AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Skrevet 13. april 2022 Så vidt jeg kan huske, pleier uføretrygden kun å komme tidlig før jul. Men nå, før påske, kom den i dag! Onsdag før påske. Og det til tross for at den 19. og 20. er vanlige virkedager neste uke, og er da den egentlig skulle kommet. Hvorfor utbetaler de en hel uke før tiden i april? Det er da ikke vanlig. Jeg pleier alltid å ha penger igjen og går aldri tom så er ikke bekymret for meg selv, men det gjelder ikke alle. Jeg tenker at nå er det mange som vil slite i midten av mai, fordi det er blitt fem uker mellom to utbetalinger. Noe som er litt lenge å få trygden til å strekke til for en del. I tillegg er det 17. mai på en tirsdag, to dager før uf.utbetaling i mai, noe som for mange krever litt ekstra penger, og det er nok vanskelig å få påsketrygden til å strekke til både i fem uker OG til 17. mai. Anonymkode: 60f9a...77a 1
Vhgj Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Uføretrygden utbetales den 13. i april og mai. 5 1
MarianneE Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 Jeg får grunnstønad pga kronisk sykdom, den betales ut samtidig som vanlig trygd, og den kom i dag. Vanlig at den kommer før påske, før 17. Mai og før jul. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Alderspensjon, uføretrygd, etterlattepensjon, og et par andre utbetales tidlig både i april og mai. (13.april, og 13.mai), så denne utbetalingen behøver ikke strekke til for både påske og 17.mai. https://www.vi.no/okonomi/endrer-utbetalingene-i-april-og-mai/75553023 Jeg tenker denne forskyvningen vil gå bra for de fleste, for bortsett fra himmelspretten og pinsen, som ikke er store utgiftsdager, er det ikke noe spesielt som skjer før 20.juni. Anonymkode: a4983...c7f 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Er vanlig der. Den kommer den 13 mai også 😉 Anonymkode: b1414...47a
Baktus2024 Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så vidt jeg kan huske, pleier uføretrygden kun å komme tidlig før jul. Men nå, før påske, kom den i dag! Onsdag før påske. Og det til tross for at den 19. og 20. er vanlige virkedager neste uke, og er da den egentlig skulle kommet. Hvorfor utbetaler de en hel uke før tiden i april? Det er da ikke vanlig. Jeg pleier alltid å ha penger igjen og går aldri tom så er ikke bekymret for meg selv, men det gjelder ikke alle. Jeg tenker at nå er det mange som vil slite i midten av mai, fordi det er blitt fem uker mellom to utbetalinger. Noe som er litt lenge å få trygden til å strekke til for en del. I tillegg er det 17. mai på en tirsdag, to dager før uf.utbetaling i mai, noe som for mange krever litt ekstra penger, og det er nok vanskelig å få påsketrygden til å strekke til både i fem uker OG til 17. mai. Anonymkode: 60f9a...77a neste er 13 mai og skattefri mnd 19.juni. dessuten er den argumentasjonen om at ikke tidlige utbetalinger skal kunne gjøre at familier kan få en grei høytid pga at narkomaner ikke kan styre pengene sine utrolig kjedelig. narkomaner som ikke kan styre pengene sine er et unntak og en lager ikke regler for unntakene. 1
Gjest laPistola Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så vidt jeg kan huske, pleier uføretrygden kun å komme tidlig før jul. Men nå, før påske, kom den i dag! Onsdag før påske. Og det til tross for at den 19. og 20. er vanlige virkedager neste uke, og er da den egentlig skulle kommet. Hvorfor utbetaler de en hel uke før tiden i april? Det er da ikke vanlig. Jeg pleier alltid å ha penger igjen og går aldri tom så er ikke bekymret for meg selv, men det gjelder ikke alle. Jeg tenker at nå er det mange som vil slite i midten av mai, fordi det er blitt fem uker mellom to utbetalinger. Noe som er litt lenge å få trygden til å strekke til for en del. I tillegg er det 17. mai på en tirsdag, to dager før uf.utbetaling i mai, noe som for mange krever litt ekstra penger, og det er nok vanskelig å få påsketrygden til å strekke til både i fem uker OG til 17. mai. Anonymkode: 60f9a...77a Det er vanlig jo, når helligdager kommer tett på 20. i år er det tidlig både i april og Mai. Hyggelig at du bekymrer deg for de som går tomme, men det gjør de altså ikke. Når kom det sist etter 17 i mai? Kan ikke huske det. Det er sikkert noen som går tomme i juni, som de går tomme i januar, som de kanskje går tomme på slutten av hver måned. De får de jo bare lære av. Synes det er helt greit at det er som det er.
