AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Når du er på besøk til familie, svigerfamilie, venner etc og får servert middagsmat, hvordan oppfører du deg dersom du får servert noe du ikke liker? Spiser du likevel? Sier du ifra? Anonymkode: 72f7c...8ef
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Ja, jeg hadde spist så lenge det ikke var snakk om råtten mat eller mat som ikke var stekt skikkelig (som f.eks kylling). Anonymkode: 4ad6d...f4a 5
Gjest Jezabell Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Jeg forsyner meg bare av det jeg liker.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Unngår å spise hos andre med mindre jeg vet det er bra. Mat og riktig næring er så viktig for meg at jeg sier nei om ting ikke er på min måte. Anonymkode: 46508...156
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Familien vet hva jeg ikke liker (som ikke er veldig mye). Hos andre spiser jeg selvsagt det jeg får servert - jeg har da oppdragelse. Anonymkode: 705ac...388 8
ostekaker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 (endret) Det kommer ann på, er det kun fordi jeg ikke liker, så spiser jeg selvsagt . Men om det er mat jeg ikke klarer å spise eller blir dårlig av som bl annet sterk mat da spiser jeg ikke. Da jeg risikerer å bli sittende på do med diaré over lengre tid. Endret 13. april 2022 av ostekaker 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 Etter å ha blitt tvunget til å spise ting jeg ikke liker som barn og tenåring, har jeg nå valgt som voksen å bestemme selv. Kun jeg velger hva som skal inn i min kropp. Om folk syns jeg er barnslig, så får de da bare lage bedre mat. 🤷♀️ Anonymkode: 5ef67...dea 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 Lever er det eneste jeg ikke klarer å spise, alt annet spiser jeg for å være høflig. Anonymkode: d3983...5ee 2
Crema Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 Jeg unngår å spise kjøtt og fisk så da pleier jeg si ifra til vertskap på forhånd om det. Hvis jeg likevel får det servert tar jeg en liten vurdering der og da. Det hender jeg spiser litt kjøtt eller fisk hvis jeg føler det er en situasjon hvor det er uhøflig å la vær. Jeg ville kun latt vær å spise hvis det snakk om matvarer hvor smaken gjør at jeg brekker meg - takler for eksempel ikke smaken av makrell eller tunfisk - så da hadde jeg nok måttet unnskylde meg så pent jeg kunne. Om det bare er mat jeg generelt ikke har sansen for så spiser jeg uten å si noe mer om det, og takker alltid for maten uansett. Det jeg ville slitt med er hvis maten er blitt tilberedt under veldig uhygieniske forhold. Jeg er ikke superfin på det altså, men skitne hender, skitne redskaper og kjeler eller generelt mye møkk på kjøkkenet... Det byr meg så mye imot at jeg ikke er sikker på hva jeg ville gjort. Heldigvis ikke opplevd det så ofte da.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Jeg prøver å spise det jeg klarer. Har tvunget i meg både fleskete pinnekjøtt og fleskete ribbe som vokste i munnen på meg. Jeg har da oppdragelse og er flau over meg selv om jeg ikke klarer å spise opp. Men jeg forsyner meg da langt mer av tilbehøret. Ribba var verst, da den kom ferdig anrettet som en diger fleskebit på tallerkenen med et par skjeer tilbehør (råflott konfirmasjon på dyrt hotell)... Anonymkode: bc93b...fe1 3 1
MissIndependent45 Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 Nei. Jeg får brekninger om jeg må spise ting jeg ikke liker. Tror vertskapet heller ser meg ikke spise, enn ei som plutselig må springe for å spy. 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 Ville aldri tvunget meg til å spise noe jeg ikke ville ha spist, men jeg har spiseforstyrrelse å det er jeg åpen om, om de jeg skal spise hos ikke godtar det så trenger jeg ikke å komme. Anonymkode: 7e63d...2fe
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 Jeg spiser det jeg får servert hos andre ja. Om ikke annet, så tar jeg bare litt og presser det i meg. Anonymkode: 932dd...527 5
Cornix Skrevet 13. april 2022 #14 Skrevet 13. april 2022 Jeg har heldigvis til gode å få servert lever og blodpølse/pudding. 2
exictence Skrevet 13. april 2022 #15 Skrevet 13. april 2022 (endret) Ja, stort sett spiser jeg gjerne litt av det jeg får servert. Hvis jeg forsyner meg selv, tar jeg det jeg liker. Kanskje bite litt av det andre. Noen ganger kan jeg si at jeg ikke er så glad i ..... Endret 13. april 2022 av exictence
Minime94 Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 Er heldigvis veldig lite jeg ikke liker. Men kan være mat jeg ikke er såå fan av men det går greit. Det spiser jeg. Men liker jeg det ikke så liker jeg det faktisk ikke i det hele tatt og da klarer jeg ikke tvinge det i meg.
Gjest MullahDadullah Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Når du er på besøk til familie, svigerfamilie, venner etc og får servert middagsmat, hvordan oppfører du deg dersom du får servert noe du ikke liker? Spiser du likevel? Sier du ifra? Anonymkode: 72f7c...8ef Ja, er ikke så farlig å spise noe man ikke liker. Du dør ikke av å utvise alminnelig høflighet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 Ja, spiser det jeg får servert. Har vært i søndagsmiddag med vegetarianere\ veganere som tar med egen mat når familien har disket opp med steik. Ikke bra. Anonymkode: 4f3d3...c03 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 Selvsagt! Men så har jeg blitt oppdratt til å like det meste. Sliter de få gangene (en gang) jeg får raspeball, men klarte å trykke i meg det også. Alt annet går fint. Anonymkode: a967c...9c5 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 Ja jeg gjør det, så sant det er noe jeg overhodet ikke hadde klart å få ned da… Men om det er noe kjøtt eller fisk jeg ikke er så veldig glad i, så forsyner jeg meg med veldig lite av det og mye av tilbehøret heller. Anonymkode: 50b6a...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå