AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Del Skrevet 13. april 2022 Hvorfor forstår ikke enkelte syklister at de skaper farlige situasjoner ved å oppføre seg som de gjør i trafikken? Dette gjelder også folk på rulleski som skal rulle over fotgjengerfeltet i høy fart. Anonymkode: 75991...d39 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 13. april 2022 #2 Del Skrevet 13. april 2022 Og med det ønsker jeg brukerne på kvinneguiden en riktig god påske! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 13. april 2022 #3 Del Skrevet 13. april 2022 Rart det ikke er krav om trafikalt grunnkurs for å sykle i trafikken. Reglene er visst ikke for dem. Rødt lys, vikeplikt osv osv. Det bare gjelds ikke. Har nesten fått to i frontruta idag. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 13. april 2022 #4 Del Skrevet 13. april 2022 Spørsmålet er vel heller hva som er problemet? Er det syklisten eller bilisten? Mange bilister mener veien er kun for biler, og alt anna skal holde seg langt unna🤔 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Del Skrevet 13. april 2022 Syklister har vikeplikt når har lavere fart en trafikken rundt seg -om de bare hadde giddet å lese lovverket de kjører bil til : Anonymkode: a928e...289 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 13. april 2022 #6 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) tdm900 skrev (12 minutter siden): Spørsmålet er vel heller hva som er problemet? Er det syklisten eller bilisten? Mange bilister mener veien er kun for biler, og alt anna skal holde seg langt unna🤔 Som nevnt over her. To stk. få centimeter fra å havne i frontruta mi bare idag. Én med hodetelefoner og henda i lomma, dundrer over krysset på rødt lys. Nestemann kom ut fra en butikkparkering. Rett ut i veien foran bilen min, og har i tillegg selvtillit nok til å hytte med neven. Null forståelse av helt grunnleggende trafikkregler. Og det gjelder urovekkende mange. Endret 13. april 2022 av Påkrevd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #7 Del Skrevet 14. april 2022 Holdt på å kjøre ned en syklist i en rundkjøring. Jeg så han komme i motgående retning og han holdt seg helt ut til høyre så jeg kjørte rett over. Plutselig så kutter han og svinger til venstre og havner rett foran bilen min. Jeg måtte bråbremse og fikk en finger fra han. Nevnte det for en på jobben som sykler og han sa at syklister må kutte svinger for å holde farta og flyten, og at det hørtes helt greit ut. Jeg sa at hvis noen hadde gjort det samme med bil eller motorsykkel så hadde det vært førerkortbeslag, men han mente at man må tenke annerledes når man sykler. Da sa jeg at hvis du ikke klarer å overholde vikeplikt på noe så enkelt som en sykkel så bør du bøtelegges og nektes å være i trafikken. Alle som er i trafikken har et ansvar og hvis du ikke klarer å følge trafikkreglene så kan du bruke beina og gå på fortauet. Hva hvis jeg tenker det samme med motorsykkelen eller bilen? Alle må vike så jeg kan kjøre så fort jeg vil for å "holde flyten"? Han mente at det ikke var det samme, men hadde ikke noe ordentlig svar. Mange syklister oppfører seg ordentlig da, her om dagen så jeg en som sto bak en bil i et lyskryss og venta på at lyset skulle bli grønt. Men det skal ikke være sånn at man kun legger merke til de som følger reglene. Det sier litt om hvor mange som ikke gjør det. Vet ikke hva som skjer med menn når de får på seg kondomdressen, men de fleste forandres til drittsekker. Anonymkode: 40ce8...964 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Del Skrevet 15. april 2022 On 4/13/2022 at 12:58 PM, tdm900 said: Spørsmålet er vel heller hva som er problemet? Er det syklisten eller bilisten? Mange bilister mener veien er kun for biler, og alt anna skal holde seg langt unna🤔 Syklister som raser rundt i trafikken, fra vei til fortau og tilbake i veien igjen, er klart et problem. I dette tilfellet er det altså syklisten. Syklister som tror det er greit å være til hinder, gjerne to-tre i bredden, uten å legge seg inn for å slippe andre forbi, tar kaka. Og dem er det jaggu høy andel av når man møter syklister på veien (da litt utenfor bysentrum). Anonymkode: 500f9...37a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Del Skrevet 15. april 2022 Påkrevd skrev (På 13.4.2022 den 12.57): Rart det ikke er krav om trafikalt grunnkurs for å sykle i trafikken. Reglene er visst ikke for dem. Rødt lys, vikeplikt osv osv. Det bare gjelds ikke. Har nesten fått to i frontruta idag. Da hadde du for høy fart. Anonymkode: 33785...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 15. april 2022 #10 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da hadde du for høy fart. Anonymkode: 33785...a21 Helt klart min skyld, ja👍 Jeg kjører villmann i lyskryss. var vel helt oppe i 10-12 km/t, tenker jeg. Må skjerpe meg så syklistene kan fortsette å dure ut i veien på rødt med hodetelefoner, henda i lomma og øyne som ser alle andre steder enn på veien uten at jeg er en fare for dem. Takker for innspill. Hvilken fart foreslår du? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Del Skrevet 15. april 2022 Det burde vært obligatorisk trafikalt grunnkurs for syklister i trafikken. Anonymkode: 42ea1...958 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Del Skrevet 15. april 2022 Påkrevd skrev (4 minutter siden): Helt klart min skyld, ja👍 Jeg kjører villmann i lyskryss. var vel helt oppe i 10-12 km/t, tenker jeg. Må skjerpe meg så syklistene kan fortsette å dure ut i veien på rødt med hodetelefoner, henda i lomma og øyne som ser alle andre steder enn på veien uten at jeg er en fare for dem. Takker for innspill. Hvilken fart foreslår du? Du skal tilpasse fart etter forhold og sikt. Er det dårlig sikt, så må du ha en fart som tilser at du kan stanse dersom noen bryter vikeplikten. Anonymkode: 33785...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Del Skrevet 15. april 2022 Men syklister kan få bot og de må følge regler i lyskryss? Anonymkode: 87095...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 15. april 2022 #14 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 12.53): Dette gjelder også folk på rulleski som skal rulle over fotgjengerfeltet i høy fart. Det er bedre vi går veldig sakte over fotgjengerfeltet slik at bilister må vente ekstra lenge? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 15. april 2022 #15 Del Skrevet 15. april 2022 Idioter finnes over alt. Bilister, lastebilførere, bussjåfører, traktorførere etc. Gå etter ballen. Ikke mannen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 15. april 2022 #16 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal tilpasse fart etter forhold og sikt. Er det dårlig sikt, så må du ha en fart som tilser at du kan stanse dersom noen bryter vikeplikten. Anonymkode: 33785...a21 Men jeg kan ikke tilpasse farten til en syklist som kommer rett mot meg. Man har ikke full bevegelsesfrihet i et kryss der det ligger biler foran og bak. Trafikken er tett i byen. Å prøve å få meg til å virke som synderen når en syklist bryter alle regler han har muligheten til å bryte der og da er jo ikke mindre enn hysterisk morsomt😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 15. april 2022 #17 Del Skrevet 15. april 2022 nomore82 skrev (1 time siden): Idioter finnes over alt. Bilister, lastebilførere, bussjåfører, traktorførere etc. Gå etter ballen. Ikke mannen. Og ballen må jo da være at sykling i trafikken ikke krever trafikkopplæring, selv om de er de mest utsatte. Fatter ikke at det ikke er påkrevd, og fatter heller ikke at de selv utsetter seg for den faren de er for seg selv og andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #18 Del Skrevet 15. april 2022 Påkrevd skrev (1 minutt siden): Men jeg kan ikke tilpasse farten til en syklist som kommer rett mot meg. Man har ikke full bevegelsesfrihet i et kryss der det ligger biler foran og bak. Trafikken er tett i byen. Å prøve å få meg til å virke som synderen når en syklist bryter alle regler han har muligheten til å bryte der og da er jo ikke mindre enn hysterisk morsomt😂 Prøver ikke å få deg til å virke som synderen; sier bare at man skal kunne holde såpass lav fart til å kunne stanse dersom noe uforutsett skjer basert på det du kan se (sikten din). § 13.Særlige bestemmelser om kjørefarten 1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring. Anonymkode: 33785...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brødfjølvarianten Skrevet 15. april 2022 #19 Del Skrevet 15. april 2022 Obligatorisk trafikalt grunnkurs og veiavgift for syklister som benytter veibanen. Sykkelen må være registrert for bruk på veibanen og årlig PKK. Det kunne sikkert luke ut noen tullinger. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 15. april 2022 #20 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøver ikke å få deg til å virke som synderen; sier bare at man skal kunne holde såpass lav fart til å kunne stanse dersom noe uforutsett skjer basert på det du kan se (sikten din). § 13.Særlige bestemmelser om kjørefarten 1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring. Anonymkode: 33785...a21 Det der overholder jeg da, men når jeg kjører mellom andre biler over et kryss på grønt lys, så er ikke en syklist i en komatøs tilstand en påregnelig hindring. Jeg kunne ikke gjort noe, men han kunne godt tatt bussen. Der er det greit å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå