AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Kona mi er litt sånn at hun vil gjøre det alle andre gjør. Dersom hun ser noen gjør noe, vil hun gjerne at vi skal gjøre det. Hun var på ost og kjeks kveld sammen med noen venninner for noen uker siden, og etter det har hun ønsket at vi skal gjøre det samme sammen. Jeg er ikke sånn veldig ost og kjeks type, så jeg synes det er litt unødvendig ting å gjøre. Men plutselig har min kona planlagt at vi to skal spille monopol og spise ost og kjeks etter at barna er lagt. Hun har spurt om vi kan gjøre det et par dager nå. Hun kjøpte inn for noen dager siden. Jeg prøver å forklare til henne at jeg ikke er noe ost og kjeks person. Da sier hun at hun har handlet "snille" oster, og litt forskjellig spekemat , sjokolade osv. ved siden av, så da mener hun at jeg kommer til å like det. Hun hadde også kjøpt noe melon. Jeg så hva hun hadde kjøpt, og sa bare kort hva jeg ikke likte der. Jeg følte ikke helt for å ha den kvelden i går. Jeg ville heller s\ligge og se på tv og slappe av. Derfor spurte jeg henne om vi måtte gjøre det i kveld, eller om vi kunne gjøre det en annen dag. Da ble hun plutselig sur på meg, og mener at jeg ikke har vært annet enn negativ til iniativet hennes om at vi skal finne på noe. Det er ikke sant, da jeg er helt med på monopol, men jeg synes det blir litt tåpelig med ost og kjeks i tillegg. Særlig når ingen av oss er ost og kjeks mennesker, og hun bare vil det siden vennene hennes gjør det. Men nå sier hun plutselig at hun ikke gidder og ordne i stand, men skal be en venninne som hun kan gjøre det med, Siden det bare ble masse greier med meg. jeg prøver å forklare henne at jeg ikke mente det slik, men hun er fast bestemt på at hun ikke vil ha den kvelden med meg lenger. Hun sier at jeg må finne noe jeg vil at vi skal gjøre og ordne i stand, siden hun er ferdig med det.. Jeg må innrømme at jeg sitter litt igjen som et spørsmålstegn. Var det virkelig så dårlig av meg det jeg sa? Jeg sa jo bare ærlige ting, og jeg kan godt spille et spill med henne.. Er det noen som kan forklare? Er det jeg som var teit her, eller overdriver hun? Anonymkode: 1f6d5...ee4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 13. april 2022 Hvis du ikke liker verken ost, spekemat eller melon er det kanskje litt rart å insistere på å servere akkurat det, men hun prøvde å finne på noe koselig sammen, så du kunne i det minste prøvd. Du valgte heller å glane på tv, så jeg skjønner at det ble sårt for henne. Anonymkode: ffc52...4b4 129 2 11
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Riktig god påske til deg og dine! Anonymkode: d2cf2...d2e 20 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Mest sannsynlig hadde hun lagt en plan og gledet seg til å ta noen fine bilder og dele på Snapchat/Instagram hvor dere koser dere sammen med ost og kjeks. Også gikk planen hennes i vasken takket være deg, slik at hun ikke får den bekreftelsen hun gledet seg til. Så hun er sikkert sur/skuffet over det, men det går nok over. Anonymkode: 38006...080 15 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke liker verken ost, spekemat eller melon er det kanskje litt rart å insistere på å servere akkurat det, men hun prøvde å finne på noe koselig sammen, så du kunne i det minste prøvd. Du valgte heller å glane på tv, så jeg skjønner at det ble sårt for henne. Anonymkode: ffc52...4b4 Jeg liker spekemat, og noen oster, liker kjeks. Men jeg liker ikke råtne oster og de som lukter høgg.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 13. april 2022 Kunne du ikke bare spist ost og kjeks mens dere spilte monopol? Hun hadde sikkert kjøpt vin også? Forstår godt at hun ble irritert. Et tips til neste gang, ikke se inn i kjøleskapet og si hva du ikke liker, bare forsyn deg med det du har lyst på, og la resten stå Anonymkode: 8b428...20f 101 13
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kunne du ikke bare spist ost og kjeks mens dere spilte monopol? Hun hadde sikkert kjøpt vin også? Forstår godt at hun ble irritert. Et tips til neste gang, ikke se inn i kjøleskapet og si hva du ikke liker, bare forsyn deg med det du har lyst på, og la resten stå Anonymkode: 8b428...20f Jeg skjønner bare ikke vitsen... Hun vil det bare fordi hun fikk ideen fra vennene sine. Så skal hun fortelle de at vi også spiser ost og kjeks.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker spekemat, og noen oster, liker kjeks. Men jeg liker ikke råtne oster og de som lukter høgg.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 Men du trenger da ikke spise oster du ikke liker.. Anonymkode: 57ddb...ae0 42 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 13. april 2022 Det er vel ikke noe som heter "ost-og-kjeks-menneske". Det kan da ikke være så ille å spise de om kona har veldig lyst? Det er bare hyggelig å gjøre noe som avviker fra hverdagen. Jeg synes du bør krype til korset og beklage at du var negativ. Også fikser du ost og kjeks en gang hun ikke er forberedt på det. Anonymkode: 3937e...365 51 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Nå må påskeferien være over snart! Anonymkode: 04e89...50f 13
Apis Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner bare ikke vitsen... Hun vil det bare fordi hun fikk ideen fra vennene sine. Så skal hun fortelle de at vi også spiser ost og kjeks.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 Kjipt å få nye impulser. Litt av det å bli voksen å prøve nye ting. 43 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Populært innlegg #12 Skrevet 13. april 2022 Slik du beskriver det, har hun jo rett i at det er masse styr med å ha det med deg. Påpeker hva du ikke liker, sier du kan godt spille monopol, men mååå det være i kveld? Du viser veldig tydelig at dette gidder du egentlig ikke, men du kanskje kan ofre deg halvveis en annen dag. Så da fikk du det som du ville, du slipper, og hun finner noen andre å gjøre det med. Hun vil jo likevel tilbringe tid med deg, men siden du er full av innvendinger mot det hun foreslår, så overlater hun nå ansvaret for å finne på noe til deg. Da kan du få det etter din smak. Forhåpentligvis er hun villig til å være positiv til dine initiativ enn du er til hennes, ellers sitter dere igjen uten felles aktiviteter til slutt. Anonymkode: b037f...334 71 1 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Populært innlegg #13 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kona mi er litt sånn at hun vil gjøre det alle andre gjør. Dersom hun ser noen gjør noe, vil hun gjerne at vi skal gjøre det. Hun var på ost og kjeks kveld sammen med noen venninner for noen uker siden, og etter det har hun ønsket at vi skal gjøre det samme sammen. Jeg er ikke sånn veldig ost og kjeks type, så jeg synes det er litt unødvendig ting å gjøre. Men plutselig har min kona planlagt at vi to skal spille monopol og spise ost og kjeks etter at barna er lagt. Hun har spurt om vi kan gjøre det et par dager nå. Hun kjøpte inn for noen dager siden. Jeg prøver å forklare til henne at jeg ikke er noe ost og kjeks person. Da sier hun at hun har handlet "snille" oster, og litt forskjellig spekemat , sjokolade osv. ved siden av, så da mener hun at jeg kommer til å like det. Hun hadde også kjøpt noe melon. Jeg så hva hun hadde kjøpt, og sa bare kort hva jeg ikke likte der. Jeg følte ikke helt for å ha den kvelden i går. Jeg ville heller s\ligge og se på tv og slappe av. Derfor spurte jeg henne om vi måtte gjøre det i kveld, eller om vi kunne gjøre det en annen dag. Da ble hun plutselig sur på meg, og mener at jeg ikke har vært annet enn negativ til iniativet hennes om at vi skal finne på noe. Det er ikke sant, da jeg er helt med på monopol, men jeg synes det blir litt tåpelig med ost og kjeks i tillegg. Særlig når ingen av oss er ost og kjeks mennesker, og hun bare vil det siden vennene hennes gjør det. Men nå sier hun plutselig at hun ikke gidder og ordne i stand, men skal be en venninne som hun kan gjøre det med, Siden det bare ble masse greier med meg. jeg prøver å forklare henne at jeg ikke mente det slik, men hun er fast bestemt på at hun ikke vil ha den kvelden med meg lenger. Hun sier at jeg må finne noe jeg vil at vi skal gjøre og ordne i stand, siden hun er ferdig med det.. Jeg må innrømme at jeg sitter litt igjen som et spørsmålstegn. Var det virkelig så dårlig av meg det jeg sa? Jeg sa jo bare ærlige ting, og jeg kan godt spille et spill med henne.. Er det noen som kan