Gjest MullahDadullah Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Kan du vennligst utdype? Egen virkelighet på hvilket vis?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 MullahDadullah skrev (24 minutter siden): Kan du vennligst utdype? Egen virkelighet på hvilket vis? Det er det jeg ikke skjønner. Det sies jo "you create your own reality", dine tanker og sånn. Men det er vanskelig for meg å tro det Anonymkode: 2676b...7e3
Nicathv Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Kommer an på hva man mener. Bokstavelig talt så nei, man har begrenset innflytelse på hvordan virkeligheten er. Litt mer metaforisk har man 2 muligheter: - Måten man oppfatter virkeligheten på kommer av hvordan hjernen vår oppfatter den. Får man en hjerneskade eller skade på sansene så kan man oppfatte virkeligheten helt annerledes. Et mildt eksempel er fargeblindhet. - Vi kan ved hjelp av positive tanker osv omstille oss til å se på ting på en lysere måte. Selv om det er samme ting eller situasjon, kan den oppfattes helt annerledes ettersom hvilken holdning og instilling man har. 2 4
Gjest MullahDadullah Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det jeg ikke skjønner. Det sies jo "you create your own reality", dine tanker og sånn. Men det er vanskelig for meg å tro det Anonymkode: 2676b...7e3 Vel, de fleste skaper jo noen form for virkelighet/illusjon som holder de lykkelig/fornøyd med livet. Samme "virkelighet" kan fortone seg helt annerledes for andre. Jeg har med årene funnet ut at det er best å kosentrere seg om de små ting i livet, enn alltid å tenke helhetlig og langsiktig.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 Jo bedre sosioøkonomiske kår jo friere står man til å skape sin egen virkelighet/liv. Anonymkode: c6aba...061 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 Jeg tror alle har mulighet til å påvirke sin egen hverdag/virkelighet til en viss grad - men at alle kan oppnå alt de vil er bare tull. Du kan gjøre det beste ut av det du har, og jobbe for å ta gode valg for deg selv, men det er mye som påvirker hvilke muligheter du faktisk har, både sykdom, diagnoser, forpliktelser, stigma m.m. Anonymkode: 56a21...27f 6 1 3
Mt3 Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Ja, det er sant. Uansett hvilke problemer du støter på gjennom livet så er det hvordan du løser/takler de som avgjør hvor godt utfallet blir. Det betyr ikke at en som takler livet på en god måte ikke har problemer, det betyr bare at den velger å se mest mulig positivt på alt og legger det negative bak seg, se etter løsninger i stedet for å fokusere på problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jo bedre sosioøkonomiske kår jo friere står man til å skape sin egen virkelighet/liv. Anonymkode: c6aba...061 Jeg snakker om tanker Anonymkode: 2676b...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror alle har mulighet til å påvirke sin egen hverdag/virkelighet til en viss grad - men at alle kan oppnå alt de vil er bare tull. Du kan gjøre det beste ut av det du har, og jobbe for å ta gode valg for deg selv, men det er mye som påvirker hvilke muligheter du faktisk har, både sykdom, diagnoser, forpliktelser, stigma m.m. Anonymkode: 56a21...27f Nemlig. Ting skjer jo. Man kan ikke unngå dem ved å bare tenke positivt. Anonymkode: 2676b...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 MullahDadullah skrev (2 timer siden): Vel, de fleste skaper jo noen form for virkelighet/illusjon som holder de lykkelig/fornøyd med livet. Samme "virkelighet" kan fortone seg helt annerledes for andre. Jeg har med årene funnet ut at det er best å kosentrere seg om de små ting i livet, enn alltid å tenke helhetlig og langsiktig. Men hvor lykkelig/fornøyd du er blir jo påvirket av ting som skjer i livet ditt Anonymkode: 2676b...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #14 Skrevet 13. april 2022 Nicathv skrev (2 timer siden): Kommer an på hva man mener. Bokstavelig talt så nei, man har begrenset innflytelse på hvordan virkeligheten er. Litt mer metaforisk har man 2 muligheter: - Måten man oppfatter virkeligheten på kommer av hvordan hjernen vår oppfatter den. Får man en hjerneskade eller skade på sansene så kan man oppfatte virkeligheten helt annerledes. Et mildt eksempel er fargeblindhet. - Vi kan ved hjelp av positive tanker osv omstille oss til å se på ting på en lysere måte. Selv om det er samme ting eller situasjon, kan den oppfattes helt annerledes ettersom hvilken holdning og instilling man har. Er det så bra å tenke positivt? Det forandrer jo ikke virkeligheten Anonymkode: 2676b...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #15 Skrevet 13. april 2022 Man er sin egen lykkes smed, er et annet uttrykk. Du har alltid valg men det er ikke sikkert du evner å ta de riktige. Og tar du feil valg så kan det rævkjøre deg hele livet. Men det er alltid mulig og ta et ny vei, ta andre valg fra dags dato og sakte men sikkert få et liv som er mer oppimot det du vil ha. Anonymkode: fdb32...072 1
PetterKanin Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 Nei. Realitetene er hva realitetene er.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Man er sin egen lykkes smed, er et annet uttrykk. Du har alltid valg men det er ikke sikkert du evner å ta de riktige. Og tar du feil valg så kan det rævkjøre deg hele livet. Men det er alltid mulig og ta et ny vei, ta andre valg fra dags dato og sakte men sikkert få et liv som er mer oppimot det du vil ha. Anonymkode: fdb32...072 Ehh....Du blir jo påvirket av hva de andre gjør også Anonymkode: 2676b...7e3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ehh....Du blir jo påvirket av hva de andre gjør også Anonymkode: 2676b...7e3 Ja, jeg sa ikke at man ikke blir det vel? Men mye kan du påvirke selv , det finner man ut når man får alder og erfaringen inn. Anonymkode: fdb32...072
Mt3 Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 PetterKanin skrev (1 time siden): Nei. Realitetene er hva realitetene er. Men selv om realiteten er den samme så vil din psykiske helse påvirkes av hvordan du ser på saken. Om du fokuserer på det negative og spinner deg fast der eller om du finner det lille positive og ser etter løsninger. En kan rammes av en ulykke og sulle seg inn i hvor uheldig en var, at en ikke klarer å gjøre alt en gjorde før, klarer ikke, greier ikke...... eller en kan finne det lille positive.. jeg overlevde, jeg skal klare å komme meg opp i den rullestolen, jeg skal klare å lære meg å snakke igjen, jeg skal, jeg klarer.... Ordtaket går jo ikke på at alle kan bli konge/dronning/rik/berømt... bare en tenker positivt og tar de riktige valgene. Det handler om at en kan gjøre det beste utav de kortene en har fått utdelt og lære seg selv å være lykkelig istedet for å ønske seg det uoppnåelige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå