Gå til innhold

Kompensasjon ved ombooket flight?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at jeg har noen rettigheter her, men er vel verdt et forsøk å spørre. Widerøe har solgt meg en flyvning i juli måned som ikke eksisterer. Det er snakk om en mellomflyvning som "ikke finnes lenger" i følge flyselskapet. De tilbød seg å booke om, slik at jeg slipper å sitte 7 timer på en flyplass å vente, noe som medfører at jeg reiser senere på dagen og kommer frem på kvelden. Greit nok det, men jeg har allerede kjøpt billetter til aktiviteter den dagen (blant annet en fornøyelsespark) som jeg nå ikke får benyttet, og som jeg heller ikke får refundert. 

Jeg har vel ikke rett på kompensasjon i dette tilfellet? Utrolig dumt av meg å kjøpe billetter til aktiviteter så lenge i forveien selvfølgelig, men jeg var redd det kom til å bli utsolgt.

Anonymkode: 812cd...e44

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tviler på at jeg har noen rettigheter her, men er vel verdt et forsøk å spørre. Widerøe har solgt meg en flyvning i juli måned som ikke eksisterer. Det er snakk om en mellomflyvning som "ikke finnes lenger" i følge flyselskapet. De tilbød seg å booke om, slik at jeg slipper å sitte 7 timer på en flyplass å vente, noe som medfører at jeg reiser senere på dagen og kommer frem på kvelden. Greit nok det, men jeg har allerede kjøpt billetter til aktiviteter den dagen (blant annet en fornøyelsespark) som jeg nå ikke får benyttet, og som jeg heller ikke får refundert. 

Jeg har vel ikke rett på kompensasjon i dette tilfellet? Utrolig dumt av meg å kjøpe billetter til aktiviteter så lenge i forveien selvfølgelig, men jeg var redd det kom til å bli utsolgt.

Nei dessverre. Så lenge de gir beskjed 14 dager før.

Men du kan be om å bli booket om til etter tidligere fly.

Anonymkode: 349b4...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg tenkte. Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på ombooking eller pengene tilbake. 

Anonymkode: cb349...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...