forklare? Er det jeg som var teit her, eller overdriver hun? Anonymkode: 1f6d5...ee4 Du er sær. Det handler om å kose seg, ha kvalitetstid , gjøre noe utav noe snacks så det varer litt. Hun ville ordne istand for deres felles hygge og hadde fått en ide. Stunden hos venninnene var nok veldig hyggelig og hun ville du skulle oppleve lignende. Hadde du vist et snev av fleksibilitet så kunne du smakt på noen oster, eller hatt med noe spekeskinke eller annet tilbehør. Du liker vel noe? Du drepte initiativet. Mest sannsynlig hadde hun blitt i humør og hoppet til sengs med deg etterpå. Du hadde fått mye på goodwillkontoen og litt av romantikken hadde kommet tilbake. Men men, nå har toget gått. Hun får se en film med Brad Pitt om hun vil ha romantikk. Ikke vits å kaste perler til svin, så var nok best hun inviterte en venninne. Anonymkode: 165b9...03a 62 1 10
Luckiness Skrevet 13. april 2022 #14 Skrevet 13. april 2022 Kunne du ikke bare vært med å spille monopol og spist et par kjeks med ost? Du trenger jo ikke å hive innpå. Du har jo virket negativ til dette fra start, så jeg forstår din kone. 26 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #15 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slik du beskriver det, har hun jo rett i at det er masse styr med å ha det med deg. Påpeker hva du ikke liker, sier du kan godt spille monopol, men mååå det være i kveld? Du viser veldig tydelig at dette gidder du egentlig ikke, men du kanskje kan ofre deg halvveis en annen dag. Så da fikk du det som du ville, du slipper, og hun finner noen andre å gjøre det med. Hun vil jo likevel tilbringe tid med deg, men siden du er full av innvendinger mot det hun foreslår, så overlater hun nå ansvaret for å finne på noe til deg. Da kan du få det etter din smak. Forhåpentligvis er hun villig til å være positiv til dine initiativ enn du er til hennes, ellers sitter dere igjen uten felles aktiviteter til slutt. Anonymkode: b037f...334 Exen min var sånn, gjett hvorfor vi er ekser nå.. Anonymkode: dd1b9...67b 15 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 Hun hadde sikkert lyst på litt romantikk som ikke innebar å ligge på sofaen og glo på tv. Kanskje hun kjeder seg i forholdet. Prøv å møt litt på halvvegen da. Du hadde ikke trengt å spise så mye ost. Anonymkode: fc33f...477 29 1 1
Mariss@68 Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 I alle dager. Du burde kost deg med det du likte og spilt spill. 15 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg liker spekemat, og noen oster, liker kjeks. Men jeg liker ikke råtne oster og de som lukter høgg.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 Siviliserte mennesker sitter pent ved bordet uten å kommentere andres mat. Vi lærer ungene at man ikke lager grimaser og sier æsj til andres mat. Du overlever om du gidder. Anonymkode: 165b9...03a 22
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker spekemat, og noen oster, liker kjeks. Men jeg liker ikke råtne oster og de som lukter høgg.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 Da syns jeg at du kan dra i butikken mens det enda er åpent i dag, og handle det du liker. Så ordner dere en kosekveld med spekemat, ost og kjeks der dere begge to får det dere liker😊 Du kan jo også handle inn et spill, om du syns monopol er kjedelig. Det finnes mange spennende spill som er ment for to. Kan anbefale escape-room spill for 2 spillere, det syns jeg er morsomt iallfall. De kan som regel bare spilles en gang, men ser at Ark kjører tilbud på noen av dem nå. Det er noe med at man kan bli lei seg om man foreslår en aktivitet, også får man bare negativitet tilbake. Jeg er sikker på at kona di ville reagert annerledes om du hadde sagt «Ja, det blir jeg mer på. Men jeg vil bare få handlet litt spekemat og oster som jeg liker først, så kan vi ha en spillkveld sammen!» Anonymkode: 7e24c...417 16 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner bare ikke vitsen... Hun vil det bare fordi hun fikk ideen fra vennene sine. Så skal hun fortelle de at vi også spiser ost og kjeks.. ts Anonymkode: 1f6d5...ee4 Stakkars konen din, snakk om satt og kjedelig mann… Anonymkode: 528e0...e08 22 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå