Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere erfaring med å være sammen med en mann som har vært i fengsel? For ca 10-15 år siden, pga. vold (mot andre menn i dårlig miljø). Han har sittet inne 2 ganger i tilsammen nesten 2 år. Pluss noen narkodommer (hasj) for senest 4 år siden, men ingenting etter det.

Han det gjelder har snudd veldig om på livet sitt, flytta, jobber, har sunnere interesser og holdninger nå.

Kjenner han ikke særlig godt ennå. Vet ikke om han er interessert i meg, har en god tone. Og synes han er litt flørtete.

Kjenner jeg er litt skeptisk. 4 år er ikke såå lang tid. Og tenkt å gjøre noe fysisk mot noen, så du havner i fengsel. Skjønner rus sikkert hadde mye med saken å gjøre, men skremmende allikevel.

Han er 34 år. Jeg er 32 og har ett barn.

Anonymkode: 68883...92d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har du en mann som har endret seg. Veldig bra! Kan sikkert bli en god stefar å. Fint å gi folk en sjanse ❤️

Anonymkode: 090e3...ff8

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her har du en mann som har endret seg. Veldig bra! Kan sikkert bli en god stefar å. Fint å gi folk en sjanse ❤️

Tenker at pga. barnet mitt, vil folk svare "ligg unna han, for sikkerhets skyld!". Men jeg er litt overrasket over hvor lite jeg endret syn på han etter at jeg fikk vite om fortida hans. For jeg har en sterk positiv magefølelse..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker at pga. barnet mitt, vil folk svare "ligg unna han, for sikkerhets skyld!". Men jeg er litt overrasket over hvor lite jeg endret syn på han etter at jeg fikk vite om fortida hans. For jeg har en sterk positiv magefølelse..

Følg magefølelsen du!

Folk får si hva de vil.. det som er viktig er at du er trygg på han. Vold mot voksne menn i en krangel er lang vei unna å være voldelig mot ett barn.

Anonymkode: f9d1b...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å bekymret seg for. Har du sonet straffen din så har du gjort opp for deg. Du bør støtte han. Kanskje lider han av angst etter fengselsoppholdet. Kanskje han mistet såpa i dusjen mange ganger. 

Anonymkode: 65a5a...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Gjort opp for seg har han, så han er i "null".Men alle som er ferdig sonet er i null før de gjør noe nytt. Og det er ikke så lenge siden relativt sett.

Man må faktisk jobbe litt for å fysisk havne i fengsel og ikke få bøter / samfunnsstraff / betinget dom. Så det er lov å stille spørsmål om endringene han har gjort er solide nok til å tåle motgang og opphetede diskusjoner (som garantert kommer). 

At han har sonet for narkotika for relativt kort tid siden og du tar med barn inn i bildet får meg til å reagere litt. 

Men du kjenner ham best. Vanskelig for oss å gi noe annet enn generelle råd 🙂

Anonymkode: c674d...9b7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har vært i fengsel to eller 3 ganger, men jeg har alltid vært en veldig typisk "snill-pike". Og han er farsken meg den mest straighte personen jeg kjenner. Har god jobb, god inntekt osv. Så dette kan gå heilt fint

Anonymkode: 06011...108

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min satt i fengsel i sin ungdom før jeg traff han. Dessverre skal det mye til for å endre en person. Han var aldri voldelig mot meg men fortsatte i smug med rus og dealing og diverse andre kriminelle aktiviteter selv om han utad fremsto som en fornuftig og ordentlig kar. 

Anonymkode: 9bbf5...be2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vold og narko. Jaja, man velger sine omgivelser. Men gi ihvertfall barnet til faren før du drar denne galskapen i hus. Ingen andre bør lide for dine valg.

Anonymkode: 3541d...100

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri tatt sjansen med barn i bildet. 

Anonymkode: 6dcee...360

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke blant barnet ditt inn i noe slikt. Erfaringer og statistikker tilsier at det mest sannsynlig vil skje igjen, både rus og vold. Hold deg til flørten, men det må være alt 🤞🏻

Anonymkode: 92916...baa

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at pga. barnet mitt, vil folk svare "ligg unna han, for sikkerhets skyld!". 

Så det var derfor du opprettet denne tråden 🤷‍♀️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke sluttet å ruse seg, noe som vil bli et uløselig proplem. Voldshistorikk med to dommer på til sammen opptil 2 er mye, og må ha vært alvorlig. Da kommer det an på hvor mye du vil utsette barnet ditt for, din egen helse står du for selv.

Anonymkode: 57aca...1fb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Man sitter ikke inne for bruk av narkotika, så han er dealer og tilhører garantert et belastet miljø som du og barnet ditt også må forholde dere til.

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min samboer har vært i fengsel to eller 3 ganger, men jeg har alltid vært en veldig typisk "snill-pike". Og han er farsken meg den mest straighte personen jeg kjenner. Har god jobb, god inntekt osv. Så dette kan gå heilt fint

Anonymkode: 06011...108

Jeg bare må spørre, hva slags miljø henger du i om den mest straighte personen du kjenner har sittet i fengsel "to eller tre" ganger? Hva er han dømt for når han har sittet inne så mye? 

Anonymkode: 1cda4...7a4

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

hva slags miljø henger du i om den mest straighte personen du kjenner har sittet i fengsel "to eller tre" ganger?

Et kriminelt miljø.

Legg merke til "eller". Her går de ut og inn av fengsel som er deres andre hjem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Et kriminelt miljø.

Legg merke til "eller". Her går de ut og inn av fengsel som er deres andre hjem.

Nettopp. Og denne mannen som har sittet inne minst to ganger fremholder hun som rene dydsmønsteret, fast jobb og tjener penger og greier. Kjempestreit, liksom. Å ha sittet inne to-tre ganger er jo sånt som kan skje hvem som helst, pytt sann. 

Anonymkode: 1cda4...7a4

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som har sittet i fengsel. Han viste seg å være en malign narssisist, faktisk det sykeste man kan forestille seg og han har mishandlet x-antall kvinner i årevis. Fine menn havner ikke i fengsel 

Anonymkode: 7c97d...02b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sitter ikke inne for bruk av narkotika, så han er dealer og tilhører garantert et belastet miljø som du og barnet ditt også må forholde dere til.

Han satt inne for vold. Han har flytta langt vekk fra gammelt miljø og Han ruser seg ikke nå. Slutt på det fra sist han ble tatt med hasj på seg.

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke sluttet å ruse seg, noe som vil bli et uløselig proplem. Voldshistorikk med to dommer på til sammen opptil 2 er mye, og må ha vært alvorlig. Da kommer det an på hvor mye du vil utsette barnet ditt for, din egen helse står du for selv.

Han ruser seg ikke nå. Ja, det var grov vold.

Det er litt å tenke over ja. Var forberedt på masse "hold deg unna", men synes det er fint med begrunnelser som får meg til å tenke litt lenger. Også fint å høre at det faktisk er flere som skikker seg, og holder seg unna trøbbel senere.

Jeg har aldri før kjent noen som har vært i fengsel, brukt hasj osv. Så der kan hende det er endel ting jeg ikke tenker over nå, som kan bli problematisk. 

Tenker f.eks. på hva slags oppvekst han har hatt, at han f.eks. kan ha angst (for andre grunner enn at han evt mista såpa i fengselsdusjen:*) eller andre plager man ikke nødvendigvis legger merke til ved overfladisk relasjon.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...