AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Jeg har kun erfaring med forhold med giftig menn. 2 lange forhold. Nummer 2 er uten tvil en skjult narsisist. Jeg er på vei ut nå og er godt i gang med å bygge opp min integritet. Den dagen jeg skal finne meg en ny mann, ønsker jeg en frisk mann. Men jeg vet ikke hvordan friske menn er å være sammen med. Er det noen som kan forklare forkjellen? Det vil jo alltid være noe utfordringer i alle forhold, men det er jo sikkert noe helt annet når det ikke er en giftig. Tenk om jeg ikke vil klare ånæ fungere i ett normalt forhold? Jeg er jo vandt til idealiseringen og devalueringen. Jeg køarer ikke forestille meg hvordan det vil være å dele livet med en som faktisk vil meg godt. Anonymkode: 597ba...08a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 De var ikke friske? Hadde de fått diagnoser av godkjente leger? Anonymkode: 2a677...6c5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #3 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De var ikke friske? Hadde de fått diagnoser av godkjente leger? Anonymkode: 2a677...6c5 Nei, det feiler han ingenting ifølge han. Så derfor har han ikke fått noen papirer for sin personlighetsforstyrrelse. Derfor måtte jeg bruke noen år på å finne det ut selv. Jeg har opparbeidet meg ekstremt mye kunnskap igjennom flere år og vet dypt om temaet narsissisme/psykopati. Jeg vet hvordan jeg spiller tilbake til han nå for å skape mest mulig fred mellom oss før jeg skal gå ifra han. Jeg tviler på at jeg kommer til å havne i ett slikt forhold igjen, pga kunnskapen, men jeg vil gjerne høre fra de som har vært i ett voldelig forhold for å så finne ett forhold som ikke er slik, høre om hvordan det føltes å være med en mann som har empati og samvittighet, noe man ikke er vandt til i ett voldelig forhold. Hvordan er det? Anonymkode: 597ba...08a 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Lett å ikke se faresignalene når man allerede har vært i et negativt forhold. Egentlig lurt å være singel en stund, og få "kompasset " for hva som er ok å finne seg i og ikke blir rettet opp i før neste forhold, ellers ser man dessverre ikke faresignalene. Det unormale er blitt normalisert for mye. En kjæreste skal støtte og bygge deg opp, ikke river deg ned og gjøre deg nervøs eller mer usikker. Det er vel letteste måte å si det på, men med to slike forhold vil du nok også bli nervøs og usikker også angående normal oppførsel innimellom, så også det er en god grunn til å få "rettet opp" og bygget seg selv opp igjen før nytt forhold. Både å overreagere og underreagere vil dessverre ofte være et problem etter å ha vært i dårlige forhold. Man bør også reflektere over egne reaksjoner og handlinger, for et godt forhold trenger mer enn en god mann. Man må selv være god også, og man kan gjerne bli litt "skarp", brå og ufin selv når man har opplevd dårlige relasjoner, og dårlige handlinger og ord gir heller ikke et godt forhold. Ikke engang med bra mann. Anonymkode: c09f0...093 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Ja som hun over sier, finn kompasset. Jeg har vært alene i to år, og har lært om hva normalt er. Bor man med mr toxic i mange år mister man grepet på det normale. Jeg er derimot redd for at det finnes mange slike ego mannfolk, og at mange er single, fordi damer vil ikke ha dem. Sà jeg er kjempeskeptisk til fremmede og har ikke noe ønske om å dele livet mitt med noen, med økomoni og barn og det hele. Men kan være kjæreste da, men en som kansje føler det samme. Man MÅ ikke mikse opp to liv. Anonymkode: 610c1...2fd 2 1
anonymbruker2312 Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Jeg er 26 år og har hele mitt liv vært borti menn med dårlige egenskaper som egoisme, utroskap, useriøse og rett og slett bare spydige. Etter han siste for ca. ett og et halvt år siden ble jeg så lei at jeg satte en stopp for meg selv - jeg skal ikke en gang holde på med noen på en lang stund fremover. Og her er jeg. Grunnen til hvorfor jeg satt en slik grense for meg selv var at jeg for det første var bare generelt veldig lei av det styret jeg måtte gjennom med gutter gang på gang. I tillegg bestemte jeg meg for at jeg ville starte å fokusere fullt på meg selv, da jeg følte jeg hadde mistet meg selv. Og den dag i dag kunne jeg ikke ha vært noe annet enn takknemlig for den beslutningen jeg tok for meg selv. Etter snart 2 år for meg selv, med ingen kontakt med gutter, har jeg nå funnet ut hva jeg vil ha, hva det er jeg må se etter og fått enda mer selvrespekt enn før. Nå vet jeg hvilke grenser jeg har og hva det er jeg skal sette ned foten på i fremtiden. Er det noe ufint og ugreit en gutt gjør mot meg, så må jeg si ifra med en gang