mingus Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Da vi fikk gutten vår for ca 3 år siden, lå pappaen min for døden en ganske god stund etter fødselen og det ble så mye kaos etterpå at vi ikke fikk tenkt tanken med noen navnefest for han på det tidspunktet. Så kom Corona i tillegg, så da var det iallfall ikke vits. Har dårlig samvittighet for dette nå, og skulle gjerne hatt en fest for den nye babyen + han, bare for å skape minner. Trenger ikke ta med gaver(ville spesifisert det i invitasjonen), vil bare samle familien og feire barna våre på en ikke religiøs måte. Mange blir jo døpt når de blir voksne, så dette kunne jo også gått, eller? Hva ville dere tenkt om dere fikk en så sen invitasjon til navnefest?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 I deres situasjon synes jeg det hadde vært fint. Begge blir feiret. Ville ikke spesifisert ikke gaver, folk vil sikkert gi? Anonymkode: 6d1c4...156 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 En dåp er et religiøst ritual, synes ikke det helt kan sammenlignes. Har heller ikke hørt om noen som arrangerer fest når det gjøres i voksen alder (selv om det kanskje er en greie, vet ikke). Synes folk legger alt for mye i meningsløse feiringer, dårlig samvittighet? Ungen bryr seg da absolutt ikke om dette? Anonymkode: a7ec5...467
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Jeg har vært i navnefest til en 2-åring og jeg var veldig glad for å bli invitert. Det var kjempekoselig og fin dag for barnet og familien. Jeg tenker korona satte en stopper for mye og de fleste forstår at slike dager har blitt utsatt. Jeg tror også at folk vil gi gaver til barna. Anonymkode: 1be2f...066 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: I deres situasjon synes jeg det hadde vært fint. Begge blir feiret. Ville ikke spesifisert ikke gaver, folk vil sikkert gi? Anonymkode: 6d1c4...156 Enig i dette. Det er jo fullt forståelige grunner til at navnefesten ble utsatt, det betyr ikke at man trenger å droppe det helt, eller droppe gaver. Jeg var i dåp til en på 2,5 år en gang. Helt ærlig så tenkte jeg mest at det var hyggelig med en anledning til å treffe hele familien, akkurat som jeg tenker når jeg blir invitert i dåp til babyer. Hadde ikke tenkt noe annerledes om det var navnefest. Anonymkode: cbc8d...61a 1
mingus Skrevet 13. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2022 Takk for svar 🙂 det med gaver kjente jeg bare litt på siden det plutselig blir 2 å gi til, + jul + bursdager 😅 Nei barna bryr seg kanskje ikke nå, men jeg holder på med minnebøker til de begge (første tann, håndavtrykk, første latter osv) og der er det også nevnt navnefest... Var da jeg kjente på samvittigheten, jeg vil gi dem en feiring og la familien som bor på andre kanten av landet være sammen med dem, og at de skal ha et minne om det! 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 3 minutter siden, mingus said: Takk for svar 🙂 det med gaver kjente jeg bare litt på siden det plutselig blir 2 å gi til, + jul + bursdager 😅 Nei barna bryr seg kanskje ikke nå, men jeg holder på med minnebøker til de begge (første tann, håndavtrykk, første latter osv) og der er det også nevnt navnefest... Var da jeg kjente på samvittigheten, jeg vil gi dem en feiring og la familien som bor på andre kanten av landet være sammen med dem, og at de skal ha et minne om det! 🙂 Sånn er det jo når folk får tvillinger og, så det tenker jeg går greit. Selv hadde vi hverken dåp eller navnefest (eller minnebok) og lever greit med det. Men vi har bare ett barn. Skjønner jo godt at man ikke vil gjøre forskjell når man har flere. Og det skjønner nok familien deres også. Anonymkode: cbc8d...61a
mingus Skrevet 13. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sånn er det jo når folk får tvillinger og, så det tenker jeg går greit. Selv hadde vi hverken dåp eller navnefest (eller minnebok) og lever greit med det. Men vi har bare ett barn. Skjønner jo godt at man ikke vil gjøre forskjell når man har flere. Og det skjønner nok familien deres også. Anonymkode: cbc8d...61a Ja du sier jo noe der Jeg luftet det for mamma nå, hun hørtes ut som hun syntes det var litt fjollete med navnedag, men jeg vet hun er småsnurt for at vi ikke døper dem... men jeg har sagt til henne vi ikke er religiøse, og jeg ville aldri invitert i dåp på falsk grunnlag... bedre å si det rett ut, vi vil feire livet til barna, introdusere dem til slekt og si velkommen til verden ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå