AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Hei. Jeg har tenkt å studere medisin. Siden jeg ikke hadde realfag på vidergående, leser jeg fysikk, kjemi og biologi for tiden. Jeg blir og nødt til å vente i minst 2 år før jeg kan søke i Norge i ordinær kvote, samt ta opp en del andre fag i tillegg. Har da sett på flere studier i utlandet, og har sett at flere anbefaler split i Kroatsia. Som jeg har forstått det etter det jeg har lest på ansa, er det et stort fortrinn å ha studert noe relatert til medisin eller realfag på universitetsnivå for å få opptak i split. Derfor har jeg sett litt på Zagreb, der er det opptaksprøve i Biologi, Fysikk og Kjemi. Lurer på om noen har studert medisin her, og evt hva karaktersnittet deres var. Har ingen privatistskole som sonans eller bjørknes der jeg bor, så om jeg skal klare å få en noenlunde god karakter på privatisteksamen er jeg nødt til å flytte ganske langt. Derfor lurer jeg på om det er opptaksprøven som er gjeldene, eller om du må ha et minimumsnitt og minimumkarakterer i realfagene fra VGS? Skal og høre med ansa når påsken er over, men om noen har studert der; Hvordan er det der? Hvordan er professorene og studieløpet? Anonymkode: 3c32f...b43
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #2 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 10.23): Hei. Jeg har tenkt å studere medisin. Siden jeg ikke hadde realfag på vidergående, leser jeg fysikk, kjemi og biologi for tiden. Jeg blir og nødt til å vente i minst 2 år før jeg kan søke i Norge i ordinær kvote, samt ta opp en del andre fag i tillegg. Har da sett på flere studier i utlandet, og har sett at flere anbefaler split i Kroatsia. Som jeg har forstått det etter det jeg har lest på ansa, er det et stort fortrinn å ha studert noe relatert til medisin eller realfag på universitetsnivå for å få opptak i split. Derfor har jeg sett litt på Zagreb, der er det opptaksprøve i Biologi, Fysikk og Kjemi. Lurer på om noen har studert medisin her, og evt hva karaktersnittet deres var. Har ingen privatistskole som sonans eller bjørknes der jeg bor, så om jeg skal klare å få en noenlunde god karakter på privatisteksamen er jeg nødt til å flytte ganske langt. Derfor lurer jeg på om det er opptaksprøven som er gjeldene, eller om du må ha et minimumsnitt og minimumkarakterer i realfagene fra VGS? Skal og høre med ansa når påsken er over, men om noen har studert der; Hvordan er det der? Hvordan er professorene og studieløpet? Anonymkode: 3c32f...b43 Som regel trenger man bare generell studiekompetanse og bestått opptaksprøven. Hvis begge er i boks får man tilbud skoleplass. Anonymkode: 89c1e...02d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #3 Skrevet 14. april 2022 Hvorfor vil du studere medisin? Anonymkode: 8af14...df4 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #4 Skrevet 14. april 2022 Da venter du 2 år og tar opp de fagene du mangler. Man ''tenker'' ikke å studere medisin. Man må være lidenskapelig opptatt av det for å kunne holde ut. Det er stor fare for at du dropper fra studiet etter 1-2 år. Finn deg noe du brenner for å studer det istedet. Anonymkode: b26ae...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå