AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Baby (11 uker) har alltid vært supergira på å prøve å holde hodet sitt selv når han holdes til skulderen, men alltid mislikt magetrim. Tidligere prøvde han å løfte hodet sitt litt (med protest-brøl, riktig nok 😛), men for litt siden oppdaget han at rulling er en ting og har nå gått over til å trene på rulling i stedet. Han nekter plent å løfte hodet og vil bare prøve å rulle. Vi har prøvd å bruke forskjellige underlag, ligge på fanget, pute osv, men det er bare rulling som er greia nå. Jeg er sikker på at hadde han greid å komme helt over så hadde han rullet vekk og bortover gulvet for å slippe. Vil det at han øver på å holde hodet selv over skulderen kompensere for at han nekter magetrim? Helsestasjonen maser så himla mye om den magetrimmen, men sier også at han er veldig sterk i kroppen og spesielt i nakken. Jeg er forvirra. 😅 Anonymkode: f9627...b5b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Baby (11 uker) har alltid vært supergira på å prøve å holde hodet sitt selv når han holdes til skulderen, men alltid mislikt magetrim. Tidligere prøvde han å løfte hodet sitt litt (med protest-brøl, riktig nok 😛), men for litt siden oppdaget han at rulling er en ting og har nå gått over til å trene på rulling i stedet. Han nekter plent å løfte hodet og vil bare prøve å rulle. Vi har prøvd å bruke forskjellige underlag, ligge på fanget, pute osv, men det er bare rulling som er greia nå. Jeg er sikker på at hadde han greid å komme helt over så hadde han rullet vekk og bortover gulvet for å slippe. Vil det at han øver på å holde hodet selv over skulderen kompensere for at han nekter magetrim? Helsestasjonen maser så himla mye om den magetrimmen, men sier også at han er veldig sterk i kroppen og spesielt i nakken. Jeg er forvirra. 😅 Anonymkode: f9627...b5b Tror ikke du trenger å stresse så veldig. Har en på 17 uker. Jeg var ikke så veldig flink til å trene i mageleie. Han var sterk i nakken og løftet motvillig hodet men det varte ikke lenge, kanskje maks 1 min og det var hysterisk gråt. Dessuten skikkelig gulpebaby som ammer mye, så å legge i mageleie er som å be om sprutgulping overalt. Men jeg tok litt tak i det for et par uker siden. Trente regelmessig til alle bleieskift på stellebordet. Korte økter, og avsluttet før det ble gråt. Tok vel ikke mer enn en halv uke og han kunne løfte hodet lenge og pludrer og hadde det fint. Og nå to uker senere så vil han ligge på magen og utforske leker og drar seg opp på strake armer 😅 så, det kan fint gå seg til selv om man ikke har vært så rigid med det i starten. Hvis han liker rulling, så ta det med i treningen. Legg på ryggen, press knærne opp, rull rumpe og bein over på siden, press ned over hoftekammen og han får øvd seg på å bruke nakken og musklene i overkroppen på å rulle resten av biten over på magen 😃 Anonymkode: 1af04...e67
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #3 Skrevet 14. april 2022 Jeg tror heller ikke det er noe å bekymre seg for. Det høres jo ut som han liker å være på gulvet og trene og bevege seg. Yngstejenta her mislikte å ligge på magen og å løfte på hode, og begynte å rulle tidlig. Da hun var rundt tre mnd, begynte hun å rulle fra rygg til mage, og hylte, for hun ville ikke ligge på magen og kom seg ikke over på ryggen igjen. Så hjalp vi henne tilbake, og tre sekunder senere hadde hun rullet over på magen igjen og var like fortvilet. Men det gikk seg til. Anonymkode: 9274b...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #4 Skrevet 14. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror heller ikke det er noe å bekymre seg for. Det høres jo ut som han liker å være på gulvet og trene og bevege seg. Yngstejenta her mislikte å ligge på magen og å løfte på hode, og begynte å rulle tidlig. Da hun var rundt tre mnd, begynte hun å rulle fra rygg til mage, og hylte, for hun ville ikke ligge på magen og kom seg ikke over på ryggen igjen. Så hjalp vi henne tilbake, og tre sekunder senere hadde hun rullet over på magen igjen og var like fortvilet. Men det gikk seg til. Anonymkode: 9274b...1a9 Han stortrives med å være på gulvet og sprelle, utforske og bevege seg så lenge han ligger på ryggen. Han ruller ikke fra ryggen til magen, men hver gang han legges på magen vil han heller prøve å rulle over på ryggen. Prøver å snike inn litt tid på magen når det er mest praktisk å ha han på magen, som når vi skal dra opp strømpebuksa bak, men han blir først ordentlig sinna og så prøver han bare å rulle seg over på ryggen samme hva vi gjør. 🙃 Anonymkode: f9627...b5b
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #5 Skrevet 14. april 2022 De maser vel om magetrimmen fordi den motoriske utviklingen skjer mest fra mageleie. Min eldste hatet å ligge på magen og vi styrte masse med det. Han var litt sen motorisk. Men har nådd alle milepæler og klart seg utmerket. 7 år nå💙. Vi fikk oppfølging fra fysio på helsestasjonen da han hadde veldig favorittside, og var ikke symmetrisk mellom sidene. Du kan jo høre med hs om fysio kan ta en titt på baby hvis den i tillegg til å mislike mageleie har slike problemstillinger som favorittside osv. Det var fint med litt ekstra oppfølging for vår del, vi var veldig fornøyd med det! Det meste ordner seg uansett 😊. Anonymkode: 0607d...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå