AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Kjæresten er helt overbevist om at en spåkone vil redde forholdet vårt fra brudd. Vi hadde diskutert parterapi som mulig kunne gi oss noen tips og triks der vi trengte, men etter litt kvalitetstid på klubb kom hun hjem med en overbevisning om at spåkonen ville redde alt. Noen med erfaringer? Anonymkode: 1ad95...15d
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Er hun alternativ til vanlig eller er dette noe helt nytt? Hva tenker hun at en spåkone kan hjelpe med?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Verdt et forsøk. Hva med å forsøke det? Anonymkode: e8b4b...ef4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Er hun alternativ til vanlig eller er dette noe helt nytt? Hva tenker hun at en spåkone kan hjelpe med? Hun mener spåkonen kan spå forholdet vært og gi oss svar vi trenger via en kule eller se på hendene våre. Hun bruker som argument at vi har ulike «streker» på hendene som spåkonen kan se retning i? Anonymkode: 1ad95...15d
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun mener spåkonen kan spå forholdet vært og gi oss svar vi trenger via en kule eller se på hendene våre. Hun bruker som argument at vi har ulike «streker» på hendene som spåkonen kan se retning i? Anonymkode: 1ad95...15d For noe vissvas. Sorry, men det ville jeg ikke klart å ta seriøst. Jeg kunne blitt med for underholdningens skyld, men ikke fordi jeg hadde trodd at det ville løse noen problemer. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): For noe vissvas. Sorry, men det ville jeg ikke klart å ta seriøst. Jeg kunne blitt med for underholdningens skyld, men ikke fordi jeg hadde trodd at det ville løse noen problemer. Hun er helt overbevist om dette og har allerede bestilt time… selv har jeg ingen erfaring med spåkoner utenom det jeg har sett på tv. Men HUN er sikker på at dette vil redde hele forholdet?! Anonymkode: 1ad95...15d
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er helt overbevist om dette og har allerede bestilt time… selv har jeg ingen erfaring med spåkoner utenom det jeg har sett på tv. Men HUN er sikker på at dette vil redde hele forholdet?! Anonymkode: 1ad95...15d Da ville jeg i alle fall ha latt henne betale for timen. Jeg skjønner at du er skeptisk, for å si det sånn. Jeg tror familievernkontoret eller parterapi ville mer mer nyttig. Det har dokumentert effekt også. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Synes du bør gå, men ta med deg en sjaman, en heksedoktor, en homeopat og en regndanser. Hvis ikke så funker det ikke. Anonymkode: f09e2...95d 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Tvillingsjel skrev (4 minutter siden): Da ville jeg i alle fall ha latt henne betale for timen. Jeg skjønner at du er skeptisk, for å si det sånn. Jeg tror familievernkontoret eller parterapi ville mer mer nyttig. Det har dokumentert effekt også. Jeg prøvde og argumentere for parterapi men hun er helt overbevist om at dette vil spå fremtiden vår … hun er helt bestemt på at dette vil kunne så alle materielle utfordringer vi står ovenfor… Anonymkode: 1ad95...15d
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde og argumentere for parterapi men hun er helt overbevist om at dette vil spå fremtiden vår … hun er helt bestemt på at dette vil kunne så alle materielle utfordringer vi står ovenfor… Anonymkode: 1ad95...15d Hva tenker du selv om dette? Ønsker du å være med henne på timen?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Hva tenker du selv om dette? Ønsker du å være med henne på timen? Jeg trodde vi skulle til par terapi men har visst ikke noe jeg skulle sagt da en spå kone ville kunne gi oss svaret for all fremtid…. Anonymkode: 1ad95...15d
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trodde vi skulle til par terapi men har visst ikke noe jeg skulle sagt da en spå kone ville kunne gi oss svaret for all fremtid…. Anonymkode: 1ad95...15d Såpass. Nesten så jeg hadde vurdert å gå. Det hadde blitt altfor useriøst for meg til at jeg hadde klart å ta det seriøst.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Såpass. Nesten så jeg hadde vurdert å gå. Det hadde blitt altfor useriøst for meg til at jeg hadde klart å ta det seriøst. Hvorfor..? Anonymkode: 1ad95...15d
