterhvert.. at de tar det for gitt.. og at hun selv aldri får avlastning.. at det kun er hun som bidrar.. og at hun nå sier nei og prøver å sette grenser nå, noe jeg tror kan være sunt 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 Kaneel skrev (21 minutter siden): Den deprimerte dattera fra den andre tråden eller? Min tanke også. Når barna begynner å bli tenåringer har foreldres tilrettelegging og oppfordringer mindre innflytelse. I vår klasse drev vi med utestengning av 3 jenter i klassen i over 1 år. Den enes mor var venninne med 2 av våre mødre, men vi hørte jo ikke på mødrene fordi det viktigste var hva de toneangivende i gjengen mente og å være innafor selv. Anonymkode: 64db8...b67 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 Wsl skrev (2 timer siden): Så ekkelt at du ikke opplever at de vil bidra. Jeg har opplevd det den harde måten at ikke alle mennesker er rause, snille og tenker på andre, en del tenker bare meg, meg, meg ja. men ts, ikke synk ned på deres nivå. Du trenger ikke selv å bli som dem, bare heller sett mer grenser. Gjør akkurat det du tenker er rimelig du gjør. Ikke gi for mye til mennesker som ikke yter selv og Finn heller rause mennesker som deg selv. God bedring til barnet ditt forresten, og håper at barnet kommer sterkere ut av denne perioden Jeg har tatt med andre barn på turer fordi foreldrene har pusset opp, stått i skilsmisse, noen har jeg hatt i dagevis grunnet dødsfall i familien. Ofte har vi hatt andre sine barn fordi foreldrene har trengt det, andre ganger for å glede mine og deres barn ved å gjøre noe hyggelig sammen, og bygge opplevelser sammen. Jeg forventer fint lite tilbake, for jeg vet det er mange som ikke er som meg. Jeg har opplevd å hatt en gutt her ei hel helg, da har vi vært på badeland, klatreparken og spist mye god mat. Min sønn ble med han hjem da han ble hentet, men jeg måtte hente han en time etter da «de skulle ha taco»?!! Hallo? Kunne ikke gutten min få taco også da? Noen er bare meg meg meg.. og har hverken evne eller antenner. Jeg har aldri hverken forventet eller krevd noe tilbake. ikke før nå.. jeg krever ingenting, men forventer at de kan gi litt tilbake i vår situasjon nå. Men skjønner jo det at det er umulig, da mange ikke er «der» Min bror som egentlig ikke er så veldig familiekjær har virkelig stått opp for oss, og vært unik. Dette var både overraskende og fint. båndene våre er sterkere enn noen gang. I sommer har han lyst å bygge ny platting, men med ti tommeltotter har han slått det fra seg.. min mann ba han kjøpe inn det han trenger og har tatt på seg å bygge plattingen. Bror er evig takknemlig! Min mann er lik meg, og vil gi tilbake og vise takknemlighet. Slik er vi. Jeg vet nabogutten blir forferdelig mobbet da han har «kommet ut av skapet» kunne fint ha invitert han på pizza og spillekveld sammen med min sønn, de er jo vokst opp sammen.. men nei.. jeg orker ikke. Hans mor har aldri løftet en finger for våre barn, mens hennes gutter har bodd i Hagen vår hver sommer. Jeg har nok med meg og mitt nå, og gir tilbake til de som yter noe til oss også. Grensesetting er viktig ja. Lei av å være den supre dama som sitter i FAU og som inkluderer og lager til klassefester, inviterer og styrer. Det er i slike situasjoner vi er i en ser hvem som er venner og hvem som ikke er det Anonymkode: bdded...c77 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min tanke også. Når barna begynner å bli tenåringer har foreldres tilrettelegging og oppfordringer mindre innflytelse. I vår klasse drev vi med utestengning av 3 jenter i klassen i over 1 år. Den enes mor var venninne med 2 av våre mødre, men vi hørte jo ikke på mødrene fordi det viktigste var hva de toneangivende i gjengen mente og å være innafor selv. Anonymkode: 64db8...b67 Hva tenker du om dette nå? har du snakket med henne du stengte ute? Vi er alle ulike, men til og med som barn drev jeg aldri på med utestenging og mobbing, har alltid hatt et stort hjerte for alle Anonymkode: bdded...c77 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #14 Skrevet 13. april 2022 Daria skrev (2 timer siden): Nå er det jo helt håpløst å vite noe som helst om situasjonen ut fra HI - kanskje er de selvsentrerte, kanskje forventer du for mye - men det er en enorm forskjell på å gjøre noe for andre ut fra eget ønske og overskudd og å bli bedt om å bidra i en vanskelig situasjon. Å være raus handler ikke bare om hva du gjør (fortrinnsvis uten å forvente å få noe tilbake), men også hva du aksepterer hos andre. At det er lett for deg å gi av ditt eget overskudd når det passer deg, betyr ikke at andre har et overskudd de like lett kan øse av på kommando når du trenger det. Jeg ber ikke om overnattinger og skiturer i fjellhytter og alt jeg har gjort for deres barn. Jeg forventer en sms til barnet mitt, et lite besøk o.l trenger ikke flom av