Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt ut i datingfasen bør man fortelle at man har en psykisk diagnose? Typ bipolar, depresjon, angst, adhd osv? 

Anonymkode: b2176...5f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vent lenge, om daten ikke plukker det opp selv så er det neppe svært relevant i en dating fase.

Anonymkode: 86134...306

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykisk diagnose er noe du kan bli frisk av. Mange adhd har barn og er foreldre til og med. Bør ikke være et problem. Eksempel der er Magnus Jackson Krogh. Selv ville jeg foretrakt å være ærlig fra første stund. Om de ikke kan akseptere det i startfasen, er de noe å samle på?

Anonymkode: a449b...965

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vent lenge, om daten ikke plukker det opp selv så er det neppe svært relevant i en dating fase.

Anonymkode: 86134...306

Daten vil sannsynligvis "plukke det opp" som at du er uinteressert eller misliker selskapet til ham/henne hvis du har en del adferd som ikke blir forklart. 

Anonymkode: 3dbfc...19c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si det om det kommer på et naturlig tidspunkt, noen ganger så tidlig som andre daten. Om det ikke har kommet noe naturlig tidspunkt så har jeg alltid informert om det før vi har blitt et par, seinest kanskje noen måneder inn i datingen. Ingen har reagert som at det har vært problematisk. Noen har blitt nysgjerrige og overrasket når jeg har sagt diagnosene mine. Andre har sagt at det tror de ikke noe på, og at jeg bare er unik. Andre igjen har nikket som i å si seg enige og ikke brydd seg (oftest folk som har mer erfaring med diagnosene fra før). 

Med alderen har jeg merket at det er viktig å snakke om. For min del er det også viktig å snakke ordentlig om hva jeg tåler og ikke tåler og hvordan jeg reagerer på ting. Det gjør det sååå mye enklere å få et forhold til å fungere. 

Anonymkode: 0d0b0...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...