Nicathv Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor..? Anonymkode: 1ad95...15d Det er jo så klart bare tull, men om mannen min insisterte veldig på det så hadde jeg nok blitt med. Pga. en kombinasjon av å ta vare på husfreden, respektere partners ønsker selv om de er irrasjonelle (så lenge de ikke er skadelige), og rein nysgjerrighet. På den annen side så ser jeg faren i at denne ukvalifiserte personen kan komme til å overbevise partneren din om noe som ikke er reellt eller bra..hm..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 Litt usikker på om dette er en trolletråd men svarer allikevel. Hei. Jeg er dypt inne i den alternative verden. Holder blant annet på med astrologi og stiller horoskoper på et ganske avansert nivå. Føler jeg har bakgrunnen og erfaring nok til å mene at man skal være ordentlig forsiktig med hvem man går til av slike "spåkoner". Spesielt hvis de faktisk kaller seg for "spåkone". Det er så mye vissvass og useriøse folk. Og mengden scammere som utnytter og svindler folk er stor. Enda større er mengden folk som bare leker seg og tror de kan det de holder på med. Problemet når man går til en sånn "spåkone" er at selv om man sier at man ikke tror på sånt "tull", så fester det seg allikevel i bakhodet. Man blir påvirket av det som sies, på godt og vondt. Og hvis man møter en ukvalifisert person så kan det få ordentlig kjipe konsekvenser. Kommer litt ann på hvor åpne og lettpåvirkelige dere er. Hva om spåkonen hadde sagt at dette forholdet er dødsdømt. Hvordan hadde dere reagert da? Tenk litt over det. Men om dere klarer å finne en seriøs person, så kan det absolutt ikke være en dum ide å prøve. Mange som holder på med det alternative har en oppfatning av at når man ble født, så ble man utdelt visse "kort" på hånda. Spillekort. Eller Personlighetstrekk, temperament, evner og tilbøyeligheter og interessefelt. Energier fra planetene og deres punkt på stjernehimmelen dannet grunnlaget for hvilke "kort" man fikk og dette kan man "lese" i både horoskop og håndflater. Men man kan ikke spå fremtiden. Det er viktig å si. Men man kan kanskje forstå seg selv bedre. Hvorfor man reagerer som man gjør, hvordan man kommuniserer, måten man ser verden på og dynamikken med andre mennesker. En "spåkone" vil kanskje kunne lese hvordan din og hennes energier kommer overens. Deres svake sider og sterke sider og kanskje hjelpe dere å forstå hverandre bedre. En seriøs "spåkone" vil bruke håndflatene og ev. horoskopene deres som et verktøy i en samtale. En nøkkel som kan åpne dører man ikke viste om. Men det krever at man holder en samtale gående, for hun kan mest sannsynlig ikke lese tanker. Jeg ville spurt om denne håndleseren stilte partnerhoroskop før konsultasjonen (Også kalt et synastry chart). Tenker det er litt vesentlig for hvor seriøs hun er eller ikke. Det er mine tanker ihvertfall. Og uansett om dere synes det er ordentlig tåpent begge to så kanskje det uansett vil være en spennende/rar opplevelse. En litt komisk innledning til samtaler dere ikke pleide å ha før? Men bare så det er sagt så vil jeg heller anbefale parterapi framfor "spåkoner". Anonymkode: 55985...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Litt usikker på om dette er en trolletråd men svarer allikevel. Hei. Jeg er dypt inne i den alternative verden. Holder blant annet på med astrologi og stiller horoskoper på et ganske avansert nivå. Føler jeg har bakgrunnen og erfaring nok til å mene at man skal være ordentlig forsiktig med hvem man går til av slike "spåkoner". Spesielt hvis de faktisk kaller seg for "spåkone". Det er så mye vissvass og useriøse folk. Og mengden scammere som utnytter og svindler folk er stor. Enda større er mengden folk som bare leker seg og tror de kan det de holder på med. Problemet når man går til en sånn "spåkone" er at selv om man sier at man ikke tror på sånt "tull", så fester det seg allikevel i bakhodet. Man blir påvirket av det som sies, på godt og vondt. Og hvis man møter en ukvalifisert person så kan det få ordentlig kjipe konsekvenser. Kommer litt ann på hvor åpne og lettpåvirkelige dere er. Hva om spåkonen hadde sagt at dette forholdet er dødsdømt. Hvordan hadde dere reagert da? Tenk litt over det. Men om dere klarer å finne en seriøs person, så kan det absolutt ikke være en dum ide å prøve. Mange som holder på med det alternative har en oppfatning av at når man ble født, så ble man utdelt visse "kort" på hånda. Spillekort. Eller Personlighetstrekk, temperament, evner og tilbøyeligheter og interessefelt. Energier fra planetene og deres punkt på stjernehimmelen dannet grunnlaget for hvilke "kort" man fikk og dette kan man "lese" i både horoskop og håndflater. Men man kan ikke spå fremtiden. Det er viktig å si. Men man kan kanskje forstå seg selv bedre. Hvorfor man reagerer som man gjør, hvordan man kommuniserer, måten man ser verden på og dynamikken med andre mennesker. En "spåkone" vil kanskje kunne lese hvordan din og hennes energier kommer overens. Deres svake sider og sterke sider og kanskje hjelpe dere å forstå hverandre bedre. En seriøs "spåkone" vil bruke håndflatene og ev. horoskopene deres som et verktøy i en samtale. En nøkkel som kan åpne dører man ikke viste om. Men det krever at man holder en samtale gående, for hun kan mest sannsynlig ikke lese tanker. Jeg ville spurt om denne håndleseren stilte partnerhoroskop