overskudd for å gjøre det Anonymkode: bdded...c77 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #15 Skrevet 13. april 2022 Ny tråd om dette fra deg ts? Fikk du ikke svarene du forventet i den forrige. Du virker veldig arrogant i forhold til din egen fantastiske evne til å bidra for andre.. Som sagt før 14-åringer er i tenåringsbobla. Venner som blir fraværende fra skolen i kang tid er krevende for dem å følge opp. Spesielt når dere ikke har fortalt hva det dreier seg om. 14-åringene kan ikke ha ansvar for dette. Men din datter eller du kan invitere og involvere. Psykisk sykdom/depresjon er krevfnde selv for de nørmeste. Du forventer for mye av disse jentene. Hva du har gjort for andre er underordnet for disse ungdommene med en klassevenn i en krevende situasjon. Glem din egen «perfekthet» og ta ansvar for din datter og at hun ikke kommer seg på skolen. For hver dag borte blir det mer krevende å komme tilbake på skolen og i venneflokken. Det er dette du må ta tak i og bruke energien din på. Anonymkode: 66c42...10e 8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg ber ikke om overnattinger og skiturer i fjellhytter og alt jeg har gjort for deres barn. Jeg forventer en sms til barnet mitt, et lite besøk o.l trenger ikke flom av overskudd for å gjøre det Anonymkode: bdded...c77 Noen har kanskje ikke det psykiske overskuddet. Du sier du forventer visse ting mens du ramser opp ting du har gjort for andres barn, det høres nesten ut som om du gjør ting bare for å kunne klage over at du ikke får noe tilbake. Det er ikke er godt utgangspunkt eller tankegang. Anonymkode: 343be...583 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 Kaneel skrev (3 timer siden): Den deprimerte dattera fra den andre tråden eller? AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg ber ikke om overnattinger og skiturer i fjellhytter og alt jeg har gjort for deres barn. Jeg forventer en sms til barnet mitt, et lite besøk o.l trenger ikke flom av overskudd for å gjøre det Anonymkode: bdded...c77 Definitivt moren fra den andre tråden, som mente hun var helt perfekt og at alle andre burde skjerpe seg. Du fikk ikke svarene du ville ha der ts, men du har åpenbart ikke reflektert noe over dem heller. Ingen kan tvinge fjortiser til å være venner, ofte må man også reflektere litt over egen oppførsel fremfor å bare skylde på andre. Anonymkode: 33bde...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ny tråd om dette fra deg ts? Fikk du ikke svarene du forventet i den forrige. Du virker veldig arrogant i forhold til din egen fantastiske evne til å bidra for andre.. Som sagt før 14-åringer er i tenåringsbobla. Venner som blir fraværende fra skolen i kang tid er krevende for dem å følge opp. Spesielt når dere ikke har fortalt hva det dreier seg om. 14-åringene kan ikke ha ansvar for dette. Men din datter eller du kan invitere og involvere. Psykisk sykdom/depresjon er krevfnde selv for de nørmeste. Du forventer for mye av disse jentene. Hva du har gjort for andre er underordnet for disse ungdommene med en klassevenn i en krevende situasjon. Glem din egen «perfekthet» og ta ansvar for din datter og at hun ikke kommer seg på skolen. For hver dag borte blir det mer krevende å komme tilbake på skolen og i venneflokken. Det er dette du må ta tak i og bruke energien din på. Anonymkode: 66c42...10e Jeg har ingen datter. Du må forveksle meg med en annen Anonymkode: bdded...c77 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Man gjør ikke ting ut av godhet hvis man forventer å få noe tilbake. Anonymkode: 343be...583 Nå må du slutte.. Det kan d vitterlig være tjenester gjort av ren godhet, og det er ikke feil instilling å tenke at man selvsagt hjelper de man er glad i. Og har man den innstillingen så er det lett å føle seg avvist og uviktig i den store sammenhengen når verden raser sammen og ingen stiller opp. Skjønner godt TS sin frustrasjon og det er veldig leit. Håper ts senker forventningene sine, det er dessverre mange som kun tenker på seg og sitt, tar og tar og aldri gir noe tilbake, det er jo samtlige her inne på kg et kroneksempel på. Du kan ikke endre andre, kun deg selv. Støtter deg i å ikke være tilgjengelig for alle andre lenger. Anonymkode: dd847...0d9 3 2
Daria Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg ber ikke om overnattinger og skiturer i fjellhytter og alt jeg har gjort for deres barn. Jeg forventer en sms til barnet mitt, et lite besøk o.l trenger ikke flom av overskudd for å gjøre det Anonymkode: bdded...c77 Men det du har gjort, har du gjort etter eget ønske - det gir deg ikke rett til å kreve noe av andre. En 14-åring er så stor at det er begrenset hva foreldre kan tvinge dem til sosialt, nesten uansett omstendigheter. Hvor stas er det å få besøk av noen som kommer under press og tvang? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå