Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 15 var jeg sammen med en på 20, vi var sammen i to år før jeg slo opp.. Mens vi var sammen snakket vi hele tiden om fremtiden, vi skulle forlove oss da, gifte oss da, så skulle vi få to barn en jente Melissa og en gutt Cristopher.

Jeg er nå lykkelig gift, og har en datter på snart et år, mens jeg gikk gravid pratet jeg og mannen min mye om navn og ble tilslutt enige om ett.. (Melissa tenkte jeg aldri på, siden dette minner meg om x'n).

For en uke siden fikk min x og hans nye samboer en datter, og hun har fått navnet Melissa!! :overrasket: Jeg føler meg såret og litt sint, for det var faktisk jeg som kom på dette navnet da vi var sammen... (Selv om jeg ikke har noen romantiske følelser for x-en synes jeg det er dårlig gjort å bruke det navnet...)

Er det bare jeg som overreagerer eller er dette litt rart :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det vekker litt rare assosiasjoner for deg, men synes ikke det er noe å ta videre på vei for. Særlig ikke når du selv har gått bort fra navnet. Liker man et navn, så liker man et navn.

Skrevet

Du overreagerer, for har han likt navnet så har han det. Nå er han sikkert ikke den eneste som skulle bestemme navn på jenten, og mor til barnet har sikkert også likt navnet siden jenten heter det.

Jeg ser ikke noe gale i at de valgte det navnet, for det er et fint navn. At du ikke valgte det til din datter, er ditt/deres valg. Men han og mor til barnet tar sine valg.

Gjest filosofia
Skrevet

Stadig imponert over hva folk kan henge seg opp i...

Skrevet

Kanskje hans nye samboer bestandig har likt "Melissa"?

Skrevet

Sikkert snodig for deg, men dere har jo allerede valgt det bort? Da må det jo være "lov" for x-en din å bruke det! Vær heller litt glad du, for han har tydeligvis såpass gode minner om deres tanker (og dermed også kanskje deg) at han ikke har problemer med å bruke navnet "deres". ;)

Har noe av samme erfaringen selv, jeg har et veldig spesielt navn, som søsteren til eksen min likte så godt at hun ville bruke det på sitt barn.

Så nå er eksen min onkel til ei lita tulle med samme navn som meg! :ler:

Skrevet

Du overreagerer. Hva med å ta patent på et lite utvalg navn som bare du kan gi til dine barn?

Skrevet

Sikkert litt rart for deg, men du burde jo heller smile over at du har hatt en finger med i spillet! :sjarmor:

Skrevet

Ja, du overreagerer så til de grader!

Skrevet

:hoho:

Jeg synes nå personlig det er rart at noen ( med forbehold om at den ene parten ikke er fra et engelsktalende land vel og merke) vil kalle ungen sin for melissa.

Finnes ikke no så harry som norske foreldre som gir ungene sine utenlandske navn.:roll:

Skrevet
:hoho:

Jeg synes nå personlig det er rart at noen ( med forbehold om at den ene parten ikke er fra et  engelsktalende land vel og merke) vil kalle ungen sin for melissa.

Finnes  ikke no så harry som norske foreldre som gir ungene sine utenlandske navn.:roll:

15-17-åringer er ofte en smule harry. Det er for øvrig ikke sikkert trådstarter bruker det riktige navnet her på forumet.

Skrevet
15-17-åringer er ofte en smule harry. Det er for øvrig ikke sikkert trådstarter bruker det riktige navnet her på forumet.

:ler:

Nei får da virkelig ikke håpe det for barnets del.

De kunne da ha valgt kimberly istedet :ler:

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Det hadde vært merkeligere om du faktisk hadde kalt din datter Melissa, og han så kalte sin datter det samme, men det ville fortsatt ikke vært noe galt i det etter min mening.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Desiré Nordstoga

Melissa Nyutstumo

Clint Klungland

Jeanette Kringlemoen

Verden er full av søte navn.

Skrevet

De fleste navn som brukes her i landet er av utenlandsk opprinnelse, folkens... Noen er bare brukt i lengre tid slik at de føles mer "hjemlige".

Skrevet

Kanskje jeg overreagerer, men det er ikke kun pga av navnet... Jeg var som sagt 15 år (og levde i min egen lille fantasi verden), og vi snakket ofte om Melissa som vi var gravide eller som om hun fantes.. Hun var "vårt" barn hvis dere skjønner... Når vi var på lindex eller hm osv, titta jeg ofte på barne klær og sa denne hadde vært fin til melissa osv... Derfor synes jeg det er litt merkelig at han velger å bruke dette navnet på datteren sin... Jeg har fortsatt god kontakt med min xsvigerinne og hun synes også det er litt spesielt, for hun var vant til å høre meg og x prate om alle våre fremtidsplaner...

Men jeg håper egentlig at det var hans nye samboer som valgte navnet, og at hun også alltid har likt det....

Skrevet

Jeg hadde nok også syntes at noe slikt var litt rart, men tror ikke jeg hadde hengt meg så mye opp i det.. Det jeg hadde lurt mest på er om hans nåværende samboer er klar over at dette var et navn dere hadde snakket om.. Jeg hadde også et par slike navn med min eks, og begge navnene liker jeg utrolig godt den dag i dag. Min nåværende samboer vet om disse navnene, men fordi jeg "fant" dem sammen med min eks, er det uaktuelt for han at noen av de skal brukes på våre eventuelle barn. Noe jeg forstår veldig godt!

Skrevet
:ler:

Nei får da virkelig ikke  håpe det for  barnets del.

De kunne da  ha  valgt kimberly istedet  :ler:

Ja, for du sitter med fasiten på hva som er fine navn? :roll: Heretter bør alle spørre deg, før de gir navn til barna. For å være sikker på at du ikke slenger ut slike kommentarer igjen :roll:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Ok helt off her nå :roll: , men hvorfor prater dere om barn med noen dere ikke vil ha barn med?

Skrevet
Ok helt off her nå :roll: , men hvorfor prater dere om barn med noen dere ikke vil ha barn med?

Trådstarter så vel for seg at hun kom til å få barn med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...