før konsultasjonen (Også kalt et synastry chart). Tenker det er litt vesentlig for hvor seriøs hun er eller ikke. Det er mine tanker ihvertfall. Og uansett om dere synes det er ordentlig tåpent begge to så kanskje det uansett vil være en spennende/rar opplevelse. En litt komisk innledning til samtaler dere ikke pleide å ha før? Men bare så det er sagt så vil jeg heller anbefale parterapi framfor "spåkoner". Anonymkode: 55985...4d3 Takk for utfyllende svar og dine tanker. Jeg hadde sett for meg par terapi som driver med samtaler som profesjonell men denne spåkonen er visst også ekspert for å spå fremtiden til oss i følge kjæresten med linjene i håndflatene? Kan virkelig dem vise vår vei inn til lykken? Anonymkode: 1ad95...15d
ElisabethKristense Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 Enig med Anonym bruker. Personlig benytter jeg meg mye av tarotkort. Jeg er i prosessen å lære meg lese kortene på et litt mer avansert nivå og jeg har gjort noen par-lesninger. Jeg vet jo ikke hvordan denne spåkonen som din partner snakker om jobber. Men hvis hun er seriøs tror jeg det det kan hjelpe i å "løsne opp" fastlåste situasjoner, som jo ofte er tilfellet i parforhold. Krangelen dreier seg sjeldent EGENTLIG om "sokken utenfor skittentøyskurven". Men det er basert i noe dypere (feks at hun føler du ikke ser hennes behov, eller at han føler han ikke blir respektert eller hva det måtte være). Og så kan det jo hende at å gå til denne spåkonen (kun hvis hun er seriøs, selvsagt), kan hjelpe dere få et nytt perspektiv og en ny tilnærmelse til forholdet deres. At hun vil ha en annen tilnærming til problemområdet enn en par-terapeut er ihverfall ganske sikkert. Legger ved en link som jeg syns var fin. https://www.spålive.no/spirituelle-artikler/dyktige-spadamer/
Gjest Blondie65 Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 Hadde min partner sagt at vi måtte gå til spåkone for å bli spådd hadde jeg sagt at vi kunne spare både tid, penger og krefter ved å legge bolig ut for salg og begynne å se etter boliger hver for oss. Jeg har ingen sans for det alternative overhodet, men mener selvfølgelig at andre skal få gjøre som de vil. Men i det øyeblikket noen prøver å tre dette ned over mitt hode så er det over og ut. Så dette, TS, hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg hadde sagt: vi ses på familievernkontoret hvis det er et ønske om å prøve å reparere forholdet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 ElisabethKristense skrev (1 time siden): Enig med Anonym bruker. Personlig benytter jeg meg mye av tarotkort. Jeg er i prosessen å lære meg lese kortene på et litt mer avansert nivå og jeg har gjort noen par-lesninger. Jeg vet jo ikke hvordan denne spåkonen som din partner snakker om jobber. Men hvis hun er seriøs tror jeg det det kan hjelpe i å "løsne opp" fastlåste situasjoner, som jo ofte er tilfellet i parforhold. Krangelen dreier seg sjeldent EGENTLIG om "sokken utenfor skittentøyskurven". Men det er basert i noe dypere (feks at hun føler du ikke ser hennes behov, eller at han føler han ikke blir respektert eller hva det måtte være). Og så kan det jo hende at å gå til denne spåkonen (kun hvis hun er seriøs, selvsagt), kan hjelpe dere få et nytt perspektiv og en ny tilnærmelse til forholdet deres. At hun vil ha en annen tilnærming til problemområdet enn en par-terapeut er ihverfall ganske sikkert. Legger ved en link som jeg syns var fin. https://www.spålive.no/spirituelle-artikler/dyktige-spadamer/ Jeg vet ikke hvordan en seriøst eller ikke seriøs spåkone er, det eneste jeg vet er at kjæresten min har satset alt på denne magien skal redde oss som par. Hub er overbevist om at spåkonen kan spå oss rike, hvor mange barn som skal komme og hvordan vi skal bo og i hvilket land. Hun vil ikke diskutere med en terapeut fordi hun vil ha svarene og ikke finne frem i de sammen med meg.. Anonymkode: 1ad95...15d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 Blondie65 skrev (1 time siden): Hadde min partner sagt at vi måtte gå til spåkone for å bli spådd hadde jeg sagt at vi kunne spare både tid, penger og krefter ved å legge bolig ut for salg og begynne å se etter boliger hver for oss. Jeg har ingen sans for det alternative overhodet, men mener selvfølgelig at andre skal få gjøre som de vil. Men i det øyeblikket noen prøver å tre dette ned over mitt hode så er det over og ut. Så dette, TS, hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg hadde sagt: vi ses på familievernkontoret hvis det er et ønske om å prøve å reparere forholdet. Jeg er enig med deg, men jeg vil ikke miste henne. Hun bestemmer tross alt i mer grad enn meg. De på familievernkontoret hadde lenge ventelister og det hadde ikke kjæresten tid til!? Anonymkode: 1ad95...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå