Gå til innhold

Emma og Nina ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir det helt stilkræsj ? vi har en Emma og venter en liten jente i mai, vi ønsker og kalle henne Nina etter min oldemor,men blir det helt stilkræsj?

Vi har også tenkt på Nora, Alma og Ella,men liker veldig godt Nina. Vi ønsker ikke flere navnforslag

Anonymkode: bbdc2...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var bittelitt stilkræsj - personlig ville jeg heller gått for Emma og Nora.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes absolutt dere skal velge Nina! Flott navn, og selv om Emma ligger på navnetoppen trenger ikke neste barns navn å gjøre det.

Anonymkode: acbb3...647

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Begge er tostavelsesnavn med a-ending, går kjempefint i lag. :) 

Anonymkode: 166e3...588

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes det ble krasj. Enig med hun som foreslo Emma og Nora, fin kombo

Anonymkode: ff79a...f23

• Liker 1
Skrevet

Liker dere Nina best: velg det. Emma og Nina er ikke noe stort stilkrasj. To søsken kan fint hete Emma og Nina uten at noen stusser over det. Hadde det vært Emma og Natasha Chantelle, derimot, ville jeg nok tenkt at her var det en søskenflokk hvor foreldrene har ekstremt ulik smak og har fått bestemme hver sin gang. :fnise: 

Ella blir for likt igjen. Emma og Ella... :riste: 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nora er fint men fryktelig kjedelig. Emma og Nina var en fin kombinasjon! 

Anonymkode: 06284...559

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nina er fint, men syns en Alma passer bedre samen med Emma.

Anonymkode: e0942...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig Emma og Alma var ganske fint :) 

Anonymkode: 4d090...35a

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig greia med at navna må passe så innmari godt sammen? Det er to helt forskjellige mennesker med helt forskjellige liv. De kommer til å habilitet venner, ulike jobber, ulike familier, ulike meninger, ulikt utseende osv. De er seg selv, de er ikke «søskenet til». Greit man kan styre unna Gry og Indiana Noelle. Men Emma og Nina er definitivt innafor! Altså, er det for å passe de gangene mamma roper jentene ned til middag? Hvor ofte, i voksen alder, sies ditt navn sammen med alle dine søskens navn? Hvor ofte tenker du at du er «xx og yy»? 

Gå for Nina, ingen vil heve øyenbryna av det. Det er et søtt og fint navn, akkurat som Emma. Velg det dere liker best :) 

Anonymkode: 166e3...588

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er krasj med Emma og Nina, de er vel i samme kategori? 

Anonymkode: 4991c...5bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns Emma og Nina funker helt supert 👌

Anonymkode: b86fb...378

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Elysion skrev (På 12.4.2022 den 21.54):

Synes det var bittelitt stilkræsj - personlig ville jeg heller gått for Emma og Nora.

Denne

Anonymkode: 59663...ded

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar

Ser både at Nora,Alma og Ella er veldig høy oppe på topp listene over navn, vet Emma er det også da, men er nok ganske sikker på at det blir Nina :)

Takk for alle fine svar

Anonymkode: bbdc2...06e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du liker Nina, og det går helt fint til Emma, så jeg ville ha valgt det. Det er ikke så mange som heter Nina nå, har jeg inntrykk av, så bare fint at det brukes mer.

Anonymkode: f82e3...29b

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nina er kult! Gå for det om det er favoritten :) Utrolig koselig med oppkalling også. 

Alma er også veldig fint! Enig i at Nora er litt kjedelig og at Ella blir for likt Emma. Alma blir jo også litt likt med -ma-endingen. Synes Nina er et godt valg, jeg 👍🏼

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Mynona, mod.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke at det kan være stilkræsj. To navn på fire bokstaver, to stavelser, slutter på a?

At det ene er høyere opp på navnetoppen enn det andre, endrer jo ikke på det.

Stilkræsj ville vært dersom dere kalte ungene Emma og Isadora-Talulah, eller Emma og Kjellfrid Nilsine.

AnonymBruker
Skrevet

At Nora skal passe bedre enn Nina er helt tøysete. Man kan foretrekke Nora fremfor Nina fordi man synes det er et penere navn, men at det ene passer noe dårligere til Emma er helt bak mål. Finnes ikke noe rimelig forklaring på det, verken fonetisk eller språkhistorisk.

Anonymkode: c0e88...99b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest ti10
Skrevet

Jeg synes de passer helt fint sammen. Det er ikke slik at begge navnene må ligge på navnetoppen for å passe sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...