Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
har ikke funnet svar i tidligere tråder, så oppretter ny tråd.
mistet førerkortet grunnet feil fart på feil sted til feil tid (laserkontroll).

Ble stoppet én gang uten førerkort etter dette, og fikk bot, men ikke utsettelse (Tilfeldig sjekk, ingen trafikkregler brutt).

Ble stoppet på nytt nå tilfeldig kontroll 5 måneder senere, og ble mistenkt for kjøring i ruspåvirket tilstand uten førerkort, og blodprøvene har nå bekreftet at det ikke var kjøring i ruspåvirket tilstand. Derimot kjørte jeg uten gyldig førerkort.

Vet dere om jeg kan få bot uten utsettelse en gang til, eller om dette er uvanlig? Har noen her erfaringer de kan dele?
Vet dere om politijuristen er "lovpålagt" å gi utsettelse, eller om de kan la vær, og i stede kun gi bot? 

(Søker kun seriøse svar fra personer med lignende erfaringer enten selv eller gjennom bekjente - ikke moralprekener).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg leste på lovdata at om man blir tatt for å kjøre når man ikke har liv, dobles beslagtiden. 

Anonymkode: 80cfe...0f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bilen blir inndratt ved gjentatt kjøring  - i tillegg til lengre utsettelse- og ingen fri rettshjelp i slike saker - lykke til! 

Anonymkode: 9c9b1...a63

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er dette noen år siden, men mannen fikk i hvert fall ny utsettelse da han ble tatt for andre gang uten førerkort (han skylder på at han var ung og dum, men jeg har en anelse om at det samme kunne skjedd i dag om han hadde mistet lappen…).

Anonymkode: adbf7...0e2

AnonymBruker
Skrevet

Tapstiden blir forlenget. Se tapsforskriften § 7-1. 

Anonymkode: ae3b2...0c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville forundre meg stort om du ikke får utsettelse når du blir tatt for å kjøre for uten førerkort for andre gang! Håper bilen din blir inndratt, vi trenger ikke livsfarlige nek på veien. 
Du mistet dessuten ikke førerkortet fordi du var på «feil sted» etc, du gjorde det fordi du kjørte altfor fort! Det er jo tydelig ut fra innlegget ditt at du overhode ikke har lært noe. 
Og ja, jeg har full rett til å gi deg en moralpreken, for neste gang kan det være min bil, med mine barn i baksetet, du kræsjer inn i fordi du kjører som en idiot. 

Anonymkode: ef3f4...7e5

• Liker 5
Skrevet

Her burde du mistet førerkortet på livstid. Du er tydeligvis ikke skikket til å kjøre bil slik du oppfører deg. Du skal prise deg lykkelig for at du ikke har endt opp som drapsmann.

I det minste må du vel ta hele førerkortet på nytt igjen.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/12/2022 at 11:24 PM, Majonett1 said:

Hei,
har ikke funnet svar i tidligere tråder, så oppretter ny tråd.
mistet førerkortet grunnet feil fart på feil sted til feil tid (laserkontroll).

Ble stoppet én gang uten førerkort etter dette, og fikk bot, men ikke utsettelse (Tilfeldig sjekk, ingen trafikkregler brutt).

Ble stoppet på nytt nå tilfeldig kontroll 5 måneder senere, og ble mistenkt for kjøring i ruspåvirket tilstand uten førerkort, og blodprøvene har nå bekreftet at det ikke var kjøring i ruspåvirket tilstand. Derimot kjørte jeg uten gyldig førerkort.

Vet dere om jeg kan få bot uten utsettelse en gang til, eller om dette er uvanlig? Har noen her erfaringer de kan dele?
Vet dere om politijuristen er "lovpålagt" å gi utsettelse, eller om de kan la vær, og i stede kun gi bot? 

(Søker kun seriøse svar fra personer med lignende erfaringer enten selv eller gjennom bekjente - ikke moralprekener).

Du kan bare skylde på deg selv.

Anonymkode: d1f1a...a76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...