Gå til innhold

Date noen som gir bort 10% av inntekten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du datet noen som ga bort 10% av inntekten til veldedige formål? Møtte en på tinder som gjør det. Først tenkte jeg at det var kult, men med tanke på framtid og eventuelle barn og slik så blir jeg usikker på prioriteringene hans.

Anonymkode: 1c9b7...7d3

Videoannonse
Annonse
Gjest Adobyen
Skrevet

Det er vel noen som gjør det samme til trossamfunn. Er det ikke frikirken som har tiende?  En tiendedel av inntekten for å være medlem..  no no 👎

Altså greit å gi om man har lyst og anledning, men ikke noe bånd.  Jeg har av og til sponset middager til Kirkens bymisjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvorfor dette blir gjort. Er det en 10 del basert på religion så hadde det vært uaktuelt for meg.

Anonymkode: 8cebb...cd5

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldedig formål ja. Tiende til et trossamfunn, nope!

Anonymkode: 18720...e72

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer an på hvorfor dette blir gjort. Er det en 10 del basert på religion så hadde det vært uaktuelt for meg.

Anonymkode: 8cebb...cd5

Han er ikke religiøs, ikke jeg heller. Det han har gitt mest til var å donere for å minske malaria i Afrika, og direkte til fattige (ikke gjennom tigging, men en eller annen organisasjon, husker ikke hva den het). 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

10% er relativt. Svaret mitt avhenger av hva han har i lønn.

Har han en årslønn på 400.000,- og gir bort 10%, så ville jeg vært skeptisk.

Men hvis han tjener 2.000.000,- og gir bort 10%, så har han jo fortsatt mer enn nok igjen til å leve for, nyte livet og spare.

Anonymkode: fc9fd...d41

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rimelig spesielt å bry seg om hva daten bruker penger på, men ok. 

Anonymkode: 6e545...dc8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Synes det er rimelig spesielt å bry seg om hva daten bruker penger på, men ok. 

Jeg ønsker jo ikke å inngå noe seriøst med noen som har helt andre prioriteringer enn meg. Jeg håper at dating etterhvert vil føre til familieliv, da er økonomi relevant. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor høyt han prioriterer å betale tiende. Han må være villig til å avslutte tienden dersom det kommer utgifter som må prioriteres høyere, tenker jeg.

Anonymkode: 8929a...667

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kunne du datet noen som ga bort 10% av inntekten til veldedige formål? Møtte en på tinder som gjør det. Først tenkte jeg at det var kult, men med tanke på framtid og eventuelle barn og slik så blir jeg usikker på prioriteringene hans.

Tjener han 600.000 pluss er det bare kult 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en partner som har gitt 10% gjennom hele vårt samliv. Sikkert påvirket av religiøse regler i barndommen men det har ikke vært motivet mens vi har vært sammen. Etter endt studie har partner jevnt over tjent mer enn en mill i året. 

Anonymkode: 6c9b8...36a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ønsker jo ikke å inngå noe seriøst med noen som har helt andre prioriteringer enn meg. Jeg håper at dating etterhvert vil føre til familieliv, da er økonomi relevant. 

Har han uttalt at han har bestemt seg for å gi bort 10% av inntektene for alltid, uansett situasjon? 

Jeg tenker at prioriterer er noe som endrer seg for alle gjennom et liv. Jeg prioriterer ikke selv som jeg gjorde da jeg var ung og singel. Nå er familie og barn førsteprioritet. Det var naturligvis ikke det før jeg fikk familie og barn. 

Anonymkode: 5eb78...571

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (28 minutter siden):

Det er vel noen som gjør det samme til trossamfunn. Er det ikke frikirken som har tiende?  En tiendedel av inntekten for å være medlem..  no no 👎

Ingen Frikirker jeg vet om gjør dette. Frikirkene er ikke én organisasjon, de er uavhengige av hverandre. Den jeg vokste opp i var ganske avslappet, mer enn tidligere statskjerka.

Anonymkode: f306e...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Svaret på tråden er: Kommer an på hvor god råd han har, og hvem han gir pengene til.

Anonymkode: f306e...ff8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så det er helt feil å be noen å barbere skjegget, men man kan tydeligvis bestemme hva daten skal bruke penger på! KG er så interessant..

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: b6098...bb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så det er helt feil å be noen å barbere skjegget, men man kan tydeligvis bestemme hva daten skal bruke penger på! KG er så interessant..

Helt i orden å be kjeresten sin å Shave seg. Alle må lære seg å kompromisse

Skrevet (endret)

Skulle tro det var en drømmefyr ut i fra verdiene han her viser.

Godt det finnes de som bryr seg om andres liv og ikke bare egen familie.

Hvis det er en dealbreaker at noen gir av hjertevarme til andre mennesker, da vet jeg ikke hva slags samfunn dette har blitt.

Endret av Anonymburker
  • Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne du datet noen som ga bort 10% av inntekten til veldedige formål?

Nei!!

Anonymkode: 59234...e2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei!!

Anonymkode: 59234...e2a

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. 

Så kyniske dere er.

Alt dere tenker er at da blir det ikke hytte, båt og luksusferier?

Da vet vi; det lønner seg ikke å være en god mann som gir til andre. Vær en kynisk og egoistisk jævel, så kommer damene.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...