og move on to the next. Jeg har også lest meg mye opp på nett etterfulgt av videoer om hvordan man spotter en idiot og en bra fyr. For noen uker siden var jeg på date med en fyr som var totalt annerledes enn de jeg har "vært med" før. Så, jeg kan nok vise deg forskjellene på en "egoistisk" fyr og en bra fyr. De jeg konstant møtte på før var gutter som først og fremst hadde en veldig "jeg er best" utstråling. De tok mye plass, hadde kontrollbehov og rett og slett en utstråling som var ganske "mye". Jeg var veldig sjenert før og ville alltid ha noen som tok ledelsen. Det var nok sikkert derfor jeg tiltrakk meg slike gutter. Noen kunne starte å prate om kroppen min allerede første date, andre indikerte på sex første dag de møtte meg, noen andre kunne "love-bombe" meg med en gang med alle slags komplimenter for å få meg rundt lillefingeren. Men en ordentlig og bra fyr vil kunne som oftest være ganske ydmyk, litt sjenert, god og fin utstråling og ganske snill. Han vil ikke måtte føle på at det er han som skal ha ordet hele tiden. Han vil gi deg mye plass, stille deg mange spørsmål og være oppriktig interessert i deg på en fin måte. Han vil kunne lede deg og bruke øyekontakt. Du bør virkelig ta en pause fra alt og fokusere fullt på deg selv for en stund. Det er slik man ofte finner ut hva man egentlig vil ha og tolerer. Vi merker som oftest allerede første dag om dette er en bra fyr eller ikke, men det kreves at man "trener opp hjernen" til å kunne fange opp disse signalene. Ved å kunne klare det må man ta en pause og finne seg selv. Jeg har jo egentlig fanget opp de "røde" signalene på mennene jeg har vært med før, men jeg var ganske lavt utviklet i mitt eget hode at jeg overså disse tegnene og valgte å være irrasjonell i stedet, men jeg visste jo som regel at magefølelsen snakket til meg gjennom hele veien. Du bør nok være takknemlig for at du fikk oppleve disse guttene, da det gjør deg sterkere til neste gang. Du er nok på god vei også, da du selv begynner å bli lei og har allerede fanget opp at du egentlig vil gå andre veier. Og nei, ikke tenk at du ikke kommer til å klare å fungere i et normalt forhold - det er bare noe du tror. Her har du også allerede et godt utgangspunkt ved at du nå kan ta tak i den tanken og heller vende det om til: "jeg skal klare å fungere i et normalt forhold, for det er noe jeg fortjener!". 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 anonymbruker2312 skrev (19 minutter siden): eg skal klare å fungere i et normalt forhold, for det er noe jeg fortjener!". Wow, de sier at noen forblir såret av vonde erfaringer, men noen, som deg blir vise. Det du sier er veldig smart! Men du kan jo ikke bare ønske deg et normalt forhold, men et sunt forhold. Et bra forhold, faktisk. Men begge parter må gjøre en innsats, og kvinnen må også lede noen ganger, ta ordnet, og gjøre sin del for å lage et fint forhold. Fortelle hva man vil, ønsker mener og drømmer om og være nyskjerrig om den andre vil og mener noe annet. 🙂 Anonymkode: 610c1...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det feiler han ingenting ifølge han. Så derfor har han ikke fått noen papirer for sin personlighetsforstyrrelse. Derfor måtte jeg bruke noen år på å finne det ut selv. Jeg har opparbeidet meg ekstremt mye kunnskap igjennom flere år og vet dypt om temaet narsissisme/psykopati. Jeg vet hvordan jeg spiller tilbake til han nå for å skape mest mulig fred mellom oss før jeg skal gå ifra han. Anonymkode: 597ba...08a Kan du fortelle litt mer om hvordan du spiller tilbake til han nå i overgangsfasen? Jeg er på vei ut, så vidt det er, han vet det ikke. Mannen er taus og sint så har kon skjønt at jeg ikke lar meg kontrollere ennå Anonymkode: fc605...3fc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De var ikke friske? Hadde de fått diagnoser av godkjente leger? Anonymkode: 2a677...6c5 Narsissister får ikke diagnose - fordi de ville aldri gått til en lege for å innrømme at noe er galt med psyken (kun brukne ben etc..) Anonymkode: e4494...746
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Enig med de som sier at det er lurt å være singel en lengre periode først. Ellers synes jeg noe av det viktigste er at han bryr seg om min indre og ytre verden, dvs han er oppriktig interessert i hva jeg tenker og føler pluss hvordan dagen min/livet mitt er. Og at han viser dette. Jeg ser forøvrig mye på youtube videoer av Dr. Ramani. Hun har noen fine om hvordan et godt forhold skiller seg fra et dårlig ett. Anonymkode: 8e7e4...309
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 Traumebehandling er viktig etter slike giftige forhold. Anonymkode: fa7a2...281
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå