Gå til innhold

Påskefreie - Oslo fylles med overvektige mennesker i dårlig klesstil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo senrum og vanligvis ser jeg knapt overvektige mennesker og de fleste har en god klesstil- i forhold til mange andre steder i Norge.
Nå som påskeuka startet, la jeg merke til at det er mange flere overvektge i bybildet. De er også mer shabby i klesstilen. Innbiller meg at det er folk fra provinen og norske turister som har erstatt arbeidere i Oslo sentrum nå i påsken. 
Noen tanker? (dette er bare en refleksjon, ikke noe kritikk)

Anonymkode: e3390...6d6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har lite å gjøre for tiden ja..,..

Anonymkode: 5e878...f59

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For en nydelig person du må være. 

Anonymkode: c5e24...312

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du knapt ser overvektige mennesker i Oslo til vanlig, så kan du ikke gå mye ut av døra...🤔

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet

De har sikkert vært inne på kg å sett at de ikke fortjener klær i sin størrelse, de må bare komme seg ned i vekt. Derfor ga de opp kg og tok seg en ferietur uten nye klær. 😁

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er påskefreie?

Anonymkode: 3ce99...589

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leste du i det hele tatt korrektur på din egen overskrift? 

Anonymkode: cfcdd...e82

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff, stakkars deg. 

Anonymkode: cf572...395

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klesstil har de?

Anonymkode: 47f8c...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Tenner et lys for deg.

Anonymkode: 09db5...ea2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det når det er påske. Byen fylles med tjukkaser, hyttene fylles med svigermødre. Og kg fylles med troll.

Anonymkode: 19524...d2c

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det er gjort flere prevalensstudier i andre land, på fedme i urbane vs mer landlige strøk. Det er en tydlig tendes til mer fedme i landlige strøk. Man vet også at folk i byen beveger seg mere. Synes det er en interresant observasjon jeg har gjort i Oslo nå. 

Gjest Jezabell
Skrevet

Huff, du må ha et trist liv som driver å rakker ned på andre for å føle deg bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. Det er gjort flere prevalensstudier i andre land, på fedme i urbane vs mer landlige strøk. Det er en tydlig tendes til mer fedme i landlige strøk. Man vet også at folk i byen beveger seg mere. Synes det er en interresant observasjon jeg har gjort i Oslo nå. 

Hvordan er sosioøkonomien og fedme?

Kan det være du er ute på andre tider enn ellers?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaha? Så du mener at nå er det folk som bor på landet som er på påskeferie i storbyen med sine fete og dårlig kledde kropper? 
Meget interessant du. 

Anonymkode: 73c08...5ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Flintis said:

Hvordan er sosioøkonomien og fedme?

Kan det være du er ute på andre tider enn ellers?

Ute på samme tider. 
Personer med lavere sosioøkonomisk status har høyere prevalens av overvekt og fedme.

Skrevet

Det som i alle fall er sikkert er at KG fylles opp med troll hver gang det er ferie. Noen som kjeder seg når de har fri fra skolen, kanskje? :) 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Skjer det lite påskeferien siden du vurderte det som konstruktivt å melde om flere overvektige i bybildet?😄 Det blir litt sånn;

"Javel, også...?"

Endret av Klikker83
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, youcancallmejune said:

Det som i alle fall er sikkert er at KG fylles opp med troll hver gang det er ferie. Noen som kjeder seg når de har fri fra skolen, kanskje? :) 

Jeg noterte meg fenomenet, da jeg synes det var i øyefallende. Siden begynte jeg å lese om geografisk utbredels av fedme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...