Gå til innhold

Skal kjøpe første sekundærbolig. Fjerne stue for å sette inn 2 ekstra soverom. Hva mer for profitt i leiligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha fundert lenge har jeg sett noen leiligheter som har en planløsning som gjør det enkelt å bygge inn noen flere rom. Dette tenker jeg mest til studenter og andre som ikke har så god råd.

Har sett 2 leiligheter hvor jeg ved å bygge 2 soverom der stuen er nå, så får jeg ekstra rom. Det kan bli 10.000 ekstra bare der. Dette blir da en leilighet med kjøkken og 4 soverom. Men er det noen som har tips om hva mer jeg kan gjøre for å få høyere inntjening på leiligheten?

Jeg tenker også at jeg eventuelt kan godta NAV-garanti, mot en høyere månedsleie. I et slikt kollektiv er det jo tross alt begrenset hvor mye en kan ødelegge. Til dere som driver med utleie, hvilke grep og "triks" har dere?

Anonymkode: 2cf36...b35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nav garantien er ikke verdt papiret den er skrevet på. Da kan du like gjerne leie ut uten depositum. 

Anonymkode: b79eb...cb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: bc321...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på markedet, fjerner du felles stue så fungerer det dårligere som «en enhet», folk driter i oppvasken å låser seg inn på rommet igjen feks. Utenfor storbyene er det også vesentlig vanskeligere å leie ut en slik leilighet så du er siste i rekken. Å erfaringen min er at du sparer mye tid å mas ved å være først i den køa, så får du de flinke å arbeidsomme.

man skal heller ikke undervurdere hvor mye enklere det er å bygge et godt bofelleskap med 3 soverom kontra 4

men det er mer penger da, bare det ikke står tomt halve året

Anonymkode: 7a37a...86d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis utleiemarkedet er godt der du bor ville jeg bygget om. Vi gjorde det i en leilighet i Oslo, og det var lett å leie ut, samt at det blir mindre festing i leiligheten når det ikke er fellesarealer. Nav garanti ville jeg derimot ikke tatt. 

Anonymkode: 40987...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...