Gå til innhold

Hengerlappen (B96), må dame 45 beregne mange kjøretimer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjørt bil i 27 år. Noe med henger (B).
Oppfatter andre voksne damer løpet som krevende, eller går det greit?
Grøsser meg litt for å kjøre i trafikken, hadde jo glatt strøket på oppkjøring på billappen i dag.🙈

Anonymkode: 29b15...65f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ikke bare lese deg opp på teorien da, du har jo mye erfaring å henge teorien på.  har du kjørt med henger, er det jo bare en større henger. Du må lese deg opp på sikring av last.    Mye kan du lese deg til før du begynner på kurset.

Anonymkode: b1329...946

• Liker 1

Det klarer du helt fint👍 Men hvorfor 96? Det er ikke større kostnaden opp på BE, så ville heller gått for det. Det er jo riktignok ikke noen praktisk prøve på 96.

Endret av tdm900
  • Liker 1
AnonymBruker
tdm900 skrev (25 minutter siden):

Det klarer du helt fint👍 Men hvorfor 96? Det er ikke større kostnaden opp på BE, så ville heller gått for det. Det er jo riktignok ikke noen praktisk prøve på 96.

Du har absolutt et poeng. Men tenker at det holder til mitt bruk. Vil også tro at oppgradering til BE er enkel i ettertid, da eneste forskjellen er oppkjøringa.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 11.49):

Har kjørt bil i 27 år. Noe med henger (B).
Oppfatter andre voksne damer løpet som krevende, eller går det greit?
Grøsser meg litt for å kjøre i trafikken, hadde jo glatt strøket på oppkjøring på billappen i dag.🙈

Om det er krevende eller ikke kommer helt an på deg som person
Jeg tok hengerlappen på lastebil (CE) på kun de timene som var kravet. Samme med C også. Var eneste dama som tok lappen på C og CE rundt den tiden og det var flere menn som holdt på mye lengre enn meg og som strøyk flere ganger

Anonymkode: 24dff...c5b

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Øv deg på å rygge på forhånd, så du har det inne. Da bør du slippe unna med færre timer. B96 har jo ikke oppkjøring, så det er litt mindre stress. 

Anonymkode: dd5dd...98c

PetterKanin skrev (På 14.4.2022 den 13.54):

B96 trenger du vel ingen kjøretimer til, bare det ordinære, da det ikke krever førerprøve.

Du trenger 7 obligatoriske timer. To på lastsikring og fem på vei. Man slipper oppkjøringen. Eneste forskjell mellom B96 og BE er oppkjøringen.

ajarRun skrev (5 timer siden):

Du trenger 7 obligatoriske timer. To på lastsikring og fem på vei. Man slipper oppkjøringen. Eneste forskjell mellom B96 og BE er oppkjøringen.

Dårlig formulert, men det var det jeg ville frem til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...