Vhgj Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 Svinet skrev (1 minutt siden): neste er 13 mai og skattefri mnd 19.juni. dessuten er den argumentasjonen om at ikke tidlige utbetalinger skal kunne gjøre at familier kan få en grei høytid pga at narkomaner ikke kan styre pengene sine utrolig kjedelig. narkomaner som ikke kan styre pengene sine er et unntak og en lager ikke regler for unntakene. Trenger vel ikke å være narkoman for å være elendig med penger... 3 2
Baktus2024 Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 Vhgj skrev (Akkurat nå): Trenger vel ikke å være narkoman for å være elendig med penger... forrige gang jeg såg det temaet var iforbindelse med juleutbetalingen 10 desember, da var det at narkomaner ville bruke opp pengene sine lenge før 19 januar osv..skal familier ikke kunne delta i førjuls forberedelser og aktiviteter pga at at narkomaner bruker for dyre rusmidler ? nei. samfunnet skal ikke styres etter unntakene, det er unntakene som får innrette seg.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Hvorfor er dette en diskusjon egentlig? Anonymkode: 2526a...3c8 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 Svinet skrev (25 minutter siden): forrige gang jeg såg det temaet var iforbindelse med juleutbetalingen 10 desember, da var det at narkomaner ville bruke opp pengene sine lenge før 19 januar osv..skal familier ikke kunne delta i førjuls forberedelser og aktiviteter pga at at narkomaner bruker for dyre rusmidler ? nei. samfunnet skal ikke styres etter unntakene, det er unntakene som får innrette seg. Narkomaner? Hva i all verden er det? Anonymkode: e79ed...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 Man burde kunne velge når man vil ha utbetalingen dersom nav vil gi den før den vanlige datoen! Anonymkode: 8d72e...169 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man burde kunne velge når man vil ha utbetalingen dersom nav vil gi den før den vanlige datoen! Anonymkode: 8d72e...169 Herregud, hvor vanskelig er det å ha penger på konto uten å bruke de? La de stå urørt en uke, det er så enkelt. Anonymkode: 3fc41...144 14 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #14 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Narkomaner? Hva i all verden er det? Anonymkode: e79ed...4fc Hasjdyrkende sjamaner Anonymkode: 07318...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #15 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud, hvor vanskelig er det å ha penger på konto uten å bruke de? La de stå urørt en uke, det er så enkelt. Anonymkode: 3fc41...144 Ja helt utrolig hva folk klarer å problematisere. Galt er det uansett 🙄 Anonymkode: 41ea9...591 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herregud, hvor vanskelig er det å ha penger på konto uten å bruke de? La de stå urørt en uke, det er så enkelt. Anonymkode: 3fc41...144 Jeg har ikke noen som helst problem med å få pengene før, jeg hadde seks tusen igjen i går jeg! Men dette burde vært valgfritt! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja helt utrolig hva folk klarer å problematisere. Galt er det uansett 🙄 Anonymkode: 41ea9...591 🙄 har ikke sagt at det er noe galt! Ikke er det problem heller! Men det burde vært valgfritt! Anonymkode: 8d72e...169
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke noen som helst problem med å få pengene før, jeg hadde seks tusen igjen i går jeg! Men dette burde vært valgfritt! 🙄 har ikke sagt at det er noe galt! Ikke er det problem heller! Men det burde vært valgfritt! Anonymkode: 8d72e...169 Det vil jo være enda en utgiftspost for staten å legge inn et slikt system 🤦🏼♀️ Og det er jo helt bortkastet. Anonymkode: 3fc41...144 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 Vi trenger en kraftig lov endring der alle ytelser fra NAV utbetales den 1 hver måned. Ingen unntak. Anonymkode: 652af...d2d 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 On 4/13/2022 at 6:58 PM, AnonymBruker said: Jeg har ikke noen som helst problem med å få pengene før, jeg hadde seks tusen igjen i går jeg! Men dette burde vært valgfritt! 🙄 har ikke sagt at det er noe galt! Ikke er det problem heller! Men det burde vært valgfritt! Anonymkode: 8d72e...169 Så du mener at staten skal innføre systemer som vil koste en god del? Hvem synes du skal betale for det? Skal man senke trygden da eller? Anonymkode: c4749...cd0 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå